Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260938
Vi har selv 2 sony, en samsung og en LG derhjemme, så jeg synes jeg har prøvet de forskellige systemer. Androids udbredelse gør det ikke lettere at bruge, hvad er det for noget at skrive? Har du nogen sinde leget med de forskellige systemer?

Jeg ved ikke hvorfor du skriver at jeg mener at LG web os er langsom. Synes jeg skriver at det Android der er langsom.

Peter jeg mener at andres erfaringer er brugbart på flere parametre. Som jeg tidligere har skrevet til dig kan enhver jo bare læse reviews, men andres erfaringer er jo det der kan tilføjes her. Det er andres subjektive mening ud fra erfaringen med de forskellige tv der gør det interessant.
#260940
Enig, men der er så også mange, utrolig mange der tester de forskellige skærme og Smart Tv systemer i diverse blade og på nettet og sætter skærmene og deres systemer op mod hinanden.

Erfaringer kan deles her men hvis det der deles her kan være farvet og ikke subjektiv nok, så er man jo lige vidt.

Bottom line. Mange steder er det WebOs og Android Tv der ofte står øverst på listen..Sidstnævnte opdateres regelmæssigt, hvilket ikke er en ulempe og så fordi Android (Google) bare bliver større og større på både mobil og browsermarkedet.
#260945
Peter hvorfor skriver du at Android opdateres jævnligt, mener du ikke de andre ikke gør det. Jo Panasonics Firefox er død, men det er jo ikke sådan at Tizen og Web os ikke opdateres.

Men bottom line som du skriver det, Android er bare den langsomste, hvor de andre to er langt mere smooth. Du skulle tage at prøve dem.
#260946
PeterD skrev:Bottom line. Mange steder er det WebOs og Android Tv der ofte står øverst på listen..Sidstnævnte opdateres regelmæssigt, hvilket ikke er en ulempe og så fordi Android (Google) bare bliver større og større på både mobil og browsermarkedet.
Hvis bare AndroidTV ikke blev tungere at danse med hver gang de laver en størrere OS opdatering til ældre platforme, så var det også godt de opdaterer regelmæssigt. Problemet er de udvikler til ny teknologi og chipset, og så kommer producenterne med ældre chipset og kører AndroidTV ovenpå det, så skuffer oplevelsen.

Det er et stort plus de opdaterer, det gør LG sandelig ikke så længe, selvom der kommer en del patches nu og da, så dør den efter 1.5.2 år på WebOS.
#260948
Grandahl skrev:Peter hvorfor skriver du at Android opdateres jævnligt, mener du ikke de andre ikke gør det. Jo Panasonics Firefox er død, men det er jo ikke sådan at Tizen og Web os ikke opdateres.

Men bottom line som du skriver det, Android er bare den langsomste, hvor de andre to er langt mere smooth. Du skulle tage at prøve dem.
Tja, men jeg mangler bare dokumentation for at anmeldere er vilde med det nye Tizen. Det er der trods alt hos LG og Sony.
#260950
WebOS og Tizen opdateres da ikke på tværs af årgangene? Hvilke TV fra hhv. LG og Samsung har man set blive opgraderet til nyeste version af styresystemet? Ja, de patches, men det er altså ikke en "opdatering" i andre forstande end, at du fikser bugs og svagheder. Det er ret kritisk, at det kun er Google-baserede systemer, som får lov at køre nyeste version af styresystemet. Mit eget TV fra 2015 er skemalagt til at modtage Android 7 i år, hvor det startede på 5.0 i sin tid - om det så giver mening at opdatere så svag en hardware er en anden sag. Hvis man skal tage performance på Googles egne tablet som rettesnor, så dør mit TV på et tidspunkt fordi nyeste software simpelthen ikke kan køre hurtigt nok.

Mht. "lækkerheden" af styresystemerne, så har vi nu altså rost Tizen i alle reviews i år, men dem har du muligvis ikke læst, Peder. Det kunne forklare den generelle mangel på links til vore anmeldelser i dine indlæg...
#260953
LG var vistnok flinke nok, da WebOs 1.0 udkom, der fik man WebOS 1.5 , når de nye skærme kom og havde WebOS 2.0 , så skete det vist heller ikke igen. Og det er også hvad jeg skriver Android opdaterer OS, LG patcher bare eksistende.

Spørgsmålet er om et 2 år gammel tv, præsenterer på OS7.0 som et 2017 gør, det gør det nok ikke , da man ikke kendte til kravene men jo, folk synes da nok det er fedt nok, selvom de måske mærker en ydelse som ændres lidt, det er jo oftest mere lag på lag som kommer i AndroidOS, og gør det skal yde mere.
#260963
Nej Tizen og Webos opgraderer ikke hen over sæsonerne, men der kommer da softwareopdateringer, det var det jeg mente. De kunne nok komme lidt mere ind i kampen omkring at opgradere til nyeste version, men dog ikke for meget vil jeg mene, da hardwaren ikke kan følge med ret længe, ligesom du er inde på.