Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263074
Hej Gutter.
Er der en eller flere der kan forklare, hvor præcis ligger den 6 måneder-promotion-voucher som er inkluderet på LGs OLED købt inden 23/11 og skal valideres inden d. 23/12

Købte et B7 d. 27/10 ved EG-Gentofte (køtilbud) men kan umiddelbart ikke notere denne promotion-feature noget-sted efter jeg netop har fået monstrummet op og kører. :o
Valgte at åbne den primære Netflix-fane og efter en kort-appopdatering giver den to muligheder når man klikker på Netflix banneret, log'in eller start en 1 måneds gratis-periode, som vist er normen for alle og ej vedrører LGs 6 måneders-promotion.
Har kigget på LGs hjemmeside (link) og de notere at at man skal klikke på et specifikt Netflix promotion banner i ens WebOS3.5 banner-oversigt, som jeg antager ikke er det gængse Netflix-banner, siden de gengiver "promotion-banner".

Andre som har været nede af denne vej, og har aktiveret denne merværdi af et 6 måneders 4K Netflix ved køb af LG OLED' - hvordan bar i jer ad??

http://www.lg.com/dk/netflix/netflix.jsp
Ovennævnte-link er kampagnen.
Sreenpast fra vejl.
Billede

terms and conditions
http://www.lg.com/dk/netflix/download/T ... rdics2.pdf
#263079
Der skulle gerne være et banner ude i siden som vist på billedet.

På mit tv skiftede banneret med en youtube reklame engang i mellem.

Kan også være tilbudet er udløbet.. Jeg købte tv på singlesday (11/11) og mener at netflix tilbudet udløb 23/11. Men ved ikke om det kan være derfor.

EDIT: "kampagnen er afsluttet" står der øverst når man følger linket i din post.
#263080
Ja lige præis Johannes, men det gælder jo for Tv solgt efter 23/11 // mit blev købt og betalt 27/10 og selv før dit og valideringen løber til 23/12 så man burde i den grad være omfattet da det jo er købet som er altafgørende iflg terms.
men har til tider den YT som reklame i venstreside som reklameblok over fanebladene, men Netflix figurere ikke.
og er i tvivl om det er fordi jeg ikke har logget ind i selve appens-indlogning, men i takt med der kun er to muligheder i app'en kva 1 måneds std. samt indlogning for eksisterende brugere - så er jeg betænkelig ved at begynde at aktivere normen af 1 måned std. - i troen på at der så skulle komme promotion af de 6 mån 4k bagved.

ref Netflix.
LG skriver i terms of use: (ovennævnte pfd fil)
For at indløse Kampagnetilbuddet skal deltageren trykke på Netflix-reklamebanneret på det
kvalificerende produkts startskærm. Netflix' reklamebanner vises i venstre side af skærmen,
når en deltager trykker på hjem-knappen på tv'ets fjernbetjening, og når tv'et er forbundet
til internettet. Deltagerne vil se en valgmulighed for at indløse Kampagnetilbuddet, og de vil
blive anmodet om at logge ind (for eksisterende abonnenter) eller at registrere sig på
Netflix-tjenesten (for nye abonnenter). Kampagnetilbuddet registreres på deres konto.
8. Nye abonnenter skal tilmelde sig Netflix, og ved afslutningen af den 6 måneder lange
gaveperiode spørger Netflix via e-mail eller pop-op-meddelelse i Netflix-applikationen nye
abonnenter, om de ønsker at forlænge deres abonnement (til standardpris). Hvis nye
abonnenter ikke ønsker at forlænge tjenesten, annulleres den automatisk, og nye
abonnenter vil ikke længere have mulighed for at tilgå Netflix-tjenester
den aktuelle promotion løber fra
For at kvalificere sig til tilbuddet skal deltagere købe et LG OLED eller Super UHD TV hos en
deltagende forhandler i tidsrummet mellem kl. 08.00 den 25. september 2017 og kl. 23.59
den 23. november 2017 for at kunne deltage i Kampagnetilbuddet. Kampagnetilbuddet skal
indløses senest kl. 23.59 lokal tid den 23. december 2017
Jeg købte og betalte B7 (hvis model er inkl. i promotion) d27/10 og elgiganten fik det 11/11, ringede og snakkede med dem og fortalte jeg skulle leje bil og hvordan det forholdte sig med Black friday og om jeg kunne risikere at den model de havde fået hjem til mig, kunne blive solgt ved det kommende Black friday' da jeg næppe ville risikere at leje varevogn og komme forgæves efter mit TV.
Efter at elgiganten kundeservice havde tjekket op på sagerne med afd.
Fik jeg forklaret, at der var ingen ko på isen min B7 stod klar med mit navn i udleveringen og jeg kunne afhente når jeg lystede, og for-øvrigt så måtte de slet ikke sælge en vare som var købt & betalt og var kommet på lager til kunden aka ejermanden..(tjahh' nok en sang fra de varme lande omkring oppustede-kunde-retttigheder som lyder godt i telefonen)
Tog derud d 29/11 og ganske rigtigt der stod mit B7 klar og parat, men i takt med at jeg ikke kan finde denne voucher-kode i WebOS og jeg jo er inden for aktiverings-fristen 23/12 og både køb & betalt og ankommet inden deadline,.

