Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjeppesen
#262519
Jeg beklager hvis jeg gentager noget fra tidligere i debatten..

Jeg har et LGE6 55" som jeg er yderst tilfreds med. Har indtil nu brugt netflix mv. på tv'ets apps uden problemer. Jeg har så anskaffet mig et Apple tv 4K for at kunne leje 4K hdr film. Apple tv'et er sat i hdmi2 eller 3 mener jeg.

Den giver mange udfald. Først var det grå/hvid sne over hele skærmen, så kom billedet tilbage og jeg formåede at se det meste af en film lejet i iTunes (Oblivion) i 4K HDR. Med en halv time igen kommer det mange udfald, hvor der kommer kortvarigt sort skærm og ophold for herefter at komme tilbage og i højre hjørne vise "HDR" ikon. Efter filmen var færdig var der ligeledes udfald i iTunes menuen og på screensaveren.

What to do to fix it??? Forkert hdmi (indgang eller kabel), forkert indstilling på fjernsynet eller forkert/outdated tvOS? (Hvordan opgraderer jeg i øvrigt dette?..) eller andet? Wifi forbindelse burde ikke være problemet.

På forhånd tak
Karsten.
Brugeravatar
Af Naiera
#262563
Prøv et andet HDMI-kabel. Det lyder som om kablet ikke kan klare 4K med HDR og alt det der.
Af MojoDK
#262567
kjeppesen skrev:Jeg beklager hvis jeg gentager noget fra tidligere i debatten..

Jeg har et LGE6 55" som jeg er yderst tilfreds med. Har indtil nu brugt netflix mv. på tv'ets apps uden problemer. Jeg har så anskaffet mig et Apple tv 4K for at kunne leje 4K hdr film. Apple tv'et er sat i hdmi2 eller 3 mener jeg.

Den giver mange udfald. Først var det grå/hvid sne over hele skærmen, så kom billedet tilbage og jeg formåede at se det meste af en film lejet i iTunes (Oblivion) i 4K HDR. Med en halv time igen kommer det mange udfald, hvor der kommer kortvarigt sort skærm og ophold for herefter at komme tilbage og i højre hjørne vise "HDR" ikon. Efter filmen var færdig var der ligeledes udfald i iTunes menuen og på screensaveren.

What to do to fix it??? Forkert hdmi (indgang eller kabel), forkert indstilling på fjernsynet eller forkert/outdated tvOS? (Hvordan opgraderer jeg i øvrigt dette?..) eller andet? Wifi forbindelse burde ikke være problemet.

På forhånd tak
Karsten.
Hej Karsten

Jeg havde ligende problemer som dig på mit OLED 65B7V ... fandt ud af, at mit HDMI kabel understøttede op til 12 Gbps - så købte jeg Apples anbefalede kabel (ja det er dyrt) ... https://www.apple.com/dk/shop/product/H ... -kabel-2-m ... det understøtter op til 48 Gbps ... herefter har jeg ikke haft noget problem.

Jeg siger ikke det løser dit problem, men du kan altid prøve det af - og hjælper det ikke, kan du returnere kablet.

Jeg havde samme problem med min Pc, som også er tilsluttet mit TV - der fik jeg tit "No signal" - men så købte jeg samme kabel og har ikke haft problemer siden.

Det er jo et forsøg værd. :)
Af MojoDK
#262569
kjeppesen skrev:Jeg beklager hvis jeg gentager noget fra tidligere i debatten..

Jeg har et LGE6 55" som jeg er yderst tilfreds med. Har indtil nu brugt netflix mv. på tv'ets apps uden problemer. Jeg har så anskaffet mig et Apple tv 4K for at kunne leje 4K hdr film. Apple tv'et er sat i hdmi2 eller 3 mener jeg.

Den giver mange udfald. Først var det grå/hvid sne over hele skærmen, så kom billedet tilbage og jeg formåede at se det meste af en film lejet i iTunes (Oblivion) i 4K HDR. Med en halv time igen kommer det mange udfald, hvor der kommer kortvarigt sort skærm og ophold for herefter at komme tilbage og i højre hjørne vise "HDR" ikon. Efter filmen var færdig var der ligeledes udfald i iTunes menuen og på screensaveren.

What to do to fix it??? Forkert hdmi (indgang eller kabel), forkert indstilling på fjernsynet eller forkert/outdated tvOS? (Hvordan opgraderer jeg i øvrigt dette?..) eller andet? Wifi forbindelse burde ikke være problemet.

På forhånd tak
Karsten.
Ps. mener også at "Krominans" skal være 4:4:4 under Video indstillinger - mener det også kan give problem, hvis det ikke står korrekt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262580
Højere subsampling vil have større sandsynlighed for at give fejl. 4:4:4 kræver mest båndbredde, så man kunne teste 4:2:0 og se om det virkede og dermed måsk indikere et problem med håndtering af båndbredden. Det vil give hårdere kompression af farverne, men være mindre krævende.
Brugeravatar
Af bendix
#262611
Torben Rasmussen skrev:Højere subsampling vil have større sandsynlighed for at give fejl. 4:4:4 kræver mest båndbredde, så man kunne teste 4:2:0 og se om det virkede og dermed måsk indikere et problem med håndtering af båndbredden. Det vil give hårdere kompression af farverne, men være mindre krævende.
Du mener krominans på 4.2.2 ik? Og teste 4.2.0. Ellers kan han lede længe :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262630
bendix skrev:Du mener krominans på 4.2.2 ik? Og teste 4.2.0. Ellers kan han lede længe Billede
Same same. Chroma subsampling.
Af kjeppesen
#262635
Tak for indspark. Jeg er ikke teknisk anlagt, så jeg ved ikke hvad krominans betyder og hvad 4.2.2 / 4.2.0 henviser til?

Jeg har bestilt belkin ultra high hdmi kabel; så finder jeg ud af om det afhjælper problemet...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262636
Det er basalt set hvordan farvedybden håndteres. Ved 4:2:0 komprimeres farverne så du vil kunne se nogle artefakter i farveflader, hvis du går tæt nok på TVet. Til gengæld, så kræver det mindre båndbredde og kan dermed hjælpe hvis kablet ikke kan klare fuld hastighed.
Af Dalla
#262664
Jeg har Argon Red Edition High Speed HDMI kabel. Usikker på hastigheten. Noen som vet?

Er denne kabelen god nok til å vise 4k i chroma 4:4:4?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17