Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260483
Systemer eller ej så handler det vel om slutresultatet? Jeg siger ikke der er en verden til forskel, men de anmeldelser jeg har læst rangerer altså Sony's LCD lige en tand højere når det kommer til håndtering af bevægelser....selv Sony's egen OLED bliver angiveligt overgået her...

Nå..men lad os lukke den her. Trådstarter skal selv ud at kigge på nogle tv...det er den eneste måde at finde ud af hvad man foretrækker.
#260488
Nu er der jo ikke nogen teknologi der håndterer bevægelse perfekt, jeg har selv kunne danne mig et godt grundlag vil jeg mene da jeg har haft en del Sony selv, ligesom jeg har prøvet et par af de nye.
Min opfattelse er også at LCD klarer sig bedre, men forskellen er jo ikke kæmpe, den er efter det jeg har kunne opleve ganske lille, og jeg vil tro at en del slet ikke ser det eller ligger mærke til det.
Til gengæld bliver LCD slået på alle andre parametre, nogle af dem vil jeg endda sige tæppebanket, hvor forskellene er så store at jeg vil mene enhver kan se det. Men igen, ingen af panelerne er fejlfrie.

Nu er det jo super at Barslund er rigtig glad ved hans Sony tv og nævner hans handel i stort set hver eneste tråd, det er fint, for det er et godt tv. Men derfor skal de der køber nye og ønsker råd jo alligevel rådes ordentlig. Så selvfølgelig er et OLED tv et LCD overlegent.
#260490
Jeg mener jo så netop at køber rådgives korrekt ved at der snakkes om forskellige alternativer. Mener det vil være forkert bare at sige køb OLED og så slutte den der. Kan godt være OLED er teknisk overlegen på mange områder, men derfor er det ikke nødvendigvis det rigtige for alle at købe.
#260501
Godt valg, du kommer ikke til at fortryde,B7 er bedre end noget tilsvarende LCD til prisen. Vælg LCD/LED/QLED hvis billedekvalitet ikke er vigtigt. Jeg syntes det er fedt at lige meget hvor jeg sidder / står er farverne bare fantastiske. Jeg oplever ikke problemer med panorering ved f.eks fodbold kampe og jeg ser en del. Oplever heller ikke problemer med genskin i skærmen. Truemotion, slå det fra det er virkelig ringe og unødvendigt. Giver kunstigt billede og masser af artefakter på bevægelser. De ting som jeg syntes er lidt irriterende ved LG er Plex appen understøtter ikke direct play, der skal transcodes (kan løse ved at købe X-play). Der er ikke en HBO app. I det hele taget er "smart tv" delen ikke lige så god som Samsung. Det har ikke en one connect boks som Samsung (det fedeste ved Samsung). Udover det så er det et super godt fjernsyn og jeg har ikke fortrudt er sekund.
#260507
Tak for svar! - Havde de bare den skide one connect box. Det ville være genialt.
Men jeg glæder mig helt vildt meget til at købe skærmen, selvom min tålmodighed er sat på prøve. Jeg venter med at se, om den kommer på tilbud her til Black Friday
#260511
Jeg mener helt sikker også,at det er det rigtige valg . Men jeg vil give Beckham ret i, at markedets overall bedste billedkvalitet ikke nødvendigvis er det rigtige TV valg for alle . Der er altså individuelle forhold og betingelser , som stadig kan tippe ud til fordel for en LCD løsning .
#260794
Vil også mene, at B7V er et af de bedste bedste high-end TV man kan købe pt især når man har "value for money" in mente her oppe i de dyrere prisniveauer og især til de tilbudspriser det er blevet solgt til for et par uger siden med 9777DKK igennem 3 dage og som ensbetydende med -68% prisfald siden 2q 2017 hvor det lå retail på 30k. (55*)

-men linket fra post #260482 opsummere glimrende pro & cons på de forskellige TV-teknologier her i 2017 ( art. marts17) så det er primært B6 som bruges som pendant og B7 er forbedret på nærmest alle fronter, dog undtaget 3D'feature ::l
pros and cons TVs 2017.PNG
pros and cons TVs 2017.PNG (20.23 KiB) Vist 1653 gange
Lumi Tv2017 marts.PNG
Lumi Tv2017 marts.PNG (16.84 KiB) Vist 1653 gange
Conclusion
Between the different types of TVs, OLED TVs trump LED TVs in almost every aspect. Picture quality and motion blur are especially far ahead on OLEDs. Unfortunately, Samsung's QLEDs did not do much to bridge the gap between the two technologies and in some ways even regressed in performance. For most people, our advice remains: if you have budget limitations, LED TVs will have excellent value for money and can be found in a vast array of sizes. If you don't mind paying a premium, OLED TVs will almost always perform best
Btw' det her link (dog lang og informativ samtale) https://twit.tv/shows/home-theater-geeks/episodes/358
her debatere de om C7 (ergo også B7) og forbredringerne og ikke mindst vs A1 som den ene af værterne David Adams "Avical" kalibrering, selv har købt' mener at B7 er et bedre køb, kva lysstyrke (ABL), CMS og ikke mindst prisen vs A1.. fra 1:12.50 men hele klippet er ganske seværdigt selvom det er langt ' især hvis man overvejer at købe et LG 2017 OLED TV, da det giver et glimrende indblik og ikke mindst iforhold til konkurrenterne og sidste års modeller.

Noget jeg personlig værdsætter , er at lysstyrken skulle være en af de bedste og i omegnen af 150nits af fuld hvid, modsat sidste års B6 som vist allerede trippede ved omkring 70 til 80 nits, og Sony A1 ser ud til at ligge på omkring 100nits. - så lysstyrken skulle være særdeles god, og uden for aggresiv ABL dimmer her i 2017 modellerne.. ikke mindst med tanke på og brug af computer input m.m..
Netop høj lysstyrke er et mine væsentlige parametre som TV-noob i dagens marked når valget først er faldet på et OLED panel og man skal holde modellerne op mod hinanden , selovm jeg personligt syntes at A1 er det flotteste OLED TV ren designmæssigt, hvis man lige ser bort fra de markant højere prissat modeller som LG W7' hvor afskrivningen er heftig..
#260824
Hviid Gruppen skrev: Noget jeg personlig værdsætter , er at lysstyrken skulle være en af de bedste og i omegnen af 150nits af fuld hvid, modsat sidste års B6 som vist allerede trippede ved omkring 70 til 80 nits, og Sony A1 ser ud til at ligge på omkring 100nits. - så lysstyrken skulle være særdeles god, og uden for aggresiv ABL dimmer her i 2017 modellerne.. ikke mindst med tanke på og brug af computer input m.m.
Jeg målte en lysstyrke på 140 nits på det 65" Sony A1 vi havde til test (på 100% APL).