Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
#260761
Dalgaard87 skrev:Jeg har desværre intet fodbold på mine kanaler, så jeg kan ikke afprøve med mit. Han var i hvert fald sur over det og ville returnere det af den grund. Men det kan jo sagtens være at det er pga app ikke er kalibreret
Det er ikke appen der skal kalibreres, det er hver hdmi input på tvet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260766
Dalgaard87 skrev:Skal billedet kalibreres til HVER en app?
Jeg har f. Eks xbox, netflix, viaplay,, tv2 Play, skal billedet kalibreres til hver enkelt af dem?

Bare så jeg lige forstår det rigtigt
Du kan ikke kalibrere en app, en du skal have indstillingerne fra den HDMI-port, som Power har udført kalibreringen på ført med over. Det er daværende ikke alle indstillingerne der kopieres med, når man vælger “gælder for alle input”, så gå det efter.
Af Dalgaard87
#260769
Jeg har indtastet alle indstillinger fra jeres kalibrering på b7. Dem har jeg indtastet hver gang jeg skifter til nyt program, app, xbox osv. Eller jeg har gået den efter for at være sikker på de hele tiden er der.

Når jeg så f. Eks ser ultra 4k i netflix, skal jeg så skifte til Hdr setting, eller skal den bare blive under "Isf ekspert mørk"?
I går da jeg prøvede, der skiftede den nemlig automatisk over til hdr setting i netflix, men det gjorde den ikke i dag da jeg prøvede.
Af Dalgaard87
#260777
Okay det var det jeg ville vide. Jeg er lidt nybegynder på området, så ville bare vide om jeg skulle skifte mellem settings når jeg så film, 4k film eller xbox spil, eller om den generelt bare altid skal blive på de kalibrerede indstillinger her fra flatpanels.

Ved i hvordan jeg får Netflix framerate Osv frem når jeg ser netflix. Hvad skal jeg trykke på, på min lg remote?

Det er meget rart at kunne se om det kører fuldt 4k under afspilning
Brugeravatar
Af bbplayer
#260778
Dalgaard87 skrev:Ved i hvordan jeg får Netflix framerate Osv frem når jeg ser netflix. Hvad skal jeg trykke på, på min lg remote?
Hvis du har INFO, så er det den rette, ellers ny fjernbetjening
Af Dalgaard87
#260779
Umiddelbart ikke noget der hedder info på den her. Jeg har bare std magic remote.

Hvor kan man købe de der flotte lg remotes, for den er sku lidt kedelig den sorte plastik en man får med
Af Samson1te
#260926
Jeg kan huske, jeg også var ret utilfreds med fodbold på mit LG B7, som jeg købte for 2 uger siden.
Der kommer noget underligt efterslæb/lag med jævne mellemrum. Det var på kabel-TV, inden kalibrering. Efter kalibrering herinde fra er det noget bedre, men stadig et punkt LCD klarer bedre. Alt motion er slået fra

Det jeg er mest træt af er dog, at Dolby Vision ikke kan kalibreres/jeg er nødt til at gøre det uden kendskab til hvordan. Spillede The Last of US Remastered på PS4pro og her var alle detaljer helt væk i mørke områder. Skruede op for lysstyrken, og så spiller det. Det samme gør sig gældende på Netflix (Marco Polo i DV), hvor det var for mørkt, hvor jeg manuelt skruede op for lysstyrken - bruger biograf hjem/standard-indstillingen.
Dog aner jeg jo bare ikke, om jeg ikke også bør gøre andet end justere lysstyrken. Billedet er dog fænomenalt i DV. Ville bare gerne kunne kalibrere det "korrekt".
Af aalb1970
#260934
Beckham skrev:Ved ikke om jeg har misforstået noget, men Dolby Vision er da ikke tilgængelig på PS4 Pro?
Nej.
Af Ghidora
#260943
Samson1te skrev:Jeg kan huske, jeg også var ret utilfreds med fodbold på mit LG B7, som jeg købte for 2 uger siden.
Der kommer noget underligt efterslæb/lag med jævne mellemrum. Det var på kabel-TV, inden kalibrering. Efter kalibrering herinde fra er det noget bedre, men stadig et punkt LCD klarer bedre. Alt motion er slået fra

Det jeg er mest træt af er dog, at Dolby Vision ikke kan kalibreres/jeg er nødt til at gøre det uden kendskab til hvordan. Spillede The Last of US Remastered på PS4pro og her var alle detaljer helt væk i mørke områder. Skruede op for lysstyrken, og så spiller det. Det samme gør sig gældende på Netflix (Marco Polo i DV), hvor det var for mørkt, hvor jeg manuelt skruede op for lysstyrken - bruger biograf hjem/standard-indstillingen.
Dog aner jeg jo bare ikke, om jeg ikke også bør gøre andet end justere lysstyrken. Billedet er dog fænomenalt i DV. Ville bare gerne kunne kalibrere det "korrekt".
Er det ikke generelt i HDR Spil at billedet er alt for mørkt? Har læst at det var en opdatering for noget tid siden der ændrede på HDR Spil mode...
Af Lbn84
#260962
Problemet kan nogle gange ses når der streames fra Dplay. Det er simpelthen grotesk, at de ikke har lavet en app til Chromecast (der virker med iOS) eller en app til smart tv. Man er derfor tvunget til at streame fra sin computer.

Hvis han sætter sit tv til ekspert (lyst rum) så er der ingen problemer.

C7 fungerer godt til fodbold!!