Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#263924
"Ligegyldigt " skal forstås i den sammenhæng,at vi er på Flatpanels, som er et forum for billedentusiaster . . Og hvis billedoplevelsen ellers er ok, - så kan man under alle omstændigheder altid finde bedre alternativer mht lyd - smart-tv - fjernbetjening osv
Brugeravatar
Af DaneLaw
#263926
Kan sagtens se logikken, at lyden m. m. selvfølgelig er variabel og der kan arbejdes med den, dog til ens vis grad.
Brugerfladen på flatpanels er jo ikke kun møntet på hardcore billedentusiaster hvor nærmest alle er bedøvende med et TVs native-lydegenskaber (højtalerer) da man alligevel tilkøber decideret højtalere, - som altid er det en pærevælling, hvor entusiatisk man er kva behov og ens pengepung og nok en blandet landhandel når det kommer til brugerne på flatpanels omkring hvor stor andelen er af folk som bruger seperate højtaler & mulig forstærker til deres TV.
Dog er det også tydeligt at de nye lydkanal-standarder ligger op til brug af flere højtalere for at udnytte effekten, og det var netop her, at jeg selv fandt A1s panelspeaker interessant, da flere anmeldelser har givet udtruk for at de kunne differenciere til en overraskende stor grad.
#263932
Jeg kunne til nød acceptere, at E-serien scorer højere, da den understøtter Atmos. Det er sandt, at A1 ikke kan klare at du fyrer helt op for den, da den begynder at forvrænge lyden, men jeg havde adskillige kyndige gæster på besøg for at evaluere lyden på A1 og der var konsensus om, at den skilte sig ud til den positive side. Ikke hi-fi, men klart bedre end gennemsnittet, ikke mindst pga subwooferen og den meget direkte lyd du får når lyden kommer ud af billedet.
Af KA_3500
#264080
Hvordan opleves hurtige bevægelser, f.eks. fodbold, på OLED 65B7V, når "true motion" er slået fra? Er noget som ejere af TV'et oplever som et problem? Er det en "dealbreaker"?
Af KA_3500
#264361
Nu har jeg bestilt et 65" B7 og mens jeg venter på at få det leveret, så jeg jeg kigget lidt i brugervejledningen og kigger på de mange indstillinger.
Jeg kan forstå at man kan indstille billedhåndtering mm. pr. HDMI port. Da jeg skal tilslutte min ATV 4K og derfra streame DR TV, TV2 Play og Netflix (HDR). Samtidig skal jeg også afspille film i HDR fra iTunes. Jeg vil derfor gerne indstille den HDMI port i TV'et til HDR mode.
Spørgsmålet er nu hvordan kommer det til at fungere, hvis jeg afspiller ikke HDR materiale, som f.eks. DR TV. Skal jeg skifte til anden "mode" på TV'et afhængig af det jeg vil se, eller har det ingen betydning for ikke HDR materiale?
#264369
Nej, du skal ikke skifte noget på TVet. ATV sørger for at skifte mellem SDR og HDR (hvis du husker at aktivere det på ATV). Hvis ikke HDMI deep color er aktiveret på TVet så vil HDR ikke virke fra ATV.
Af KA_3500
#265242
Et spørgsmål til LG OLED65B7V... når det står på mit TV bord hælder skærmen nogle grader bag over. Jeg oplever ingen problemer med billedet og foden er monteret lige efter foreskrifterne.
Jeg har chattet med LG og spurgt om det er normalt, da alle de fotos jeg har kunnet finde på deres webside viser en skærm som står fuldstændig ret på foden. Medarbejderen oplyste at et 2-3 graders hældning bagover var normalt. Hvorfor deres fotos så ikke viser det kan man kun gisne om...... Hvis det var mere skulle jeg tjekke om foden var monteret korrekt (hvilket den er). Jeg vurderer umiddelbart at det ikke er mere end de 2-3 grader, men er der andre ejere af 65" som også har den hældning?
Af briankdk
#265629
Hey :-)

Mit 51" (plasma) samsung tv står til en udskiftning :-)

Er det korrekt forstået at det bedste køb i forhold til pris lige nu er OLED55B7V ?

Jeg er lidt i tvivl om størrelsen, sidder 3.3 meter væk og hælder mest til en 55" da jeg ellers tror at det bliver som at sidde til en tenniskamp med et 65" ;-) (og så er penge pungen nok heller ikke til 18888 kr - så skulle jeg op i 65" så skulle det nok være et andet tv som var uden OLED......)

Så mit vigtigste spørgsmål er nok om OLED55B7V bare er det bedste TV lige nu ift prisen ;-)

Og et hurtigt sidespørgsmål:

Er alle enige i at OLED er bedre end QLED ? Eller er det er religionsspørgsmål ?

http://www.recordere.dk/2017/08/blindte ... em-vinder/
Af Steen Bay
#265630
Et 55" Sony XE9005 på tilbud til 7k er også fin til prisen, men der er nok bred enighed om at et B7 til 12k er merprisen værd. QLED er bare et smart navn som Samsung har fundet på til deres LCD TV, vel i det håb at folk vil forveksle det med OLED.
Af sokken
#265631
briankdk skrev:Hey :-)

Mit 51" (plasma) samsung tv står til en udskiftning :-)

Er det korrekt forstået at det bedste køb i forhold til pris lige nu er OLED55B7V ?

Jeg er lidt i tvivl om størrelsen, sidder 3.3 meter væk og hælder mest til en 55" da jeg ellers tror at det bliver som at sidde til en tenniskamp med et 65" ;-) (og så er penge pungen nok heller ikke til 18888 kr - så skulle jeg op i 65" så skulle det nok være et andet tv som var uden OLED......)

Så mit vigtigste spørgsmål er nok om OLED55B7V bare er det bedste TV lige nu ift prisen ;-)

Og et hurtigt sidespørgsmål:

Er alle enige i at OLED er bedre end QLED ? Eller er det er religionsspørgsmål ?

http://www.recordere.dk/2017/08/blindte ... em-vinder/
Jeg vil anbefale en OLED når du kommer fra plasma. Jeg skiftede til LED fra plasma og den havde jeg kun 1 år fordi jeg ikke kunne leve med det dårlige sort niveau.

Nu har jeg en 65 t OLED og den er jeg meget glad for
#265654
Tiden er løbet fra plasma, så hvis du har noget at bruge HDR og 4K til, så er der ikke mere at komme efter i plasma. Der er ikke nogen punkter, hvor plasma er OLED overlegen, hvis begge forsynes med det bedste signal muligt.

Nogen vil mene, at plasma viser bevægelse bedre, hvilket ganske enkelt skyldes, at kildematerialet pt. primært kommer i ret lave billedrater. Det skyldes dog OLED's hurtige responstid og dét at de benytter sample-and-hold-teknologi, hvilket plasma ikke gjorde. Kombinationen kan få dine øjne/hjerne til at opfatte billedet som hakkende på indhold skudt i lav billedrate.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14