Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.Rath
#262734
Kigger efter fjernsyn, og har nu streget LG EG910V.

Der er dukket et Samsung 55KS8005 op i horisonten. Pris. ca. 6300kr.
Er der værdi i at købe et fjernsyn fra sidste år? Skal bruges til PS4, fodbold og film.
Synes 12.000kr. er mange penge for et OLED.

Er det dumt at købe sådan et tv nu? Jeg har et gammelt Panasonic 47AS650 på væggen nu som jeg gerne vil skifte ud, men budgettet før jul er ikke super højt.
Senest rettet af J.Rath 5. dec 2017, 13:13, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#262737
Jeg har selv det tv du taler om der er og er virkelig tilfreds med den. Du skal dog være opmærksom på at der ikke er 4K eller HDR, men billedet er super godt..

Du kan ikke finde et nyt der har den billedkvalitet der, men den er vel et par år nu.

Hvis du ender ud i at købe har jeg nogle kalibreringstal du kan få.
Af J.Rath
#262738
Grandahl skrev:Jeg har selv det tv du taler om der er og er virkelig tilfreds med den. Du skal dog være opmærksom på at der ikke er 4K eller HDR, men billedet er super godt..

Du kan ikke finde et nyt der har den billedkvalitet der, men den er vel et par år nu.

Hvis du ender ud i at købe har jeg nogle kalibreringstal du kan få.

Nå for søren. 4K og HDR er nok et must for mig. Har lige investeret i 4K Apple TV, og spiller en del PS4.
Så det er lidt en dealbreaker desværre.
Af Grandahl
#262750
Det er selvfølgelig fint med at HDR er et must, men med dit budget vil jeg alligevel ikke priotere det, du kan simpelthen ikke finde noget ordendtlig HDR til 5500kr.

Hvis det er meget vigtigt for dig, ville jeg spare flere penge sammen og kikke efter en OLED til en 10-11000kr efter nytår. Det er først i OLED at HDR kommer rigtig til sin ret. Men det er selvfølgelig bare min mening ;)
Af J.Rath
#262751
Grandahl skrev:Det er selvfølgelig fint med at HDR er et must, men med dit budget vil jeg alligevel ikke priotere det, du kan simpelthen ikke finde noget ordendtlig HDR til 5500kr.

Hvis det er meget vigtigt for dig, ville jeg spare flere penge sammen og kikke efter en OLED til en 10-11000kr efter nytår. Det er først i OLED at HDR kommer rigtig til sin ret. Men det er selvfølgelig bare min mening ;)
Ja det tænkte jeg nok. Måske jeg bare skulle vente og se hvad der er i januar. Lige pt. er der ikke rigtig tilbud på nogle fjernsyn.
Af Kreilo
#262784
Grandahl skrev:Du skal dog være opmærksom på at der ikke er 4K eller HDR, men billedet er super godt..
Samsung KS8005 er da et 4K tv. Det kan også i teorien vise HDR, men da det er kantbelyst så er oplevelsen ikke prangende.

Testen kan findes her http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1468824679
Senest rettet af Kreilo 5. dec 2017, 14:01, rettet i alt 1 gang.
#262787
Kreilo skrev:
Grandahl skrev:Du skal dog være opmærksom på at der ikke er 4K eller HDR, men billedet er super godt..
Samsung KS8005 er da et 4K tv? Eller misforstår jeg dig?
Det er fordi trådstarteren har rettet i indlægget. Grandahl omtaler en ældre OLED fra LG, som trådstarteren oprindeligt henviste til.
Af Beckham
#262788
Nej, HDR får du ikke i en ordentlig udgave i den prisklasse. Når det er sagt, så kan du dog få et helt nyt Sony XE8505 til 6600 og så synes jeg prisen på KS8005 virker lidt høj.
Af Kreilo
#262789
Ah, det havde jeg ikke spottet. Det er måske heller ikke så smart at rette topic-navn og første indlæg så svarene slet ikke passer til. Men det er måske bare mig... ::l
Af J.Rath
#262793
Kaktus-burger skrev:Personligt vil jeg ikke kaste 6K+ efter en brugt KS8005. Og så er den endda "kun" i 55". Det er for dyrt.

Hvorfor sparer du ikke bare op til en bedre skærm?
Fordi nu var muligheden der. Jeg ville gerne have et OLED, men det koster så også det dobbelte, hvilket er lidt urealistisk for mig.