Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Commerou88
#260782
Har jeg forstået det hele korrekt, hvis jeg siger at den eneste forskel, hvis man vægmonterer B7 og C7 vil være farven på rammen?
Rettere sagt: Er der andre features end rammen og foden, der er forskellige?
Af Dalgaard87
#260784
Ikke af det jeg har læst mig til eller fået at vide herinde fra.

Sælgeren fra power sagde dog til mig, at der var forskel på dem alle, udover fod og ramme.
Men det er han også den eneste der har sagt, og jeg må nok sige jeg stoler mere på folk herinde som går op i det, end en sælger fra power.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260821
Jeg synes det er ret kritisabelt, at en forhandler, som er så fokuseret på LG ikke har styr på hvorvidt der er forskelle på modellerne eller ej. Vi ved som et faktum, at der kun produceres ét panel til alle de OLED-modeller du kan købe derude, så alle forskelle ligger i dét du pakker panelet ind i. Dvs. hvad enten du køber et B&O, et Loewe, et Panasonic, et Sony eller hvilken som helst LG-model, så ER DET SAMME PANEL, der sidder i dem.

Der kan sagtens være markante forskelle i hvordan billedet så ser ud på tværs af producenterne, men hos LG er det samme billedmotor, der sidder i dem alle og det er samme processor der trækker dem.
Af Toranaga
#260823
Ja, men burde klage over ders inkompetence et sted eller skrive en anmeldelse på Trustpilot ;)

Min fætter var sælger i Fona og der var altid bestemte TV de hellere ville sælge end pga de fik større bonus som sælger. Derfor skal man aldrig stole blindt på hvad de siger eller anbefaler. Men sådan er det vel når vi som forbruger udelukkende går efter billigste pris, så kan vi ikke forvente det mest veluddannede personale jo.

Btw. nogen der ved hvordan f.eks. EG gennemfører kalibrering? Er det bare på øjemål og har de folk der rent faktisk har styr på det?
Af Dalgaard87
#260827
Ja jeg havde nok også troet på hvad han sagde, hvis det ikke var fordi jeg havde læst eller fået fortalt andet herinde.

Han prøvede også at presse nogle dyre Hdmi kabler på os, men der kunne jeg også læse herinde, at der ikke er den store forskel på de billige og dyre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260828
Toranaga skrev:Btw. nogen der ved hvordan f.eks. EG gennemfører kalibrering? Er det bare på øjemål og har de folk der rent faktisk har styr på det?
Det hører nok ikke til i denne tråd, men de skulle begge benytte det rigtige udstyr. Vi har dog set rapporter, hvor det ikke ser ud til, at vedkommende, der har kalibreret har haft styr på det, men forhåbentlig er det blot start-vanskeligheder.

Vi har overvejet, at lave en artikel hvor vi lige tager et besøg hos de "store" og samtidigt skriver lidt om denne service i almindelighed.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269970
Og det svar får du i en ny tråd, som ikke handler om forskellen på B7 og C7 :) Vil jeg tro, er enklere uden at ødelægge emnet som Torben lige skrev et indlæg inden dit.