Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262912
Hej Flatpanels

Jeg har købt en HP Spectre bærbar til en skarp pris på Black Friday (specs: https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... 088no-solv), som jeg har planer om, at bruge i et kontor med en ekstern skærm og trådløs mus og tastatur.
Der skal bruges en del enheder der kobler op enten via bluetooth eller USB.
Den indeholder 2 stk USB-C og 1 stk USB 3.0 og har Full HD opløsning.

Jeg vil gerne have så ledningsfri en opsætning som muligt.
Jeg søger en monitor på 24"-27" med Full HD opløsning (er det ikke mest optimalt, at have samme native opløsning som på den bærbare?), som bruger USB-C tilslutningen på den bærbare, og jeg vil rigtig gerne, at jeg dermed kan nøjes med et enkelt kabel fra skærm til bærbar, og så får den bærbare strøm derigennem, og billedet bliver overført til skærmen, og skærmen har så diverse USB porte så jeg kan koble til der.

Men jeg har godt nok svært ved at finde skærme ud fra disse kriterier (kigger jeg forkert, bruger de forkerte udtryk, som fx "USB-C", hvor jeg måske skulle lede efter "Thunderbolt" eller er udvalget blot ganske lille?).

Hvordan sikrer jeg, at skærmen kan levere tilstrækkelig med strøm til at holde den bærbare kørende?
Jeg har fundet en HP skærm, der mener at kunne levere 15W over USB-C, men det rækker da ingen steder??

Skærmen skal bruges til alm kontorarbejde, ikke tung grafik eller spil eller noget "krævende".

Mvh Michael
#263320
Jeg har selv en Dell XPS 15, som kommer med en 130 Watt lader, hvis jeg vil lade via USB-C skal den minimum levere 60 watt.

Din bærbar kommer med en 45 Watt oplader. Kan ikke umiddelbart finde frem til hvad du minimum skal have ud af en USB-C-lader, men vil tro 15 W er for lidt.

Det vil være noget billigere, hvis du køber en USB-C dock med USB's, HDMI og USB-C, så kan du købe en hvilken som helst 1080p-skærm med en HDMI indgang og du skal kun forbinde 1 stik til din bærbar til docken, for mange docks kan pass-trough strøm til bærbaren.
#263345
Graversen^ skrev:
Det vil være noget billigere, hvis du køber en USB-C dock med USB's, HDMI og USB-C, så kan du købe en hvilken som helst 1080p-skærm med en HDMI indgang og du skal kun forbinde 1 stik til din bærbar til docken, for mange docks kan pass-trough strøm til bærbaren.
Ja, skærme med det hele indbygget er vist stadig for få og for dyre.
Så det bliver nok denne dock https://satechi.net/collections/usb-typ ... adapter-4k
Og så en skærm til en fornuftig pris.
Så må jeg finde et USB-C forlængerkabel, så docken kan monteres under bordet.
Så bliver det et enkelt kabel fra bærbar til dock under bordet og fra skærmen løber så et strømkabel og et HDMI (og evt et USB, hvis der er USB porte bag i skærmen) til docken, og så, sættes diverse USB enheder i enten skærmen eller docken, og så den bærbares strømforsyning ligeledes i docken.

Mvh Michael

Mvh Michael
#263367
Vær opmærksom på, at de fleste USB-C docks kommer med et meget kort indbygget USB-C-kabel, som ikke er nem at skifte eller forlænge. Det kræver i hvert fald, at det kabel du bruger understøtter displayport, thunderbolt, IO, osv. via USB-C.
#263381
Graversen^ skrev:Vær opmærksom på, at de fleste USB-C docks kommer med et meget kort indbygget USB-C-kabel, som ikke er nem at skifte eller forlænge. Det kræver i hvert fald, at det kabel du bruger understøtter displayport, thunderbolt, IO, osv. via USB-C.
Jeg havde bare tænkt mig at købe et USB-C forlængerkabel.
Altså med USB-C han i den ene ende og USB-C hun i den anden ende.
Så må der da ære de forbindelser er skal være?
Men jeg er da godt nok ikke stødt på et endnu.

Mvh Michael