Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Coolsmarti
#260654
Foden og rammen langs kanten. Den er sølv på B7 og sort på C7. Sidste års model hed C6 og var buet.
Af Dalgaard87
#260670
Mærkeligt. Jeg har købt c7 i dag, men sælgeren sagde at det absolut ikke var det samme som B7. men jeg stoler sku mere på jer end ham.

Han sagde også at flatpanels kalibrering kunne ikke regnes med :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260678
Han ved ikke hvad han taler om. C7 og B7 (og alle øvrige OLED) bruger præcis samme panel. Der er ingen forskel på billedet i kalibreret tilstand.
Af Hviid Gruppen
#260686
Elgigantens sælger har selvfølge ret (aka' set fra Elgigantens synspunkt) flatpanels-kalibrering er selvfølgelig til at lukke op og gøre i, for den er jo gratis, hvor Elgigantens starter ud på 999DKK før eventuelle afslag og er individuelt til hvert TV, for ikke at tale om "kalibrerings-gimmich" er en kærkommen lejlighed til at få mulige "tilbageleveret-modeller", kva fx banding' vignetting m.m. og smådefekter kva OLED lotteriet' solgt igen og så køberen ikke tager notits hvis kassen er åben og eventuel har været hjemme hos en tidligere kunde som tilbageleverede det kva fx utilfredshed med OLED'panelets-kvalitet og man fra EG side kan lukke kassen igen med et såkaldt "knowhow" kalibreringstape..

men som nævnt er forskellen, hvis vi holder os til V modellen, fod, og farven af ramme.
Dog er der tilsyneladende en C7 (D'model) i spil kva LG OLED C7D ej (V) ' som vist er aktuel på det tyske marked og den skulle vist besidde dobbel tuner som nogle af de dyrere LG OLED-varianter, men koster også herefter..
https://www.idealo.de/preisvergleich/Of ... onics.html

og ikke et ondt ord om Flatpanels kalibrerings-vejledninger' som jo er en stor hjælp' så meget det nu kan være, når man skal kalibrere kva overordnet modeller og mulige software-versioner på daværende tidspunkt, - er og bliver ikke bedre på vores bredegrader. (værdsat)

Her bliver C7 & B7 omtalt kva forskellen. (men antager at det er begge V modeller,)
https://www.youtube.com/watch?v=3JIlhzhzYok
Har dog hørt ufattelig meget brok omkring C modellen, som skulle plages af OLED problemer som ovennævnte men det lader til at være mest udpræget for 65tommer versionen "C7" som vist er den mest tilbudsstærke model i USA (foruden A*) hvor B7 er meget udpræget på vores kanter, men på den andne led så skulle C7 55tommer versionen være mindre plaget end 65 vers..(men om det er gangbar i praksis, skal jeg lade være undsagt)
Af Ego
#260695
Hviid Gruppen skrev:Elgigantens sælger har selvfølge ret (aka' set fra Elgigantens synspunkt) flatpanels-kalibrering er selvfølgelig til at lukke op og gøre i, for den er jo gratis, hvor Elgigantens starter ud på 999DKK før eventuelle afslag og er individuelt til hvert TV, for ikke at tale om "kalibrerings-gimmich" er en kærkommen lejlighed til at få mulige "tilbageleveret-modeller", kva fx banding' vignetting m.m. og smådefekter kva OLED lotteriet' solgt igen og så køberen ikke tager notits hvis kassen er åben og eventuel har været hjemme hos en tidligere kunde som tilbageleverede det kva fx utilfredshed med OLED'panelets-kvalitet og man fra EG side kan lukke kassen igen med et såkaldt "knowhow" kalibreringstape..

men som nævnt er forskellen, hvis vi holder os til V modellen, fod, og farven af ramme.
Dog er der tilsyneladende en C7 (D'model) i spil kva LG OLED C7D ej (V) ' som vist er aktuel på det tyske marked og den skulle vist besidde dobbel tuner som nogle af de dyrere LG OLED-varianter, men koster også herefter..
https://www.idealo.de/preisvergleich/Of ... onics.html

og ikke et ondt ord om Flatpanels kalibrerings-vejledninger' som jo er en stor hjælp' så meget det nu kan være, når man skal kalibrere kva overordnet modeller og mulige software-versioner på daværende tidspunkt, - er og bliver ikke bedre på vores bredegrader. (værdsat)

Her bliver C7 & B7 omtalt kva forskellen. (men antager at det er begge V modeller,)
https://www.youtube.com/watch?v=3JIlhzhzYok
Har dog hørt ufattelig meget brok omkring C modellen, som skulle plages af OLED problemer som ovennævnte men det lader til at være mest udpræget for 65tommer versionen "C7" som vist er den mest tilbudsstærke model i USA (foruden A*) hvor B7 er meget udpræget på vores kanter, men på den andne led så skulle C7 55tommer versionen være mindre plaget end 65 vers..(men om det er gangbar i praksis, skal jeg lade være undsagt)
Med al respekt “Hviid Gruppen”, og det mener jeg, så laver du virkeligt nogle lange kringlede posts. Måske ikke set fra din, og mange af os andres side, der måske ved en masse om tv og teknologier, som mange herinde gør, men for alle dem der er ret nye i det, som du virkeligt gør dit bedste for at hjælpe, med dine meget fyldestgørende svar. Du har styr på hvad du siger og skriver, og det er alt sammen rigtigt... men jeg tænker du nogen gange godt lidt kan tage pusten fra nogen ;)

