Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mac
#260647
Jeg lavede en tråd herinde for at få hjælp til valg af TV for noget tid siden, og nu nærmer Black Friday sig, så har holdt lidt øje med priserne.

Jeg er nået frem til at jeg nok ender med Samsung MU7005 eller Sony XE8505 i 55" eller 65" alt efter hvad der dukker op Black Friday.

Fjernsynet skal ikke bruges til spil, men primært TV Serier/Film på Netflix, Viaplay, HBO osv.
Derudover også NFL om søndagen.

Så jeg er lidt i tvivl hvilket af de 2 modeller som er bedst.
Med de anmeldelser jeg har læst, vil jeg umiddelbart tro XE85 er det bedste valg. Jeg har dog en forkærlighed for Samsung, samt deres mulighed for HBO apps og generelt synes jeg Tizen ser bedre ud.

MU7005 koster i skrivende stund ca. 1000 DKK mere end XE85 i både 55" og 65".

Så er det helt godnat at vælge Samsung'en på de kriterier jeg nævner, eller de billedmæssigt så tæt at det kan forsvares?

Skal nævnes at kommer der et kanont tilbud på MU8005 55" eller XE9005 65" kan jeg finde på at hoppe en klasse op, men tvivler på det kommer i et niveau hvor jeg tager den beslutning.

På forhånd tak!
#260649
Tizen fungerer i min mening bedre end Android pt., men det bør ikke være HBO-app'en som afgør det. Den er virkelig ringe udført.

Ingen af de to TV er specielt gode til HDR og på billedsiden performer de ret ens, men Sony'en har dog ikke micro-stutter, som nogen personer lægger mærke til.

Du går ikke galt i byen med nogen af de to.
#260680
Vi har tests af begge. Jeg bliver stadig lidt fornærmet når du linker til andre sites i stedet for vore egne.

MUs styresystem giver den en højere score end XE85 her hos os. Billedet er same-same.
Af Grandahl
#260694
Det er af den sædvanlige årsag, han er ikke i stand til at se objektiv på det.
Han vælger det link der fordi det passer bedre i PeterD´s kram at de er mere positiv indstillet overfor Sony. Hvis jeres test havde været det, kan du være sikker på at han havde linket til det i stedet for.
Af Mac
#260843
Nå, men hvis jeg ser bort fra at PeterD tilsyneladende ikke kan lide Samsung, så ser det jo ud til at jeg godt kan vælge det.

Så krydser jeg bare fingre for at godt tilbud på 65" MU7005 eller måske et super tilbud på MU8005.
Af Mac
#260844
Forresten nogen som kan fortælle mig hvad forskellen på MU7005 og MU8005 er?

Her ikke selv meget forstand på TV, men læste på en anden side at MU8005 skulle være betydeligt bedre end MU7005