Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
#261336
Hej alle :)

Jeg er på jagt efter en B7/C7 (55" - 65") her til Black Friday, men er kommet lidt i tvivl, da jeg har læst at den opdateringen der understøtter HLG (opdatering 05.30.02) har gjort at "HDR game mode" gør billedet meget mørkt og ikke kommer i nærheden af hvordan billedet så ud inden denne update. Er der nogle brugere her der kan sige mig om dette er korrekt?

Havde glædet mig til dette køb, men er kommet meget i tvivl, da jeg kan læse at der er rigtig mange brugere der er meget utilfredse med denne ændring!
Af bromberg
#261351
Jeg tør ikke ligge hovedet på blokken, men dem der oplever det tror jeg har nogle forkerte indstillinger ps4 og tv imellem. Jeg har bestemt ingen problemer med for mørkt billede ved hdr gaming.
Der går dog også lidt gisninger på om det kan hænge sammen med alder på modellen (det er på b6). Jeg har en af de seneste b6 modeller og ihvertfald på avforums er der en vis konsensus i overstående.
Jeg havde tilngengæld længe et for mørkt billede ved sdr gaming og det var forkert rgb indstilling på tv’et.
Af Ghidora
#261373
Det eneste Fix jeg har set på Youtube er at aktivere Dynamic Contrast....

Men det er der en del der brokker sig over ødelægger billede kvaliteten????
Af aalb1970
#261380
Heller ingen problemer her.
Af aalb1970
#261418
TheSleeper skrev:Tak for input ... Er i alle på Firmware version 05.30.02? :)
Nej. Min er på 04.70.06.

Tror den firmware, du henviser til, gælder 2016 modellerne.
Af Samson1te
#261616
Har et LG 55B7.
Jeg oplevede ekstremt mørke billeder på PS4Pro i HDR først, men havde ikke valgt Game Mode. Det har jeg lige prøvet, men aner ikke hvordan det skal kalibreres. Nogen input?
I øvrigt, har nogen af jer spillet The Last of US og kender den der kulsorte loadning-skærm, med guld/hvid glimmer? Efter jeg er gået i HDR-Gamemode, er det billede (igen) sort, efter jeg skruede OLED-lys ned til 17. Men der er pludselig en del bleeding i højre hjørne og generelt "siver" der i blink lys ud bagfra, som om det var et LCD-TV i den seance, der førhen i HDR var KULsort. Der må da være noget der ikke stemmer i den Game mode-setting!? Kunne virkelig godt bruge en god kalibrering af HDR Game-mode. Smid gerne evt. et link - jeg kan ikke rigtig finde noget brugbart.
Af Samson1te
#261618
Update:
Nu skiftede jeg til Biograf mode i samme HDR-spil (TLOU). Nu er der ingen bleeding, alt er kulsort hvor det skal være det, i pausebillede. Dog har jeg lidt vertikale streger i det map (første gang man møder Klikkers, mørk scene), hvilket jeg også havde under Game Mode. Kan det virkelig passe Game Mode er umuligt at anvende i HDR, i spil med mørke scener? Jeg holder mig indtil videre i Biograf-mode, hvor billedet er super flot, minus lidt vertikale streger/effekter. Men så ryger idéen vel ved at have Game mode og lavt input lag. Hmrf.
Af TheSleeper
#262657
Har nu opdateret til firmware version: 4.70.10 på min C7 og kan informere om at den version ødelægger alt HDR materiale i gamemode. Jeg ved ikke lige hvorfor LG mener at denne ændring har været nødvendig, men det er et kæmpe minus på en ellers rigtig lækker skærm. Jeg kommer ikke til at spille i HDR gamemode på hverken Xbox One X, PS4 Pro eller PC på denne skærm ... det er helt sikkert! Alt det lækre pop der var i billedet inden opdateringen er fuldstændig forsvundet ... billedet er mørkt og gråt når gamemode er sat og HDR aktiveret. Havde ellers lige skam rost denne skærm til skyerne og så laver de sådan et stunt. Jeg fatter simpelthen ikke at de har taget denne beslutning? Det giver ingen mening, da HDR i gamemode så fantastisk ud inden denne opdatering :( er dælme skuffet!
Af TheSleeper
#262659
Kan se på nettet er jeg ikke er den eneste som kan se denne ændring i HDR gamemode i version 04.70.06, kontra den ældre version. Jeg må finde en måde at komme tilbage til den gamle version på, da jeg bestemt ikke er tilfreds!
#262660
Min B7 er måske blevet en anelse mørkere med nyeste firmware i HDR/Game Mode, men jeg foretrækker også bedre tone-mapping og mere korrekt billede.

Hvis du vil have mere "pop", så slå dynamisk kontrast til.