Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260929
bbplayer skrev:
Bare man finde en balance, måske er der nogen som fortryder sådan en stor skærm, når den ikke er tændt, er den vel ikke pæn at se på? måske ikke?
Kommer også an på hvem man er... jeg har lige købt en 65" OLED, som er væghængt, og det er jo i den grad "bare" en stor sort plade, men jeg synes faktisk det er elegant, og jeg er stolt af min hobby og tv, så for mig vækker det ren glæde hver gang jeg kigger på det... selv i slukket tilstand ;)
#260978
Hej alle,

Tak for jeres svar. Det er meget påskønnet.

BBplayer: Det er ikke super relevant at forholde sig til, hvorfor jeg vil have en ny skærm. Den beslutning er truffet - allerede pga den nuværende størrelse på 50". Jeg har ikke påstået, at det gennem 8 år har været en optimal og problemfri størrelse - men det har ikke været en prioritet at skifte den ud før - det er det blevet nu. For at adressere et andet punkt: Jeg har flere gange overvejet projektor, men har løbende vurderet, at jeg ikke finder det relevant for mig. Det er det heller ikke nu. Men jeg er helt med på dine betragtninger omkring, hvorvidt man reelt får noget for pengene ved så stor en afstand - det er jo præcist det min tråd gerne vil have input til. Det er mig ikke klart for du mener jeg har "fejlet", men antager, at ovenstående kan bringe det på plads.

Jeg har kig på A1'eren i kombination med at undersøge mine begrænsede muligheder for at ommøblere, der vil gøre, at jeg kommer nærmere skærmen end det er tilfældet i dag.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260980
Roccodalawyer skrev: Det er mig ikke klart for du mener jeg har "fejlet", men antager, at ovenstående kan bringe det på plads.
Det er nok også mig som skal undskylde her, fejlet har du nok ikke men du må have en god ide om hvad du vil med den nye skærm.

Og så har du jo stadig det som mange bruger, at du kan købe med fortrydelse i Elgiganten og vistnok Power, så prøver du og sætte den op i eget hjem, og så ved du , modsat alle andres forslag, om det er vejen frem, det bør jo være dig som vælger 65" og ikke dem som foreslår det til dig , bare fordi...
Brugeravatar
Af bbplayer
#260981
Martin Sjøstrand skrev:det er jo i den grad "bare" en stor sort plade, men jeg synes faktisk det er elegant
Jeg mener at nogle år tilbage, så synes flere det var fedt at sætte en stor sort plade op på væggen for at skjule kabler, og at denne gjorde skærmen større, så ja, der er dem som kan lide sorte pletter på væggen, andre de vil helst ikke have dem der.

Mener også nogle mente den sorte baggrund på væggen gjorde billede pænere, det har Philips så forsøgt at slå ud af hovedet på folk, selv mig. Synes at belyst baggrund gør noget positivt ved et billede.
Af Den_
#260990
Jeg sider i samme båd eller nærmere stue, jeg har også levet med en 50" de sidste 7-8 år og er nu også på udkig efter større og ja gerne et 75".
Jeg har også overvejet projektor, men er gået væk fra det igen da jeg ikke gider at skulle mørklægge stuen hvis der skal ses tv

Du må meget gerne skrive når du er blevet klogere på valget og evt får købt et så høre jeg gerne nærmere om modellen
Af barslund69
#261027
jeg vil ikke købe Elgiganten vægbeslag alt for dyrt
Få dig et der er så tæt på væggen som muligt da dette sony A1 kommer længere ud da der er den store bag beklædning. Her er et en andre her på forummet vil købe.
kun 0.8mm fra væg.
Kører selv med vægbeslag der fra.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... -55-2.html
Af RuneL
#261456
Hvordan spiller det for dig?

Jeg sidder i samme kattepine, og håber det er okay jeg skriver her.

Jeg kommer til at sidde mellem 4 og 5,5 meter fra mit tv, se vedhæftede billede. Blå streger indikerer sofa'en og den grønne TV'et.
TV stue.png
TV stue.png (6.64 KiB) Vist 2784 gange
Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal gå efter 75" LCD eller 65 OLED. Hvad mener I?
#263073
Hej alle

Vil blot takke jer for hjælpen. Det blev et A1 65” og jeg har lige fået det op - det er nærmest en erotisk oplevelse :)

Jeg har ledt lidt efter folk der har kalibreret A1’eren men kan umiddelbart kun finde udenlandske kalibreringer. Kan det passe, at den ikke ligger her på flatpanels? Kender I alternativt en kalibrering af dette TV som I selv har fulgt og er glade for?

Igen: Tak for hjælpen - jeg glæder mig til weekenden :)