Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262279
Antaeus skrev:Men gælder det samme så ikke for jeres kalibrering, det er vel så også en gennemsnitsbetragtning ?

Når i kalibrerer bruger i så 1) måleudstyr, 2) angivet konsensus, 3) eller egne øjemål?
Ja, det er det. En fuld kalibrering skal ske i de omgivelser, som skærmen står i, og med det udstyr, som er tilsluttet. Der er små variationer i alle skærme, særligt på farvebalancen, så den skal korrigeres individuelt. Vi deler derfor heller ikke eventuelle ændringer, som vi foretager på CMS og 10-punkts farveskala, i det forslag, som ligger i anmeldelserne.

Vi bruger diverse måleenheder + Spectracal CalMAN software (tidligere brugte vi HCFR).
Af OleA
#262332
Hvorfor er det iøvrigt ikke muligt at bruge Technicolor profilen når man ser Dolby Vision materiale på Netflix?
Af OleA
#262386
Ok. Så man skal ikke ændre på noget? Synes kontrasten på 100 er lige voldsomt nok. Derudover er trumotion med mere slået til.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262397
OleA skrev:Ok. Så man skal ikke ændre på noget? Synes kontrasten på 100 er lige voldsomt nok. Derudover er trumotion med mere slået til.
Er spørgsmålet ikke bare om det er dig der styrer tv't, eller tv't som styrer dig?

Synes du det er for meget, så kan det ikke være længere væk end end remote så du kan ændre det :)
Af OleA
#262408
Jeg synes nogle gange det er så skarpt at det næsten skærer i øjnene. Normalt kører man vel ikke med kontrasten på max.

Støjreduktion og TruMotion er også slået til ved Dolby Vision. De er slået fra ved Technicolor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262413
Nu du skriver det, så kan jeg godt huske, at man også skal ind og slå visse ting fra ved DV og HDR10. Kontrasten handler jo normalt om forholdet mellem mørke og lys, og ved HDR kan man måske argumentere for, at det er på sit højeste. Det kan være lidt svært at definere hvordan kontrast skal fungere når man netop udvider det dynamiske område, så at lade den maxe ud er nok det mindst ulogiske.
Af Dalgaard87
#262520
Jeg har prøvet at søge efter update til mit c7,men den skriver jeg har den nyeste update. Dog skriver i noget om 4,70 update, og mit tv skriver det har 3,60 version.
Kan dette passe, for jeg vil selvfølgelig have de nyeste updates?
Af Kaktus-burger
#262529
Dalgaard87 skrev:Skal jeg downloade den fra computer, eller kan jeg gøre det via fjernsynet?
Udrulning af firmware er baseret på serienummeret af din fladskærm. Det sker i etaper. Du kan dog altid hente nyeste firmware på LGs hjemmeside.

Smid filen på et USB-stik, læs vejledningen og følg trinene. Det er nemt.