Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Antaeus
#262542
Jeg har sat mit til automatiske opdateringer da jeg fik mit tv i går.
Jeg har 03.60.09 og har netop søgt efter opdateringer, ingen opdateringer blev fundet. Så det må være den nyeste med mindre det netop kommer i etaper, som Kaktus skriver.

Der findes en 4.70.10 kan jeg nu se, så burde den vel automatisk blive opdateret til tv'et hurtigt.
De der etaper er vel ikke noget der tager evigheder...?
Det tager måske alligevel lidt tit: zip filen er 870 mb.

Hvis jeg skal få 4.70.10 NU, skal det så gøres via computer, un-zippe, sætte på et usb, sætte usb i tv og få den til at læse det?
Af TheSleeper
#262638
Jeg har også kun firmware version 03.60.09 installeret og kan ikke se at der er kommet andre opdateringer til mit C7.

Har denne firmware version 4.70.10 forbedringer/tilføjelser andet end Technicolor profilen?
Af Antaeus
#262663
Min C7 er stadig kun på 3.60.09 selv om den er sat til automatisk opdatering, men ifølge LG findes de her opdateringer.

http://www.lg.com/dk/support/software-f ... ibleFlag=2

3. Release History
[03.51.20]
1. Improved shaking video periodically when connecting VideoCon STB.
2. Improved blinking screen when changing channel after close livezoom.
3. Improved UI moving slowly when playing store demo.
4. Improved lipsync issue on DTV in OLED model.
5. Improved ATV noise on bottom of screen.

[03.60.09]
1. Improvements in HDR (HDR 10/ HLG)
2. Bugs fix in Dolby vision
3. Improvements in shortcut key for apps on remote controller.
4. Improvements in Dolby Atmos

[03.60.15]
1. To improve T8 store stream equipment issue.

[04.70.06]
For 2017 OLED TVs (W7, G7, E7, C7, B7)
1. Support TrueHD audio format through HDMI
2. Technicolor Expert mode

For 2017 Super UHD 4K TVs (SJ)
1. Technicolor Expert mode

For 2017 Ultra HD 4K TVs (UJ)
1. Add an Apply to all input feature in Color Management Setting
2. Improving HDD detection speed
3. Add function for maintaining compatibility of remote controller

[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe
Af Emilwagner
#262693
Hej jeg har også lige købt 65c7. Og har heller ikke kunnet hente 4.70.10.
Men nu er den dukket op på fjernsynet. Efter jeg selv søgte O_O
Af Antaeus
#262709
Emilwagner, hvordan gjorde du det?

Har du i øvrigt kunne observere nogle forskelle efter den er hentet?
Af Antaeus
#262966
Er det ikke meningen at ens tv selv skal opdatere når sat til automatisk opdatering?

Det er vel ikke meningen at man selv skal ind og hente på LG side via usb med download og unzip hver gang en ny version kommer?

Min har konstant stået på 3.60.09 selv om jeg har sat den til at opdatere automatisk.
Af Kaktus-burger
#262967
Antaeus skrev:Er det ikke meningen at ens tv selv skal opdatere når sat til automatisk opdatering?

Det er vel ikke meningen at man selv skal ind og hente på LG side via usb med download og unzip hver gang en ny version kommer?

Min har konstant stået på 3.60.09 selv om jeg har sat den til at opdatere automatisk.
Som der er svaret flere gange herinde: Firmware udrulles gradvis, og kan være forbundet med serienummeret på dit TV.

Hvis du absolut vil have nyeste firmware, kan du jo bare hente den på LGs hjemmeside og derefter installere den på din skærm. Der forefindes endda en udførlig vejledning til formålet.
Af Antaeus
#263045
Kaktus, jeg hørte dig første gang og mange tak, men jeg har aldrig haft et smart-tv før så der er en masse at sætte sig ind i.

Når jeg spørger til firmware opdateringen igen så er det fordi jeg foretrækker at tv'et gør det selv og jeg ikke skal til at downloade til computer og rode med usb og unzippe (men det er sikkert nemt når man lige har sat sig ind i det).

Nu har jeg haft det nye LG OLED C7 i 8 dage og ingen opdateringer er sket eller tilgængelige på selve tv'et. Jeg havde måske regnet med at det kunne tage et par dage for at den selv opdaterede, ikke uger.

De fleste er vel interesseret i at have det nyeste firmware samt have de bedste indstillinger for at få mest ud af sit dyrt indkøbte tv. Det er i hvert fald en del penge for mig.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263052
Kaktus-burger skrev:
Antaeus skrev:Er det ikke meningen at ens tv selv skal opdatere når sat til automatisk opdatering?

Det er vel ikke meningen at man selv skal ind og hente på LG side via usb med download og unzip hver gang en ny version kommer?

Min har konstant stået på 3.60.09 selv om jeg har sat den til at opdatere automatisk.
Som der er svaret flere gange herinde: Firmware udrulles gradvis, og kan være forbundet med serienummeret på dit TV.
Det er sådan set ikke helt sandt, den sender ikke noget serie nummer til siden, den sender tv't MAC i den pakke som går til update serveren. MAC ID er lig med den netværksport man bruger. Når man ikke finder update via WIFI MAC ID, så har man jo Ethernet kabel og dens MAC id, som også kan prøves :) Ved ikke hvorfor og med sikkerhed om de bruger det til udrulning men mine eksperimenter, har dog også bekræftet at et MAC id med 0:0:0:0:0:0 også virker fint.
et MAC ID er unikt på hele netværket, så man kan sikre at maskiner også kan fanges på ens netværk via MAC, hvis software kræver det f.eks ved WakeUp lan.

Som dokumentation her er pakken som sendes.

<REQUEST>
<PRODUCT_NM>webOSTV 3.0</PRODUCT_NM>
<MODEL_NM>HE_DTV_W16M_AFADABAA</MODEL_NM>
<SW_TYPE>FIRMWARE</SW_TYPE>
<MAJOR_VER>04</MAJOR_VER>
<MINOR_VER>30.95</MINOR_VER>
<COUNTRY>DK</COUNTRY>
<COUNTRY_GROUP>EU</COUNTRY_GROUP>
<DEVICE_ID>0:0:0:0:0:0</DEVICE_ID>
<AUTH_FLAG>N</AUTH_FLAG>
<IGNORE_DISABLE>N</IGNORE_DISABLE>
<ECO_INFO>01</ECO_INFO>
<CONFIG_KEY>00</CONFIG_KEY>
<LANGUAGE_CODE>da-DK</LANGUAGE_CODE></REQUEST>