Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Quarker
#260751
Hej

Jeg går og overvejer at købe nyt TV, og er blevet lidt lun på LG B7/C7.

Det er ikke fordi jeg egentlig er utilfreds med mit nuværende tv.

Så for at få konen med :D kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre hvor "meget" bedre et 2017 tv er i forhold til mit gamle (fra 2011).
Jeg har i dag et 51" plasma Samsung PS51D8005FUXXE.

Hvad får jeg ved at opgradere ud over Oled og 4K ?
Hvor meget bedre er billedet når jeg går fra Plasma til Oled ?

På forånd tak.
Af Supergris
#260763
Kun hvis du fodrer et 4K-tv med et UHD-signal, vil du opleve væsentlige forbedringer i billedet, men der er jo også muligheden for, at gå op i skærmstørrelse, hvilket giver et klart og umiddelbart løft ved filmoplevelsen!
Af Beckham
#260764
Du vil klart få en tydelig forbedring hvis du skifter dit gamle plasma ud med en OLED. OLED kan jo levere en en sort og kontraster som plasma slet ikke kan matche. Selv hvis du byttede dit plasma ud med en god lcd tror jeg du ville mærke forbedringer. Mit nuværende lcd kan i hvert fald helt sikkert lave en dybere sort og bedre kontraster end mit gamle Pana plasma.
Af Supergris
#260774
Ja, en tydelig forbedring, men ikke noget revolutionerende, men det er jo altid en personlig vurdering, og svært at gøre op i tal...

Fra 50" til 55", er der ikke rigtig den store forskel; faktisk kan man sige, det er standardstørrelsen, der er vokset en smule.
Du skal op i 65", før det virkelig er noget, der batter.
Af Brixen
#260793
Quarker skrev:Jeg må tage den nogle spring...... Konen synes allerede at 51" er meget stort.
Så vil hun blive glad for et 55” OLED, da billedet går til kant, så tv’et fylder mindre end et gammelt 50”. Desuden er skærmen kun ca. 4 mm tynd.