Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lekrim
#260577
Jeg har i lang tid gået og kikket på LGB7 65” som koster lige over 21k nu har Elgiganten tilbud på Sony KD65A1 og jeg er blevet i tvivl om hvor jeg gør det bedste køb.
Det skal mest bruges til at spille Xbox X på.
Af Ghidora
#260582
Kommer vel an på hvilket du syntes er pænest?

Om du kan lide måden Sony'en bygget på med højttalere og stand.

Om du vil have Android TV eller LG's webOS.

Billede mæssigt er der kun små forskelle.

Har du læst anmeldelserne her på siden?
Af Coolsmarti
#260584
Tror ikke du skal forvente at A1 falder mere i pris. Måske en lille smule hos Power, men hvem ved. B7 gætter jeg på nok kan trækkes hjem til 20k på BF. Men igen, gætterier.
Har du planer om at benytte Smart-TV delen, så er LG at foretrække. På designsiden vinder Sony'en, og den skulle vist være lidt bedre til motion. Om det er de ekstra penge værd, er en smagssag.
Af lekrim
#260585
Jeg har læst anmeldelserne herinde det var der jeg faldt for LGB7 men syntes der er flere herinde i tråde der har været mindre tilfredse med dele af B7. Prismæssigt er der kun 800kr i forskel på singleday i Elgiganten og har selv haft tanken at se hvad der kom Black fridag.
Af Kreilo
#260587
Man kunne tænke at B7 bliver sat tilsvarende procentuelt ned til Black Friday, og så vil du jo slippe noget billigere ved at vælge B7 til den tid.

Jeg synes designmæssigt at Sony's A1 virker mere som et premium produkt end LG B7. B7 ER heller ikke et premium produkt, så det er nok ikke så mærkeligt. Jeg tror det kommer mest an på hvilket du helst vil have stående/hængende i stuen. Billedet er nok noget nær ens.
#260592
lekrim skrev:Jeg har læst anmeldelserne herinde det var der jeg faldt for LGB7 men syntes der er flere herinde i tråde der har været mindre tilfredse med dele af B7. Prismæssigt er der kun 800kr i forskel på singleday i Elgiganten og har selv haft tanken at se hvad der kom Black fridag.
Hvilke dele?
Af kímo
#260593
Tænker man bedre kan sammenligne E7 med A1 idet der er lyd i begge.

B7/C7,er skod lyd ! så hvis du har noget anlæg og kører lyden ud i.

Hvis Atmos/smarttv ikke er noget du bruger og det skal stå og ikke hænge, ville jeg vælge A1 - det er lige et hak bedre på motion/Billed.

Går med de samme betragtninger, og nu brænder mønten i lommen.

Tænker power havde A1 til 19999,- så i min verden skal B7 ned i 14000 - 17000,- som køtilbud.
Af Supergris
#260596
Hvordan kommer Atmos med ind i overvejelserne?

"Hvis Atmos/smarttv ikke er noget du bruger og det skal stå og ikke hænge, ville jeg vælge A1 - det er lige et hak bedre på motion/Billed."
Af Hanga
#260598
Jeg har set på begge og mener klart at Sony'en føles mere som et premium produkt. Billedbehandlingen skulle også lige være en tand bedre som følge af bedre motion, og lyden skulle være overraskende god.
Dog nævner du at du primært vil spille på skærmen, og som jeg husker det, er Sony'en vist den med langsomste input lag. Det må du dog ikke holde mig op på, men det kunne være værd at undersøge nærmere. Derudover er der nok ingen tvivl om at WebOS stadig fungerer væsentligt bedre end Android TV.
Tag ud og kig på begge, det må næsten være det bedste råd. Personligt ville jeg klart hoppe på Sony'en og bliver da også fristet af tilbuddet.
Af lekrim
#260601
Du har helt ret i at input lag er lidt højere på A1 men ikke så højt at jeg tror det har betydning.
Spiller i øjeblikket på 2 Panasonic plasma og 1 Samsung SUHD skærm og mærker ikke nogen forskel når bare de står i spil tilstand. Desværre er B7 ikke på lager nogle steder i nærheden af mig så kan ikke sammenligne øv.