Tænker at der måske er en hovmodig ansat hos EG som har tænkt. næhh ja vi har jo flere på vej og muligvis solgt den som stod til afhentning' uden tanke på at der i denne situation er forskel på mulige modeller han har fået hjem efter fx 24/11 og som ej vil efterleve salgsforpligtelser..

men ikke destomindre LG er ganske klare i deres terms, og det er købstidspunket og betalingen som er vejledende og fremhævet i deres "terms" og varen kom jo allerede til udlevering 11/11 og blev købt og betalt 27/10. (så der burde ikke være så meget at rafle om kva berettigelse)

btw, antager at softwaren ikke spiller ind på ovennævnte voucherproblematik for er pt stadig på 3.60.09 og ej nogen nyere offficielt så kræver manuel-opdatering.
#263085
Firmware spiller ingen rolle i forbindelse med at indløse voucheren, men v4.30 er nu en officiel firmware - bare lige for at få det på plads.

Mon ikke din kampagne er udløbet, som en anden også skriver. Da jeg fik min B7 hjem tilbage i medio maj, fulgte jeg bare vejledningen. Det var nemt og hurtigt.
#263137
der er lidt mere til det kaktus burger..
kort og godt alle TV købt inden deadline 23/11 og aktiveret inden 23/12 er valide for 6 måneder 4k netflix.
Købt og betalt 27/10 leveret til butikken 11/11 eftersigende stået reseveret i udleveringen med adresse og marker on siden 11/11 afhentet 29/11.

men som jeg opridser , så antager jeg at afd. simpelthen ikke har været obs på at modellerne ikke ens' hvis de alligevel har erstattet det med et nyt fra lager efter 24/11 som de ellers udførligt forklarede at det måtte de ikke, med produkter der var solgt og var bestilt hjem på betalt købsordre..

dog er panelet ved første øjekast, egentlig ganske hæderligt, når det kommer til det famøse OLED draw, skal ikke kunne sige hvad produktions-run denne model er fra, men 55* var vist heller ikke synderlig udpræget for OLED flaws som vignetting & banding som visse 65*..

-men må hive fat i EG på mandag..da LG er udførlige omkring at "købs og betalingstidspunktet er vejl" og 900 DKK 4k netflix subscription er alligevel ikke at kimse af med et nyt OLED 4k HDR in house.m. <B

Ser ikke ud til at Elgiganten operere med emailadresser længere, alt er online-ticket i de aktive timer eller telefon..
#263172
Hejsa

Jeg købte et lg b7 , der var ikke den banner jeg skulle trykke på til netflix. Jeg ringede til lg og de bad mig om at sende billeder af home skærmen , tv serial nummer og kvittering. der gik 4 dage så fik jeg en kode jeg skulle skrive ind på min netflix konto ..

Mvh Jan
#263211
Tak for dit indlæg Jan, og "roger-that" at det er LG jeg skal henvende mig til..
Hiver fat i dem imorgen, med ovennævnte forhold inkluderet som kvittering, home screen, serial number
-og LG har dog stadig henvendelse via skriftform og vedhæftninger..
https://www.lg.com/dk/support/contact/chat-email/email
Jan, jeg skal lige høre hvornår var det du købte et B7 og kontaktede dem.?
#263352
Okay, fair nok kva min kritik af Elgiganten' så der lader altså til at figurere modeller uden denne voucher inkluderet.
Indtil nu har der heller ikke været noget problem med LG Danmark.
Efter at havde fået og valideret købskvittering og serienummer, ville de ansøge om min voucher og melde tilbage med min kode indenfor 5 til 8 dage.
De opfordrede en til bare at tage 1 måneds gratis periode' da voucheren alligevel bare bliver lagt oven-i, så det har jeg gjort.
men intet at udsætte på LG Danmark indtil videre, meget hurtige respons og svartider, topnotch..
#265163
Cadeau til LG Danmark forrygende support, som svarede hurtigt og præcist, selvom det tog godt 1 måned at få værdikoderne gennemtrumfet hos Netflix som var den sløve part.
Langt om længe så landede ens gavekort og 774 DKK indsat på ens Netflix konto som umiddelbart ser ud til at være ad'libitum, og efter behag og ej låst, så man kan kan tilsyneladende bruge værdien som man lyster, og fx 11 måneder af standard Netflix til 79 eller 6 måneder af 4K med HDR og Dolby Vision til 129 eller bare holde pauser undervejs hvis man ønsker, for hvis det er sådan landet ligger' så er det god stil af LG og Netflix.

Antager at årsagen til at voucherkoden ikke lå inkl på selve TVet WebOS som kampagnen ellers understregede skyldes at det var helt friske OLED-TV produktioner fra November 2017 og meget vel med salg for øje efter at Netflix og LGs kampagne var udløbet. (udløb i Nov. og med indløsningsdeadline i December kva inkluderet Netflix på alle LG OLED solgt i perioden)
og med et nyt OLED in huse og muligheden for dolby visions dynamiske HDR format, var man jo næppe kommet uden om særskilt Netflix 4K abb. så med det fratrukket lander B7V på godt og vel 9k (stærk pris som Elgiganten solgte dem til sidst i Oktober igennem en weekend)

Dog en skam at Netflix ikke har lavet en decideret søgefunktion for Dolby vision-content, men dog virker 4K eller UHD søgninger glimrende og meget af dette matriale er dog Dolby vision.
btw imponerende at imageafspilleren i WebOS kan magte 8k og 16k billeder på heftige 155mb, og ser godt nok forrygende ud på sådan et OLED panel.. <B