Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Franskmanden
#258391
Torben Rasmussen skrev:Det kan ikke være en generel regel mht dato. Vores afspiller var fra juni og jeg nåede at gå rundt i køkkenet, for at finde den dims der larmede, før jeg opdagede at det var LG’en. Hvis de tidligere modeller har været værre, så har det været grelt!
Ja - larmen var øredøvende!!

Og I går ville jeg se Jason Bourne på UHD og der larmede afspilleren faktisk lidt I starten af filmen (når disken spinner hurtigst) og så igen hen imod slutningen (?) - er det fordi disken er dual-layer?

Men summa summarum, så beholder jeg denne afspiller.
Den har ikke kostet mig en formue og der sker alligevel en del lige nu (jeg tænker på HDR10+), så jeg vil ikke ud med flere penge for en afspiller i øjeblikket
Senest rettet af Franskmanden 9. okt 2017, 10:53, rettet i alt 2 gange.
Af Franskmanden
#258392
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Nu skal jeg undersøge om den meget omtalte Dolby Vision update er lagt ind, men det er den jo nok ikke.
Eller der er måske slet ikke nogen DV update til UP970 endnu??
Hvis den kan opdateres via USB, så kan du nok finde en ude på nettet, som er hentet fra LG's server. Da firmware er sikret med signatur og krypterings nøgle, så kan det ikke gå galt med virus eller lign.

Men! Der var nok en årsag til at de trak den tilbage, så måske er det værd at vente? Måske værd at se om andre nåede at prøve den firmware og bekræfte hvordan det virkede.
Jeg slår koldt vand i blodet med den DV update. Ikke noget der haster.
Af Franskmanden
#263621
Til dem der kunne være interesserede:

Jeg har i weekenden sendt min 3. LG UP970 retur til Amazon.de.
Jeg var heldig at de accepterede returen selvom der var gået mere end 30 dage!

Og hvorfor har jeg så sendt den retur?:
DEN LARMER!!!
Man tror jo at den er ved at falde fra hinanden.

Meget trist - meget irriterende!

Så umiddelbart efter Nytår, så kommer jeg til at bastille en Sony X800 - den har jeg i det mindste ikke læst noget grimt om på "larme-fronten"

Triste hilsner - men et ønske om en glædelig jul til alle.
Af aalb1970
#263647
Det støjende drev er en fejl på de første maskiner. Maskiner produceret fra september 2017 og frem har ikke problemet. Har selv en, og den er meget støjsvag.

Nu venter jeg så bare på den Dolby Vision opdatering som først blev udgivet og siden trukket tilbage.
Brugeravatar
Af Biojensen
#263764
Har skrevet til LG for at høre hvornår de regner med at Dolby Vision opdateringen kommer og her er deres svar.

Svar fra LG:
Der var desværre nogen problemmer med denne opdatering og vi var nød til at trække den tilbage,
så vi kan ikke engang give dig den så du kan installere den manuelt, vi regner dog med snart og have
en ny opdatering klar som du kan installere, hvilket vi håber er klar i starten af næste måned, hvis alt går vel.
Af Franskmanden
#263782
bbplayer skrev:X800 er da også et par hundrede billigere end dk? og så kan man få Inferno med til samme pris :)

https://www.amazon.de/Sony-High-Resolut ... B06XRTJ3QZ

Glemte jeg at skrive, du har vænnet dig til en UHD afspiller uden DV support :)
Jeg har jo aldrig haft DV på min(e) UP970' ere, da opdateringen mangler, men selvfølgelig ville det være dejligt da mit TV (LG B7) understøtter DV.

Hvis der kommer et godt tilbud efter nytår på UP970 hernede i Frankrig, så kan det være at jeg gider det en sidste chance, men kun hvis jeg kan gå til en butik og teste maskinen inden jeg køber! :(
Af aalb1970
#263788
Hvis man påtænker at købe en UP970 skal man sikre sig, at den er produceret i september 2017 eller senere. Mange maskiner produceret før denne dato har fejlen med det støjende drev.

Produktionsdatoen står udenpå kassen på en hvid label.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7