Det var et sidespor, og det var meget venligt ment, men JEG synes nogen gange dine gode forklaringer og intentioner drukner i tekst. Det kan også være det bare er mig :)
Af Hviid Gruppen
#260722
:D - for meget kringlet tekst, så undlad dog og paste et indlæg over det som du svarer på, så din wanne-be-mod-frøken attitude, render jo allerede ind i problemer der.. jo ret essentielt på de fleste forums for ikke at fylde op med samme tekst igen og igen, forestil jeg havde pastet dit skriveri, af mere eller mindre usaglig topic-relevans og især når det er lige under det indlæg.

Mr Ego en god rettestang, fremover er at du kan bruge uppertegn i relation på ovennævnte post eller simpelthen tage post#nr og respondere på dette, især når det er ovennævnte-indlæg man respondere på og lige under ens eget.
men ingen grund til at deraile tråden mr Ego' du kan skrive som du lyster og jeg skriver som jeg lyster - logik for burhøns..
-og en anden gang så brug "besked-funktionen" hvis det ikke omhandler topic men er personlig henvendt. ;)
goes without saying et Ego' eller ej. :)
Af Hansen67
#260730
Undskyld jeg blander mig. Men det klinger lidt (meget) hult det du skriver, når du selv gør det i stor stil, altså laver paste istedet for at henvise til #nummeret.
Når det er sagt, så har du selvfølgelig ret, det er bare en meget offensiv måde du svare @Ego på - især når du selv gør som @Ego
Glæder mig fortsat til at læse dine, lidt lange, indlæg ;)
God aften
Af Hviid Gruppen
#260744
det variere' og bunder som regel i ' om du hiver et indlæg ud fra en given & længere tråd, - her er det ofte påkrævet også at gengive indlægget (kva past feature), især hvis det omhandler et åbent spørgmål tidligere i tråden uden specifik modtager og ikke mindst har relation til emnet, og hvor det at paste emnet giver bedre mening og bedre overblik end et ligegyldigt-#threadnummer som folk selv skal slå op, - men når det kommer til ligegyldigt "fylde" af personlig karakter uden relation til emnet, dette kan nemt gøre en tråd tung & belastende. .

-og især når det er indlægget lige oven-over, og ikke mindst et omfangsrigt et' man fx genpaster da det giver meget lidt mening af paste hele molevitten igen, så det står lige under hinanden, og resultere mest af alt i unødvendigt fylde, og især når det ikke har en flyvende fis med topic at gøre og nærmere burde være taget via fx pm.
Ihvertfald de retningslinier som jeg selv forsøger at ligge til grund, men skal vi ikke få topic tilbage på sporet.. ;) (folks forum-etik, variere og fred være med det).

Som understreget i det primære indlæg, når det kommer til C7V versionen' - så er det ingen forskel på B7 & C7 på vores kanter foruden kosmetiske forhold som panelramme & fod, dog er det nok de færreste som er bekendt med at der faktisk eksistere en C7 (D) version med twin'tuner som vitterlig har forskel på hardwaren på linie med de dyrere modeller, kva dobbel-tuner, men den C7 (D) model ser ud til at være fokuseret omkring det tyske-marked. (link foroven)
og som jeg også linker til i ovennævnte post, så har HDTVtest en decideret gennemgang af aktuelle kosmetiske-forskelle mellem netop B7 & C7 dog begge V-modeller. :)
Af Hviid Gruppen
#260749
Tillykke med købet, og jeg ville nu også havde valgt C-modellen hvis prisen var ens, da den sorte ramme på C7 alt andet lige må være et plus kva B7s sølvcolor, dog er jeg ikke overbevist om fodens design er et plus..
Men glæder mig nu også til at hente min B7V model en af de nærmest dage her i den kommende uge.
Vil være en upgrade der siger spar2 for mig personligt og ikke mindst fra et noob rookie perspektiv og sanse nymodens TV-OLED-niveau i privat regi. <B
Valgte idag kva singles tilbud' valgt at købe en SSD M.2 22x42 - 512GB NGFF SSD (115USD efter CB) og som allround HDD til stort og småt, og fylder nærmest intet i et USB3 thumbdrive'22x42enclosure, så ej en gene at have siddende 24/7 som et pendant til et indbygget lager. :)
Senest rettet af Hviid Gruppen 12. nov 2017, 17:51, rettet i alt 1 gang.
Af Mr X
#260759
Er der noget der begrænser funktionaliteten af C7-D i Danmark? Dette er vel egentlig en version som er forbeholdt det tyske marked.