Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#261422
lennon skrev:
Mozart skrev:Ja men så er løsningen jo nok et nyt TV. Det irritere mig blot, da det var en dyr sag. Men sådan er udviklingen jo. Tak
Løsningen er da et AppleTv , som er temmelig fremtidssikret . . ?
:) Tør du sige det om deres tidligere model? Hvis den tidligere var fremtidssikret, så burde folk ikke købe den nye eller? Er der noget fremtidssikring vi glipper der?

Eller er det ikke fremtidssikring men forbedringer du mener.
Af Mozart
#261424
Det må du være rar at forklare nærmere. Ved ikke hvad du mener. Har ikke nævnt noget om fremtidssikring?
Brugeravatar
Af bbplayer
#261426
Det er vist Lennon som mener ATV gen. UHD også er fremtidssikret, som den sidste ATV så ikke var .
Af Mozart
#261427
OK jeg havde sådan set kun et lille spørgsmål Vedr. problemet om HBBTV. Om der var en løsning. Så det bliver spændende om der er DR eller Sony der har problemet. Så mon ikke vi burde lukke debatten her? Vender tilbage hvis jeg høre fra DR.
Af lennon
#261431
bbplayer skrev:Det er vist Lennon som mener ATV gen. UHD også er fremtidssikret, som den sidste ATV så ikke var .
Njahhh. . . jeg mente nu, at mht brug og opdatering af de mest gængse streaming-apps så forekommer AppleTv rimelig fremtidssikret i forhold til diverse smarttv platforme . Og efter min bedste overbevisning en bedre og billigere løsning for trådstarter end et nyt TV (!) Men det er da rigtigt,at intet produkt - i ret lang tid - kan favne om alle de format og opløsnings tiltag der kommer i stride strømme . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#261447
De taler om 8K skærme de næste par år, måske allerede næste år. Der er så flere DV formater, og så er der HFR .

Jeg ved ikke hvor fremtidssikret noget er, teknologien løber fra alle, også dem som forsøger at købe et tv de håber holder 8 år :) Det gør det bare ikke mere, uden en ekstern boks til at løse nogen af problemerne.
Af henningelk
#265081
Vi har to stk. Philips 47PFL4007T/12 i familien og de har kørt hbbTV ganske fint i flere år.
Vi var bortrejst en god del af efteråret og da vi kom hjem i december konstaterede vi, at hbbTV ikke længere virker, som det skal, idet vi også får "undefined" kassen i billedet.
Engang imellem lykkes det faktisk at få startet afspiling af "udsendelsen", men kassen bliver liggende ovenpå "udsendelsen". Som oftest starter afspilningen overhovedet ikke.
Jeg har fortalt DR om problemet, og de sagde den 8. december til mig at de havde lavet en opdatering vedrørende Philips TV for nylig og at de erkendte, at de derved kunne have glemt et eller andet, men at de ville se på det og få det til at virke igen også for vores model.
I dag, 10. januar 2018, har jeg haft kontakt med DR igen, og jeg fik at vide at man stadig arbejder på det og at der om en måneds tid vil fremkomme en liste over de apparater, som kan køre hbbTV.
Jeg bad medarbejderen jeg tale med om at lægge modelbetegnelsen Philips 47PFL4007T/12 på teknikernes bord, sådan at de kan gøre det der skal til, for at vi kan bruge hbbTV igen.
Det blev foreslået at vi i mellemtiden bruger chromecast via en smartphone, men det er ikke nogen god løsning for min onkel, som bliver 100 den 23. februar og kun har en window smartphone. Det vil være dejligt, om DR kunne få løst opgaven med hbbTV vores model til min onkels fødselsdag.
Jeg har ikke forstand på teknikken omkring hbbTV. Jeg ved ikke engang om den gule kasse med "undefined" kommer fra TV'et eller DR. Hvor kan man se noget om teknikken?
Af Mozart
#265088
Velkommen i klubben. Har samme problem med mit Sony. Ved ikke hvor seriøst DR tager problemet. De gange jeg har haft kontakt med dem, har de spillet bolden videre til Sony og vise versa.
Af Basto
#265107
Det er jo det der sker med de kære .apps .. man skal ikke købe fjernsyn for smart tv delen . ( Det råd fik jeg herinde da jeg skulle købe . Og det var et godt råd

Mvh Michael
.