Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nAlen
#261144
Så er det efterhånden blevet tid til at den trofaste Sony KDL55W807 står for udskiftning, og med BF lige om hjørnet er jeg så småt begyndt at "låse mig fast" på nyerhvervelsen.

Jeg har selv Sony KD65XE9005 i kikkerten som i skrivende stund findes til ca 13500. Jeg ved godt man ikke kan spå om hvad næste fredag byder af spændende tilbud, men er der andre skærme jeg bør have med i overvejelserne og eventuelt kigge efter tilbud på? Jeg kan ikke finde ud af hvilke Samsung der "matcher" ovenstående og ligeså med LG (og iøvrigt alle andre fabrikanter).

Jeg har læst testen af XE8505 herinde et par gange, nogen der vil give et godt og sagligt argument for om merprisen op til XE9005 er berettiget ?

Forbruget er I grove træk, mange film, mange serier, en del tv ingen gaming af betydning. Film og serie kiggeriet gør at jeg gerne vil op i 65", men budgettet er ikke til Oled i den størrelse, så tænker umiddelbart det må blive "næste gang".

Budgettet er "nogenlunde låst" omkring de 13-15000.. Kan godt finde et par stykker mere men så skal argumenterne godt nok være gode :)

Håber at høre et par spændende input herfra forum :)
Af B&W
#261149
Jeg har samme mening som Torben. Med de få zoner af lokal dimming, giver XE9005 ikke den aller bedste HDR oplevelse på markedet, dog synes jeg at det er en tilstrækkeligt god oplevelse alligevel. Det er rart at have muligheden, hvor XE8505 slet ikke har optimalt hardware understøttelse til HDR. Det vel rart at have HDR tanken i overvejelserne, da det efterhånden er det nye "sort" indenfor tv teknologi.

God jagt! Overvejer selv XE9005 hvis OLED ikke kommer langt nok ned i pris.
Af nAlen
#261150
Jeg er også mest selv på XE9005 kontra XE8505, det holder sig indenfor budgettet og hw mæssigt er det som i siger noget mere egnet til HDR..
OLED ligger lidt og lurer i baggrunden, men jeg er rimeligt bestemt på at ville op i 65" og tvivler på at der kommer noget ned i en pris jeg synes om at betale.

Er der noget som helst i andre mærker der kan måles lige op mod XE9005 ? (i de nævnte 65")
Af nAlen
#261151
Torben Rasmussen skrev:Ulempen er den eksterne strømforsyning.
Det må du gerne lige uddybe lidt hvis du har mulighed for det ?

Mener du ala en strømforsyning til en laptop?
Af B&W
#261154
Er der noget som helst i andre mærker der kan måles lige op mod XE9005 ? (i de nævnte 65"
Altså, Philips har jo deres nye 8102 med flere local dimming zoner. Dog foretrækker jeg selv Sony pga. deres håndtering af bevægelser.
Pt. er det dog svært at måle de to produkter pga. der ikke er mange test af finde på 8102 lige pt. udover nogle polske.

Jeg synes dog erfaringer over årene har vist at Sony's produkter generelt performer bedre end Philips både på billedekvalitet og software. Synes altid Philips menuer og styresystem har været meget "laggy".

Men det er selvfølgelig min holdning ;)
Af Morten Nørgaard
#261156
Med hensyn til menuerne har Philips fået styr på det i 2017 Android modellerne i hvert fald. Det er også samme chipsæt som Sony og styresystem selvfølgelig. Philips billede kvalitet og motion har fået et løft med deres nye P5 CPU og den er lige så god som i Sony ved jeg ikke. 8102 bliver også diskuteret her i forummet.
Af barslund69
#261215
jeg har selv 75XE9005 og det er sgu noget der duer.
Har testet det et stykke til siden jeg fik det ind i stue med alm tv ,Netflix, video og ikke mindst sport
Rigtig godt billede Utroligt godt med sort i sort billede selv om det er et LCD tv
Rigtig godt til Sport ingen hakken eller de typisk fejl nogle tv har med bla Vertical Banding eller clouding osv

HDR kører super 9005.
Af nAlen
#261228
barslund69 skrev:jeg har selv 75XE9005 og det er sgu noget der duer.
Har testet det et stykke til siden jeg fik det ind i stue med alm tv ,Netflix, video og ikke mindst sport
Rigtig godt billede Utroligt godt med sort i sort billede selv om det er et LCD tv
Rigtig godt til Sport ingen hakken eller de typisk fejl nogle tv har med bla Vertical Banding eller clouding osv

HDR kører super 9005.
Hvormeget måtte du bløde for 75" modellen ? Tror ikke det bliver aktuelt her, men man ved jo aldrig :)

Iøvrigt - Gode fornuftige butikker at handle i, i det nordjyske ? Sådan indenfor en 50km har jeg adgang til Sony Center Aalborg samt Hifiklubben. Herhjemme i Hjørring har jeg vist kun Elgiganten der forhandler Sony, men har kun kunnet finde XE8505 i deres sortiment. :((
Af barslund69
#261229
Det koster normalt 30k men Power kørte med tilbud i 1 uge for 20k Det var så billigt at det var sådan det skulle være.
Sony centeret Aalborg kunne desværre ikke være med på den pris for så havde jeg ellers købt hos dem da jeg har handlet der flere gange og er lokalt Bor i Aalborg. Vil tro det måske kunne komme derned i pris Black Friday hvis de kører med tilbud på det den dag.
Jeg kiggede også på Sony 65" OLED man vil heller have det her og har ikke fortrudt