Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260887
Kan ikke rigtig beslutte mig, måske råd herinde fra kan lede mig på rette spor.

Prissammenligning:
Samsung 5999 kr, LG 6999 kr (med netflix værdi 774 kr)
Man kan argumentere at prisen er den samme da LG er med 6 måneders Netflix, så prisen bør ikke have indflydelse på givne råd :-)

Design mæssigt vinder Samsung i mine øjne også umiddelbart på billedkvalitet,,, set i butikken som dog let kan snyde.
Softwaren i LG er en generation nyere hvilket nok er logisk da Samsung er en 2016 model, som dog tilbyder HBO i appen

Råd og vejledning ønskes da jeg måske ser mig blind på noget og overser noget væsentligere ?
#260888
Ville helt klart vælge Samsungen. En af de bedste value for money tv fra sidste år. Desuden har den VA panel, mens LG'en har IPS. Medmindre du virkelig har brug for den brede betragtningsvinkel som IPS giver, ville jeg helt klart vælge et tv med VA panel.
#260889
Det skal tilføjes at Samsung er købt og betalt men ikke afhentet endnu.
(kunne ikke bestille det online og få god fortrydelsesret af årsager jeg ikke lige kunne gennemskue, de er nu udsolgt) pakker jeg det ud og tester hjemme og vil returnere vil det nok være med et 10% tab)

Men jeg er kommet meget i tvivl, og overvejer seriøst at bestille et LG online, og få det testet hjemme og så benytte mig af fortrydelses retten til at levere det tilbage hvis det viser sig ikke at være det jeg vælger
#260890
Beckham skrev:Ville helt klart vælge Samsungen. En af de bedste value for money tv fra sidste år. Desuden har den VA panel, mens LG'en har IPS. Medmindre du virkelig har brug for den brede betragtningsvinkel som IPS giver, ville jeg helt klart vælge et tv med VA panel.
Jeg vil komme til at sidde i en vinkel til tv i mange tilfælde, om IPS der er bedre end VA ved jeg ikke ?

At samsung er en 7 serie kontra LG´s 8 serie er nok den største ting der gør jeg er i tvivl. for var ikke i tvivl i forretningen da jeg så dem,,
Softwarens (tizen 3 vs WebOS 3,5) brugervenlighed i LG så ud til at være en vinder, men det er vel tilvænning da Samsungs nu også virkede ok, Remotens kvalitet var svær at bedømme
#260893
Det var Bilka Vejle/Horsens der havde dem, de var fjernet online da de var i transit fra lager, men de havde stadig 3 tilbage, som dog nu er udsolgt :-) (ja, det var vel billigt de koster 8000 kr i Elgiganten)

Sony XE8505 er ikke interessant for mig, synes den har et ringe billede, og en "dum" UI ;-)
#260894
Splynk skrev:Det var Bilka Vejle/Horsens der havde dem, de var fjernet online da de var i transit fra lager, men de havde stadig 3 tilbage, som dog nu er udsolgt :-) (ja, det var vel billigt de koster 8000 kr i Elgiganten)

Sony XE8505 er ikke interessant for mig, synes den har et ringe billede, og en "dum" UI ;-)
OK. Hver sin smag :)
#260902
Beckham skrev:IPS er bedre hvis du sidder skråt for ja. Samsungs Tizen er efter min mening helt klart blandt de bedre smart tv løsninger. Om man er til det eller LG WebOS er nok lidt af en smagssag..:-)
Nu er der jo også kun 4 at vælge i mellem :)

Ved ikke om det er en fordel med Android tv,hvis man feks roder med Chromecast?

Android tv ligger i top i de fleste Smart tv test og måske en fordel hvis du feks bruger Google meget?
#260903
PeterD skrev:
Beckham skrev:IPS er bedre hvis du sidder skråt for ja. Samsungs Tizen er efter min mening helt klart blandt de bedre smart tv løsninger. Om man er til det eller LG WebOS er nok lidt af en smagssag..:-)
Nu er der jo også kun 4 at vælge i mellem :)

Ved ikke om det er en fordel med Android tv,hvis man feks roder med Chromecast?

Android tv ligger i top i de fleste Smart tv test og måske en fordel hvis du feks bruger Google meget?
Det er ikke en fordel , det er bare indbygget i AndroidTV, så jo, hvis man kan lide Android og man bruger Chromecast allerede nu, har det nok sine fordele.

Ikke alle synes TV platformen er hurtigt, der mener jeg at LG WebOS 3.5 stadig er god konkurrence, og de udvider jo løbende platformen der også.

Imellem de 2 skærme, som begge kan bruge en Chromecast, så vil jeg da gå efter LG skærmen. Har man AppleTV så er de begge nok gode til formålet.
#260904
Android er i min verden dårligere end både Os og Tizen, den er langsom, det er et irritationsmoment for nogle..

Samsungen har et klart bedre billede end den LG, kan dog se du skriver noget om at i sidder skævt for skærmen ? Hvis det er ret meget kan LG dog komme i spil da den er stærkere på betragtningsvinkel..
#260911
Grandahl skrev:Android er i min verden dårligere end både Os og Tizen, den er langsom, det er et irritationsmoment for nogle..

Samsungen har et klart bedre billede end den LG, kan dog se du skriver noget om at i sidder skævt for skærmen ? Hvis det er ret meget kan LG dog komme i spil da den er stærkere på betragtningsvinkel..
@Grandahl

Nu er utrolig meget af din begrundelse ud fra din egen verden og det er for så vidt OK, når du ser så mange Samsung tv, men det kunne alligevel være sjovt at få nogle tal på for jeg syntes ikke at diverse 8-10 testsider nævner at WebOs skulle være irriterende langsomt osv.

Og Android TV finder de fleste let at bruge mht. apps pga. udbredelsen.
#260937
PeterD skrev:
Grandahl skrev:Android er i min verden dårligere end både Os og Tizen, den er langsom, det er et irritationsmoment for nogle..

Samsungen har et klart bedre billede end den LG, kan dog se du skriver noget om at i sidder skævt for skærmen ? Hvis det er ret meget kan LG dog komme i spil da den er stærkere på betragtningsvinkel..
@Grandahl

Nu er utrolig meget af din begrundelse ud fra din egen verden og det er for så vidt OK, når du ser så mange Samsung tv, men det kunne alligevel være sjovt at få nogle tal på for jeg syntes ikke at diverse 8-10 testsider nævner at WebOs skulle være irriterende langsomt osv.

Og Android TV finder de fleste let at bruge mht. apps pga. udbredelsen.
Jeg så selvfølgelig LG´s WebOS UI, og synes da på ingen måde det var langsommere end det Tizen3 Samsung har, der er ikke stor forskel på dem, og testsider siger da også at Samsung har finpudset Tizen så det ligner WebOS temmelig meget. umiddelbart er det ikke "for mig" et kriterie der har indflydelse på mit valg :-)