Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dalgaard87
#260719
Hej. Mig og en kammerat købte igår et lg c7 Oled hver.

Han ser rigtig meget fodbold
,og det gør jeg slet ikke.
Indtil videre er jeg rigtig tilfreds, men han er desværre meget utilfreds når han ser fodbold. Han siger bolden flimre og skærmen ikke rigtig følger med.

Han er købt sit kalibreret af power og Jef vælger at kalibrere efter jeres guides selv.

Er der noget han måske kan gøre, så tvet bliver værd at se bold på?
Af Kaktus-burger
#260723
Har han slået TruMotion til/fra? Kilden har også stor betydning.

Jeg ser selv sport - primært boksning og UFC - hvor hurtige bevægelser ofte fremkommer. Jeg oplever ingen problemer overhovedet.
Af Dalgaard87
#260728
Han siger han bruger viaplay sport.

Jeg tvivler meget på han har gjort de ting der. Han har nok bare set det på den "setting" som de har givet ham det fra power.
Af lennon
#260729
Live streaming af sport via apps er som regel noget skrammel ? Men hvis der er via kabel eller sat, så formoder jeg også at optimerede indstillinger forbedrer oplevelsen .
Af Dalgaard87
#260731
Han siger hans gamle tv er bedre i fodbold i hvertfald.

Jeg har lige prøvet live håndbold igennem viaplay app, og det syntes jeg nu så nogenlunde ud. Og jeg har ikke kalibreret det endnu, så farverne osv kunne jeg godt se var helt tosset.
Af jesper.sloth
#260740
Jeg har også lige hentet et c7 i power i dag. Jeg har brugt de indstillinger der er anbefalet her på siden, og bevægelser her under fodboldkampen, er det samme som på mit gl. Panasonic 55vt50
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260742
Power kalibrerer kun én HDMI-port og ikke eksempelvis billedet når man ser på en App. Det skal han lige ind og justere manuelt, så alle indstillingerne kommer med.
Af Dalgaard87
#260745
Skal billedet kalibreres til HVER en app?
Jeg har f. Eks xbox, netflix, viaplay,, tv2 Play, skal billedet kalibreres til hver enkelt af dem?

Bare så jeg lige forstår det rigtigt
Af jesper.sloth
#260747
Er det ikke bare at bruge funktionen, brug indstillinger på alle input? Den brugte jeg, men jeg har ikke tjekket om det også gælder apps!
Af Dalgaard87
#260748
Nu har jeg kalibreret efter testen på b7 her på siden.

Når jeg prøver at se ultra 4k på netflix, så skifter den over til andet setting, er det fordi den skifter over til HDR setting automatisk?
Af martinrk
#260754
Jeg overvejer en B7/C7. Kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med fodbold på et kabeltv signal. Har læst at LG har svært ved at håndtere 1080i signaler (som jeg mener Yousee sender i) og at det giver lidt hakken fx ved fodbold. Har pt et 5 år gammel Sony HX855, som (i mine øjne) håndterer det fremragende - ihvertfald ift Samsung på købstidspunktet.

Hvordan ser fodbold ud på jeres OLED tv?
Af bleed_blue
#260756
Jeg har et B6V, og ser masser af fodbold, via Viaplay (i hhv 720p og 4K). Jeg kan slet ikke genkende problematikken med, at der skulle være problemer med at vise flydende bevægelser ved sport. Jeg bruger AVforums anbefalede indstillinger.
Af Dalgaard87
#260757
Jeg har desværre intet fodbold på mine kanaler, så jeg kan ikke afprøve med mit. Han var i hvert fald sur over det og ville returnere det af den grund. Men det kan jo sagtens være at det er pga app ikke er kalibreret