Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
#262748
Hej derude

Jeg har en kammerat der spørger ind til hvad det bedste TV i overnævnte prisleje er. Jeg er simpelthent ikke nok inde i det til at kunne komme med et velbegrundet bud.

Er der nogen der har nogle gode bud ?

På forhånd tak
Af Grandahl
#262749
Kommer an på en del variabler. Er smart tv vigtigt?, eller at den har nogle specielle aps?. Skal der sidde en familie og se tv ofte, eller er de bare et par stykker? For nogle er design vigtigt. Er det vigtigt den er hurtig i menuen/kanal skifte. Er det bare rå billedkvalitet der tæller?

Og herefter gælder så også hvilke der lige er på tilbud i tiden :)

Mulige bud kunne være

Samsung MU 7005
Sony XE8505

Der var en Phillips der var på tale for nogen, kan bare ikke lige huske hvad den hed, mener det var en 8ér serie.

Jeg ville gå efter en 55", det er standard størrelse i dag, og ofte der man får mest for pengene.

Tænker at mange tv vil komme på tilbud efter Jul/Nytår, hvor i mod der nok ikke kommer så mange tilbud nu her op mod Jul, men måske man kan være heldig.
Af PeterD
#262753
Grandahl skrev:Kommer an på en del variabler. Er smart tv vigtigt?, eller at den har nogle specielle aps?. Skal der sidde en familie og se tv ofte, eller er de bare et par stykker? For nogle er design vigtigt. Er det vigtigt den er hurtig i menuen/kanal skifte. Er det bare rå billedkvalitet der tæller?

Og herefter gælder så også hvilke der lige er på tilbud i tiden :)

Mulige bud kunne være

Samsung MU 7005
Sony XE8505

Der var en Phillips der var på tale for nogen, kan bare ikke lige huske hvad den hed, mener det var en 8ér serie.

Jeg ville gå efter en 55", det er standard størrelse i dag, og ofte der man får mest for pengene.

Tænker at mange tv vil komme på tilbud efter Jul/Nytår, hvor i mod der nok ikke kommer så mange tilbud nu her op mod Jul, men måske man kan være heldig.
55' Samsung MU7005 koster 7777 kr i Elgiganten

55" Sony XE8505 koster 6666 kr i Power og Elgiganten.

Nogenlunde ens kvalitet.

Dette Philips er vel på amme niveau:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

https://www.altomdata.dk/test-philips-5 ... -tv-prisen
Af Grandahl
#262800
Peter den Phillips du referer til er fra sidste år, det er du godt med på ikke?

Den ville jeg gå uden om
Af PeterD
#262805
Grandahl skrev:Peter den Phillips du referer til er fra sidste år, det er du godt med på ikke?

Den ville jeg gå uden om
Kan DU så finde den Philips du taler om? :o
Brugeravatar
Af A 666
#262989
Tak for svarene gutter !

Ang. den Sony XE8505 som bliver nævnt, den kigger han faktisk på.

Hvad er forskellen på Sony XE8505 og XE8096 ?

Har selv kigget lidt og kan umidlbart se at XE8096 har IPS panel hvor XE8505 er et VA. kender godt forskellen på de to paneler, men hvad er bedste i de to tilfælde her ?
Af Grandahl
#263065
Ville klart vælge 8505 modellen selv af de to.