Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mozart
#261400
HBBTV. Kan ikke mere se hbbtv efter DR har opdateret med ny brugerflade.- Er der andre der har det problem. Jeg har et Sony HX 923. Ved man om der senere vil komme en opdatering så det igen er muligt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#261402
Det burde kunne fikses med en opdatering, men det er noget Sony skal engagere sig i.
Af Mozart
#261403
Har talt med Sony. De har ingen mulighed for hjælp. Henviser til DR. Ville blot vide om I havde andre løsninger.
Af Bent odense
#261407
Torben Rasmussen skrev:Det burde kunne fikses med en opdatering, men det er noget Sony skal engagere sig i.
Sony kommer ikke med nye software opdatering til tv fra 2012.
Af Mozart
#261409
Ja det er "flot". Så der er kun 2 muligheder. Nyt TV eller drop HBBTV. Men Sony mener stadig det er DR's Problem.
Af Bent odense
#261411
Mozart skrev:HBBTV. Kan ikke mere se hbbtv efter DR har opdateret med ny brugerflade.- Er der andre der har det problem.
Har selv et 55HX855 der halter det også med at aktivere HBBTV.Men det går da.
Af Mozart
#261412
Ja men på min supermodel HX923 (dengang) går det ikke. Siden er længe om at downloade. Prøver du så at komme ind på siderne dukker der en fejlmelding op " UNDEFINED", og så stopper det hele. Så det går rigtigt "godt".
Af Bent odense
#261413
Mozart skrev:Ja men på min supermodel HX923 (dengang) går det ikke. Siden er længe om at downloade. Prøver du så at komme ind på siderne dukker der en fejlmelding op " UNDEFINED", og så stopper det hele. Så det går rigtigt "godt".
Nej der kommer ikke nogen fejl melding op,med der står tv'et er ikke tilslutte internet så trykker jeg igen på den røde knap,så virker det. :)
Og tro ikke det er et DR problem. Virker fint på mit 65 XE9005.
Af Mozart
#261414
Tak for tippet. Det virker bare ikke. Den gule ramme med ordlyden "UNDEFINED" bliver stående på skærmen uanset hvad du gør ( selv når du går tilbage til direkte TV). Bliver nød til at skifte program for at lukke.
Af Bent odense
#261415
Mozart skrev:Tak for tippet. Det virker bare ikke. Den gule ramme med ordlyden "UNDEFINED" bliver stående på skærmen uanset hvad du gør ( selv når du går tilbage til direkte TV). Bliver nød til at skifte program for at lukke.
Har du mod på at nul stille tv'et og se om det virker?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#261416
DR har ændret i deres henvisninger i HbbTV for nyligt, hvor det også forsvandt fra eks. Samsungs TV. Samsung rettede vha en opdatering, så selvom man kan anføre, at DR har skylden for at referencerne er ændrede, så kan man jo ikke kræve, at de beholder samme struktur til evig tid. Det må være Sonys opgave at få deres “apps” og features til at virke.

Jeg havde nok anskaffet mig en Apple TV og brugt DRs app (og alle de andre, som Sony heller ikke opdaterer).
Af Mozart
#261417
Ja men så er løsningen jo nok et nyt TV. Det irritere mig blot, da det var en dyr sag. Men sådan er udviklingen jo. Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#261419
Som nævnt, så kan en ekstern streamer gøre det. Billigste metode er nok en Chromecast, men i min mening virker en ATV bedre. Du kan endda nøjes med en 4’er da du ikke har HDR eller 4K, så den må kunne findes billigt i den blå.
Af lennon
#261420
Mozart skrev:Ja men så er løsningen jo nok et nyt TV. Det irritere mig blot, da det var en dyr sag. Men sådan er udviklingen jo. Tak
Løsningen er da et AppleTv , som er temmelig fremtidssikret . . ?