Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#260661
Jeg synes så personligt,at A1 har et smukt designudtryk, når det står på et møbel . Om det har nogen negativ betydning,at det tilter bagover tvivler jeg på ? - men det kan omvendt måske være positivt mht reflekser (- som i forvejen ikke er slem på OLED paneler) ? ?
Af martinrk
#260663
Jeg læser og læser, men det er svært at beslutte sig. Jeg har også snævret det ned til B7 eller A1

Har et Sony HX855 i 55" som jeg er superglad for - specielt dets motionhåndtering, da jeg ser meget fodbold. Så vil ikke have noget mod et nyt Sony TV. Har AppleTV og en HTPC, så skal ikke bruge smarttv ret meget.

- Hvor meget forskel er der på motion på B7 og A1?
- Synes designet er fedt på A1 og lidt ordinært på B7. Men kæresten vil gerne have fjernsynet op på væggen og som jeg kan læse mig frem til (og se på forskellige billeder), så hænger A1 ret langt fra væggen. Hvad er jeres oplevelser af det? Hvor tæt kan det monteres? Er dette retvisende:
//uploads.tapatalk-cdn.com/2017041 ... 63ef89.jpg
//uploads.tapatalk-cdn.com/2017050 ... 81d682.jpg

Og hvor tæt kan B7 komme på væggen? Billeder modtages meget gerne!
Af lennon
#260664
Hvis den skal på væg, og du har ekstern lyd - så ville jeg gå efter LG .
Problemet er de flagrende priser i forb med tilbud . Ellers kunne man jo teste i hjemmet, og bruge returretten . .
Af tla
#260691
Coolsmarti skrev:Synes godt nok ikke at det er pæne ting som folk fortæller om Android TV. Trist, det har ellers potentiale.
Problemet er lidt det dårlige omdømme som OEMs som Sony får lov til at give dem. Android TV på Nvidia Shield TV er faktisk rigtigt godt.

Nu har jeg ikke de nyere Sony TV (Mit er en 2015 model) men sidste års Philips som mine forældre købte for ikke så længe siden virker faktisk også okay.

Ved dog ikke helt ned det nye UX de kom med i Android 8, det er desværre kun den gamle Nexus Player som har det lige nu.
Af barslund69
#260702
Skal det hænge på væggen er Sony oled lidt øv da det kommer længere ud. Ud over det vil jeg uden tvivl klart vælge sony af de 2 tv her
Brugeravatar
Af bbplayer
#260705
Beckham skrev:Jeg har selv et 2017 Sony tv og ja, Android er da bestemt ikke verdens hurtigste system, men personligt synes jeg nu det kører ganske ok.
Bare en observation, hvor tit hører man folk kritisere eget køb? Eller hvordan det fungerer, det skal jo ikke skiftes dagen efter, eller også hører man først kritikken når det er skiftet :)
Altså (eksempel);
Sony Android er noget lort, det er langsomt og fungerer ikke perfekt, og cast funktionen virker ikke med alt jeg smider efter den osv,osv, Jeg lever med det de næste 2 år, selvom jeg synes det ikke virker.

Så med forbehold i du allerede har skærmen, så er du ikke helt neutral i din holdning, selvom du synes du mener det godt.

Folk på forum her, går efter godt billede, så er selve bruger interface nok lige meget, for der er meget panel snak men ikke rigtig WebOS vs Android i de forslag som gives. Med forbehold, lige her er emnet så vendt.
Af lennon
#260709
Jeg har den holdning,at rå billedkvalitet vægter allertungest alene af den grund,at det er meget svært at ændre på . Hvorimod remote,lyd og smart tv del under alle omstændigheder kan forbedres med perifære enheder . Men jeg er lidt i tvivl mht om brugeroplevelsen er sovset så meget ind i smart tv delen, at det har en vital betydning - også selv om man feks udvider m AppleTV ?
Af Beckham
#260710
bbplayer skrev:
Beckham skrev:Jeg har selv et 2017 Sony tv og ja, Android er da bestemt ikke verdens hurtigste system, men personligt synes jeg nu det kører ganske ok.
Bare en observation, hvor tit hører man folk kritisere eget køb? Eller hvordan det fungerer, det skal jo ikke skiftes dagen efter, eller også hører man først kritikken når det er skiftet :)
Altså (eksempel);
Sony Android er noget lort, det er langsomt og fungerer ikke perfekt, og cast funktionen virker ikke med alt jeg smider efter den osv,osv, Jeg lever med det de næste 2 år, selvom jeg synes det ikke virker.

Så med forbehold i du allerede har skærmen, så er du ikke helt neutral i din holdning, selvom du synes du mener det godt.

Folk på forum her, går efter godt billede, så er selve bruger interface nok lige meget, for der er meget panel snak men ikke rigtig WebOS vs Android i de forslag som gives. Med forbehold, lige her er emnet så vendt.
Point taken..:-) Synes dog at jeg prøver at være lidt neutral, da jeg erkender at der bestemt findes bedre og mere smooth smart tv systemer end Android derude.
Af Grandahl
#260711
Jeg er enig med Dalgård, synes også af Android kører sløvt på Sony, jeg har ligeledes både en Samsung og LG i husstanden, begge kører mere gelinde i smart tv og menuer end Sony.

Dog vil jeg ikke mene at det skal være afgørende for valget alene.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260712
Problemet med Android er forventningerne, fordi vi kender det fra telefon og tablet og bokse, så håber man det bliver lige så godt. Det er tv producenters valg af chipset som stadig er nogle år bagud, så oplevelsen forværres.
Jeg ville godt have et LG TV med AndroidTV og min S8 cpu i tv't, så tror jeg nok det ville blive bedre og måske ville det gøre lidt for motionflow samtidig.

Igen, de fleste her, kikker ikke på brugerflade som primær grund til et valg endnu, der er billede og det næste, lyden nok vigtigere.
Af barslund69
#260716
yes det skulle kunne bruges
Dit tv har vesa 400x200

Tillykke med dit nye Sony. :)