Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#260909
Heinrich.S skrev:info mit tv er dolby vision og hdr hdmi fra spple tv går i tv så alt er som det skal være alt er opdateret til nyeste software
så spørg om de ting i godt ville vide
Bild 7 er mig bekendt et 2016 OLED, så som Brixen er inde på understøtter det nok højest Dolby Vision input ved 30 Hz. Det kan ikke vælges i 50 eller 60 Hz, hvorfor boksen automatisk vælger HDR10.

Den kommende 11.2 opdatering til Apple TV tilbyder en løsning på denne udfordring: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1509614223
Brugeravatar
Af bendix
#261164
Hej.
Jeg har sat mit ATV4K op med mit Sony A1 55”. Jeg opdaterede til den nyeste Beta så det selv kan skifte HDR. Jeg har sat det ind i Hdmi 2 som er enhanced. Mit HDMI er nok 4-5 år. Og er i tvivl om det er ultra speed. Jeg har ændret menuen til 4.2.2 og billedet ser fint ud. Er der andre ting jeg skal gøre. Andet end selvfølgelig at følge jeres guide for at aktivere auto skift af HDR?
Af Makaus
#261172
bendix skrev:Det tror jeg ikke. Jeg er dog usikker på om jeg oplever det bedste billede ud fra mit setup. Og udfra mine instillinger ved ATV. Jegvkunne købe dette ret billige kabel for at være sikker på jeg Udnytter ATV fuldt ud. Eller er det for billigt tror i? https://www.harald-nyborg.dk/p4058/hdmi-kabel-1-4-2m
Jeg købte det kabel bare i 5 meter og det virkede ikke til 4k 60hz, tjekket med Apple tv og computer.
Brugeravatar
Af bendix
#261175
Makaus skrev:
bendix skrev:Det tror jeg ikke. Jeg er dog usikker på om jeg oplever det bedste billede ud fra mit setup. Og udfra mine instillinger ved ATV. Jegvkunne købe dette ret billige kabel for at være sikker på jeg Udnytter ATV fuldt ud. Eller er det for billigt tror i? https://www.harald-nyborg.dk/p4058/hdmi-kabel-1-4-2m
Jeg købte det kabel bare i 5 meter og det virkede ikke til 4k 60hz, tjekket med Apple tv og computer.
Tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
Af bendix
#261192
Torben Rasmussen skrev:Hvis der er hul igennem, så virker det. Så skal du ikke bruge flere penge på kabler.
Nu er det ikke fordi du skal starte med Adam og Eva :) , men ATV står som format 4K HDR 50hz i menuen. Jeg havde fået det intryk at 60hz var at foretrække. Men jeg kan altså “regne” med den selv vælger det mest optimale efter beta udgivelsen. Og efter kilden. Kan dog ikke på mit tv se hvad den spytter ud af HZ under afspilning undtagen et HDR ikon.
#261198
Nå, vores 4K døde igår, mens vi så Viaplay.. total død og ville ikke starte eller noget, selv efter lang tid og med andre kabler.
Ringede til Apple, og måtte en tur til humac i Roskilde og endnu engang blive så skuffet over, at vi ikke har Apple Stores i Danmark :( de kan hverken diagnostisere den eller give en ny... så halvanden uge uden Apple tv :(
Samtidig fandt vi så også ud af, at fjernbetjeningen til vores tv, var død. Så super weekend...
Af PetVil
#261309
Er det kun mig som synes at det er lidt en jungle at finde ud af hvornår man skal bruge hvilken indstilling på den ATV 4k? Er der et sted hvor man kan se en samlet liste? - jeg skal hele tiden prøve mig frem for at finde den helt rigtige kombi af frekvens og +/- HDR.
Men selv når jeg har fundet den bedst mulige kombi synes jeg at programmer som ligger i 4k ser kunstige og flade ud... mærkeligt. Er der nogle i indstillinger mit tv ikke kan klare? Har et E6 som er 1 år gammelt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 103