Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260443
Hejsa,

Jeg skal have nyt tv.
Mit forbrug er sådan her:
Vi streamer kun hos os - Netflix, Viaplay, Tv2Play og DR tv.

Jeg ser meget fodbold på Viaplay
Vi bruger lige så meget DR tv og Tv2Play, som vi bruger Netflix og Viaplay.

Min største bekymring omkring B7 - er faren for at bevægelse ikke bliver gengivet ordenligt.
Jeg synes at jeg har læst lidt her på forummet, at det også generer andre.

Hvad faen skal jeg købe? :D :p

På forhånd tak! 8-)
#260446
OLED har slet ikke de samme problemer med slør som LCD. Af samme årsag er der ikke det samme behov for at booste bevægelsesopløsningen.

Ved afspilning af film og serier, der typiske er optaget ved 24 eller 25 billeder pr. sekund, oplever jeg overhovedet ingen problemer på mit B7 så længe Trumotion er slået fra.

Meget hurtige bevægelser i f.eks. sportsudsendelser kan godt gøre billedet lidt uskarpt. Her synes jeg, at LG's Trumotion system kan afhjælpe det værste. Jeg har derfor altid Trumotion slået til, når jeg ser fodbold, ishockey, amerikansk fodbold og Formel 1, hvor der er mange hurtige panoreringer. Men Trumotion er nok lidt en smagssag, og mange bryder sig ikke om det unaturligt skarpe billede.

Jeg kan varmt anbefale B7. Det er efter min mening p.t. det bedste tv i det prisleje.
#260462
Beckham skrev:Og hvis vi snakker alternativer....så kig på Sony XE9005. En smule bedre og vil som minimum performe lige så godt på fodbold som B7'eren. Sony er kendt for at være de bedste til at håndtere de hurtige bevægelser.
Jeg synes du skal læse hans indlæg igennem igen. Han ser altså andet end fodbold.
Det er sjovt, som du altid lige skal snige en LCD-anbefaling ind i hver OLED-tråd uden at rigtig skele til trådstarterens indlæg.

XE9005 - lidt bedre? Bedre end B7 på hvilke andre parametre?
#260464
Lbn84 skrev:Hvad mener du med at Sony XE9005 er en smule bedre?
Vist sammen serie som brugeren selv har sat penge bag kva XE9305 < XE9005 så nok i det lys man skal se " bede end OLED B7"
Ikkke meget slår B7 og slet ikke hvis du ønsker OLED og de fordele der knyttes til den tech..
Har selv købt B7 skal dog understreges iforrige weekend til de 9.777 som de gik for den weekend hos elgiganten. (lev11/11). ikke utænkeligt at den kommer derned igen under BF 24/11 :)
#260466
Synes også at sammenligningen med Sony XE9005 virker søgt, da det er et mellemklasse tv.

Sonys nærmeste konkurrent til LG B7 er A1 OLED modellen, og måske til nød XE9305 modellen.
#260473
Beckham skrev:Sorry...skulle stå billigere..:-)

Og ja...jeg anbefaler ofte Sony. Men det er vel ikke værre end dem som blindt anbefaler OLED...;-) Der bliver spurgt og jeg giver mening...
Vi er da ligeglade med om du anbefaler Sony, LG eller Finlux, men du argumenterer jo ikke for dine valg.
Igen. Måske du skulle læse trådstarterens behov, inden du smider et indlæg i en tråd, hvor TS søger råd.
#260475
Har du 15000kr til et 55” Tv, så køb et OLED, du skal ikke være bekymret for bevægelse hvis du indstiller den ordentlig.

Det er i min verden en no-brainer.

Beckham det handler da ikke om anbefale blindt, hvor har du det fra. Prøv at læse test. Synes XE 9005 er et rigtig fint tv til prisen og anbefaler den gerne, jeg har selv haft fornøjelsen af at få leget lidt med den. Men med de penge han har til rådighed, er det da klart at B7 vil være skridtet op, det kan der da slet ikke være tvivl om.
#260476
Jeg har skam læst hans indlæg og han er jo selv inde på om B7 klarer bevægelserne godt nok. Jeg er på ingen måder modstander af OLED. OLED gør rigtig mange ting rigtig godt, men lige mht. til bevægelserne klarer Sony LCD det bedre efter min mening....ergo mit forslag omkring XE9005.
#260477
Blander mig lige her.
Til at gengive hurtigere bevægelser fåes ikke bedre en Sony tv generelt
Det har altid været deres varemærke og så er den bare ikke længere.
Jeg har også leget med tanken om et nyt oled tv flere gange da der er så mange muligheder i OLED men da jeg både personligt har set på en del af dem og læst flere test på mange forskellige steder rundt i verden og JEG ser meget sport valgte jeg igen et LCD tv og har overhovedet ikke fortrudt
BUMP....
#260482
barslund69 skrev:Blander mig lige her.
Til at gengive hurtigere bevægelser fåes ikke bedre en Sony tv generelt
Det har altid været deres varemærke og så er den bare ikke længere.
Jeg har også leget med tanken om et nyt oled tv flere gange da der er så mange muligheder i OLED men da jeg både personligt har set på en del af dem og læst flere test på mange forskellige steder rundt i verden og JEG ser meget sport valgte jeg igen et LCD tv og har overhovedet ikke fortrudt
BUMP....
Fint at du ikke har fortrudt dit valg.

Men folk der ved, hvad de taler om siger utvetydigt, at OLED håndterer bevægelse bedre end andre skærmteknologier.

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-typ ... led-vs-led.

Det kan derfor godt være, at Sonys Motionflow system er bedre end andre producenters tilsvarende systemer, men OLED tv har langt lavere responstid, og har derfor ikke i samme omfang behov for at booste bevægelsesopløsningen for at vise et skarpt billede.

Hvis man endelig vil kritisere OLED teknologien, kunne det være vertical banding for visse gråtoner der dækker hele skærmens område, lavere peak lysstyrke end de bedste LED tv (f.eks. sony XE9405), samt en lidt for aggressiv ABL.