Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kewin
#260139
bromberg skrev:Håber at cec er blevet fixet, så det gider tænde mit tv hver gang nu:)
Jeg har ellers mest det modsatte problem, at når ATV 4K slukker af sig selv, efter at have kørt pauseskærmen i 15 min, så går TV'et over til at vise de indbyggede baggrundsbilleder, i stedet for at slukke TV'et, som det ellers altid har gjort tidligere :)
Af bromberg
#260142
Kewin skrev:
bromberg skrev:Håber at cec er blevet fixet, så det gider tænde mit tv hver gang nu:)
Jeg har ellers mest det modsatte problem, at når ATV 4K slukker af sig selv, efter at have kørt pauseskærmen i 15 min, så går TV'et over til at vise de indbyggede baggrundsbilleder, i stedet for at slukke TV'et, som det ellers altid har gjort tidligere :)
Ah jeg har da også skrevet forkert - det jeg mente var at når jeg vælger hdmi inputtet på b6 hvori atv er sat, så starter atv ikke op selv og jeg kan ikke bruge min magic Remote til atv så.
Umiddelbart virker det fint nu:)

Jeg syntes ikke Apple kunne være atv 4k bekendt som det var ved release, men jeg er overordentligt imponeret over tvOS 11.2 må jeg sige.
Netop som Rasmus påpeger i videoen gør set altså at vi med oled 2016 og automatisk kan glæde os ved Dolby vision.
Lille sidebemærkning hertil - jeg troede ikke film i iTunes var 24hz?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#260825
Her knap 2 måneder efter iTunes fik tilgang af film i 4K HDR:
- I alt 136 titler i 4K iTunes
- Heraf 124 titler i 4K og en form for HDR
- Heraf 86 titler i 4K og Dolby Vision
- En del af titlerne kan købes for 49/59 kr. eller lejes for 39 kr. hvis man vil snuse til sagerne
- Stadig klart flest fra Warner og 20th Century Fox, så der er potentiale til at kataloget udvides med en del katalogtitler

Vi holder stadig listen opdateret her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1505448066

Til sammenligning er der 23 film i Dolby Vision på UHD Blu-ray. Det totale tal for UHD Blu-ray har jeg ikke lige ved hånden (der var 111 udgivelser i Norden i juni 2017), men vi laver snart en opdatering på det nordiske katalog.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260833
Rasmus Larsen skrev:Til sammenligning er der 23 film i Dolby Vision på UHD Blu-ray. Det totale tal for UHD Blu-ray har jeg ikke lige ved hånden (der var 111 udgivelser i Norden i juni 2017), men vi laver snart en opdatering på det nordiske katalog.
CDON har 219 UHD titler som kan købes, så er der en masse forudbestillinger men 192 er titler klar til køb, måske hjælper det lidt.
Af Heinrich.S
#260837
hej har problemer med at få mit apple tv 4k til at vise dolby vision på mit loewe bild7 tv
nogle der ved hvad problemet kan være ps bruger belkim ultra high speed hdmi kable
håber på hjælp
Brugeravatar
Af bbplayer
#260841
Rasmus Larsen skrev:Takker! Den liste vil jeg forsøge at krydstjekke med Elgigantens.
ud fra deres sortinger , så er det enkelt at se.
i pris sortering er der 141 under 250,- og 3 over 250,- , så kan man jo hurtigt lægge dem sammen.

edit: Jeg tog ikke højde for til salg nu, de har jo også forudbestillinger der.

edit2: CDON har import film (John Wick2) , hvor elgiganten ikke har, det betyder nok lidt for antallet.
Af Heinrich.S
#260851
Torben Rasmussen skrev:Lidt mere info...
info mit tv er dolby vision og hdr hdmi fra spple tv går i tv så alt er som det skal være alt er opdateret til nyeste software
så spørg om de ting i godt ville vide
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260852
Indstillingerne i din Apple TV kunne være hjælpsomme, og de ting du selv har prøvet ville nok også hjælpe med til, at vi ikke foreslår dig ting du allerede selv har testet.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 103