Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260400
pro & cons, når det kommer til 55 inch versus 65 inch på LG OLED B/C.(udover det åbenlyse at det er et større panel)
på C' 65modellen er der en del snak på AVforums "less gray uniformity issues" på 55tommer versionen versus 65modellen.
Hvordan ligger landet på modellerne, og panelerne i sig selv og i samme serie, er der visse svagheder som bliver synligere & mere fremtrædende jo større panelet er, eller står det hele og falder med et givent OLED'panel'lotteri.?
Er der nogen indikationer når det kommer til batches, og produktionsruns som man skal være agtpågivende overfor.
Jo "out of this world" når man læser fx på avforums, og hvordan folk går beserk over vignetting og banding, og hen mod 7 til 8 gange returns for at lande sig et bedre OLED panel i lotteriet.. O_O
#261441
Jeg har OLED55B7V og har brugt indstillinger fra kalibrering til inspiration.

Men den er gal et sted. I skriver trumotion = fra. Dette slår mærkeligt nok ikke trumotion helt fra, og man kan observere artifacts/judder i 24p.

Det korrekte er trumotion = bruger 0/0

Se Iøvrigt rtings.com artikel om 24p hvor de finder det samme.
#263419
version 4.70.30 er nu officielt rullet ud på den danske scene til dem som bruger OTA-funktionen, og ej opdatere manuelt via usb-drev.
"pro & cons" ref opdateringen, skal jeg lade være undsagt og ikke bekendt med.

btw' er der nogen måder man kan få WebOS3.5 til at læse undertekster inkluderet i en matroska-container?? :o (mkv)
diverse lydspor' har den ingen problemer med, men undertekster, som ej ligger i seperate srt-folders' tager den ikke notits af' -ihvertfald i henhold til det vejledende mkv'format, og hvor det efterhånden er normen at undertekster m.m, bliver lagt i selve mkv-containeren??
4.70.30 ser desværre ikke ud til at adressere denne problematik og man skal istedet ud i tredjeparts afspiller, og lidt en skam, når LG (WebOS3.5) ellers understøtter en pæn portefølje af diverse formater..
Af KA_3500
#263820
Jeg er i syv sind omkring køb af nyt TV. Jeg kommer til at se DR tv, TV2 Play og Netflix via ATV 4K. Jeg har 100 mbit fiberforbindelse som skal anv. til streaming. Ingen kabel Tv, boxer eller andre Tv udbydere. Ser ikke fodbold, men tilgengæld en del håndbold, via DR og TV2. Har en UHD afspiller, som jeg kommer til at bruge til afspilning af Blu-ray skiver (opskalleres) og på sigt også nogle enkelte UHD skiver.
Jeg vil gerne have et OLED 65", som understøtter bl.a. Dolby vision, og syntes at LG OLED 65B7V har fået gode anmeldelser, bl.a. her på sitet. Men jeg læser også, at ejere af denne model, på nogle måder ikke syntes at TV'et lever op til deres forventninger i forskellige scenarier.
Spørgsmålet er nu, om jeg til mit formål stadig skal gå efter LG OLED 65B7V, eller kigge efter et zone opdelt LED TV, som f.eks. et Sony. Generelt er jeg ikke begejstret for Android systemet på Sony's TV, men hvis jeg alligevel ikke skal bruge "smart" TV funktionerne i TV'et, men udelukkende bruger ATV boksen, så er det måske underordnet om det er Android, Web OS, Firefox....
Kan nogen give et godt råd
#263832
sokken skrev:Hvis du er så meget i tvivl så bestil den på nettet og hvis du ikke er tilfreds så brug din 14 dages returret.
Ville også købe den på nettet, så du har returret. Især pga. de problemer der har været med modellen i den størrelse.


Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Af coffee
#263866
Jeg har læst lidt om burnin på B7. Er det et problem der er større på B7 end på f.eks Plasma og LCD?
Af lennon
#263870
OLED’s største problem er langt hen af vejen dårligt kildemateriale , først og fremmest tvivlsomt streaming .
Banding ,tint og burn in har forekommet i et vist omfang, - men har måske i virkeligheden fyldt mere på internettet end i det virkelige liv . . ? De to OLED ejere jeg omgås ( 65” C6) vil i hvert fald under ingen omstændigheder bytte med nogle af markedets nuværende LCD .
Brugeravatar
Af DaneLaw
#263893
Amerikansk consumer report.
Ranking (+60tommer)
C7P / B7P = C7V / B7V
http://www.parsintl.com/eprints/LG/41277-9.pdf
detaljeret link forneden, men dog lidt besynderligt at de ranker sound-quality højere på LGs C/B-model end Sonys A1 og deres kreative højtaler aktiv-panel løsning og en højtaler som jeg ellers syntes bliver rost ganske nævmeværdigt i diverse A1 reviews, men bevares kan være at "vurderingen" af A1's panelhøjtaler-løsning er påvirket af generel benovelse af hele princippet bag højtaleren, ligesom vi så sidste år med "Xiaomi Mix" bezelless-mobiltelefonen, som også brugte hele skærmen som aktiv-speaker men i det lange løb var der en del cons ved princippet og lyden havde ikke meget fylde .
Her er deres såkaldt expert-testers anbefalet picture-setttings, men om de er brugbare eller ej, skal jeg lade være undsagt' -har ikke været nede af den boldgade endnu og testet dem i praksis med mit famøse noob view.. 8-)
OPTIMIZED PICTURE SETTINGS. Our expert TV testers recommend
the following settings for the LG OLED55C7P to get your
image looking like the rated picture quality we saw in our lab. To
access the picture controls find the Menu, Home, Settings, or
“Gear” icon on your remote or on-screen display, and navigate to
the picture settings menu where you’ll see most of the controls.
To find some other controls you may additionally have to enter
the “advanced settings” or the “picture options” sub-menus (name
may vary depending on model). Don’t worry about making any
“mistakes.” You can always reset the picture settings to factory
default if necessary. Consult your user manual for additional
guidance.
PICTURE SETTINGS.
Picture Mode: Expert (Dark Room)
Contrast: 90
Brightness: 54
Gamma: BT.1886
Color: 55
Tint: R2
55 // http://www.parsintl.com/eprints/LG/41277-6.pdf
OPTIMIZED PICTURE SETTINGS. Our expert TV testers recommend
the following settings for the LG OLED65C7P to get your
image looking like the rated picture quality we saw in our lab.
PICTURE SETTINGS.
Picture Mode: Expert (Dark Room)
Contrast: 90
Brightness: 56
Gamma: BT.1886
Color: 54
Tint: 0
65 // http://www.parsintl.com/eprints/LG/41277-5.pdf
Brugeravatar
Af DaneLaw
#263918
Nu er det dog C7P som de giver topkarakter på lyden sammen med W7 som dog også har specifik soundbar, men B7P og C7P skulle eftersigende være fuldstændig identisk med vores EU B7V og C7V med 2.2 og kun kosmetiske differencer som fod & ramme.
Billede
Personligt har jeg ikke hørt A1 men tidligere har vibrende paneler, haft problemer med at levere fylde i lyden, af åbenlyse årsager men den seperate bas i foden kan selvfølgelig opveje en del.
men det kan være at den amerianske Consumer Report skriver noget om hvorfor de vægter C7P højere i sound quality end netop A1E.
men både sidste års G6P og E6P scorer lavere på lydkvalitet end C7P og på linie med A1E, men det er også en consumer report som LG [USA] fronter til stort og småt.. :D ;)

// her er CR / Consumer reports take on lyden, og samme tekst på 55 & 65..
SOUND QUALITY. This model has excellent sound quality, among
the best we’ve tested. Whether you’re watching a movie blockbuster,
a concert, or TV show, it is able to deliver a top quality
listening experience. Bass was deep, providing satisfying fullness
to the sound, though a bit lacking in clarity, and treble was nicely
detailed. The speakers produced a good volume range so this
model should play sufficiently loud in typical room environments
and without obvious distortion. You can get better quality from
a high performing soundbar or separate home theater system
but with this model that shoudn’t be necessary.
Prøver at se om jeg kan finde deres view on A1E og en mulig grund til at de ranker den lavere. (nope, kræver tilsyneladende et abonnement)
Senest rettet af DaneLaw 25. dec 2017, 02:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#263923
Hvad der er ligegyldigt er da dit intetsigende indspark.
Du kan være enige i CRs consumers report eller ej, men begrebet "ligegyldigt" alene fordi man fx ikke er enig,
tendere jo O_O [ligegyldighed] ;) og det er ingen jo tjent med, og alt andet lige jo flere synpkunkter jo bedre og især "synspunkter" som netop argumentere for gældende bevæggrunde' kan da aldrig være ligegyldige, medmindre man kun er åben for synpunkter & input som falder i hak med ens egne og det niveau er ikke gangbart for nogen. :)
lennon skrev:man bør under alle omstændighedeer supplere med bedre lyd . . .
-hvis du prøvede at læse det forhold du kloger dig på, så kan du jo netop notere, at de fremhæver netop lyden som en af de få på TV som faktisk kan stå alene og ej kræver tredjeparts tilføjelse, men om lyden så også kan det, må alt andet lige være op til den enkelte samt ens behov, men have in mente at det er P-versionerne (US) som der pastes lydegenskaber fra..

kan ej se en decideret pdf fil på A1E og hvorfor de ranker den lavere.
https://www.consumerreports.org/cro/index.htm
Senest rettet af DaneLaw 25. dec 2017, 02:44, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14