Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaktus-burger
#262539
Emilwagner skrev:Har lige sat mit nye lg oled65c7 til. Og opdager det buer lidt. Er det normalt? :o
Hvad er lidt?

Smid et billede op.
Af Emilwagner
#262545
Lidt dårlig kvalitet. Men vil tro det buer 5 mm
Lidt dårlig kvalitet. Men vil tro det buer 5 mm
379213D7-7F50-4F8A-B02A-239205CCECA4.jpeg (543.2 KiB) Vist 3385 gange
Af Kaktus-burger
#262549
Jøsses. Jeg troede der var tale om et knæk eller lignende.

Det dér er normalt og ret almindeligt for en skærm i den størrelse og tykkelse. Det påvirker ikke billedkvaliteten på nogen måde.

Nyd din skærm og den høje billedkvalitet det kan fremvise.
Af aalb1970
#262562
Min 55'' B7V buer også lidt. Det er helt normalt, og påvirker ikke på nogen måde billedet.
Brugeravatar
Af C.O
#262612
Har lige spurt til det samme angående mit Philips 55" pos 9002 =(LG panel) som også buer ganske lidt.

Og svaret var at jeg ikke var den eneste der har et buet panel og sådan er det bare :o
Brugeravatar
Af C.O
#262623
:) Jo det har jeg da !

Men efter at have forhørt mig herinde, kan jeg høre at vi er flere med et sådan panel.
Skulle bare høre om det var mig der havde været uheldig.

Så det kan jeg også godt leve med :)
Af Bond
#262629
Mine LG OLED buer også, men når det har stået tændt nogle timer så er de snorlige, altså rettede ud til flat... tv igen.
På en 77" er det faktisk endnu være.

Prøv at mål fra skærm til væg når det har været slukket f.eks. natten over, og igen når det har været tændt i 3- 4-5 timer. Det er overraskende hvor meget det giver sig, og panelet føles jo overhoved ikke varmt bag på selv efter 5 timers drift. Om det så kan give problemer på et senere tidspunkt må tiden jo vise.

Har tidligere haft dialog med LG og serviceværkstedet, og det er et helt normalt fænomen iflg. dem.