Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260440
Vanvittigt at de ikke knytter det ene op med det andet, burde dækkes med tilsvarende "kva tekniske specifikationer" og hvis ej muligt med fx udgået vare, så er det gældende købpris.

-at folk laver gode tilbud ved Black friday eller åbningstilbud, er selvfølgelig fint, men en glidebane når man kommer ud over den pris man selv har oprindelig har lagt, da det ikke kræver en phd at indse at sådan udskrivninger, vil blive tørret af på andre kunder.
Iforvejen et enormt problem i forsikringsverdenen, at man kan forsikre sig langt over reel indre'værdi og hvor laveste fællesnævner kan spekulere i disse opskruet værdier.
især på kunst og smykker m.m, er det storslemt og hvor man kan tage en opskruet vurderingspris, og forsikre hertil og en værdi, som på intet plan står mål med virkeligheden me ikke destomindre kan du arbejde med denne værdi.

Bliver også brugt i finansverdenen, hvor man bruger pumpede forskringsværdier som gearing til investeringer og når man så falder på snudeskaftet kva for store gearede armbevægelser og kreditorer får indblik i værdierne i konkursboet, så står de slet ikke mål med virkeligheden da forsikringsværdierne ej var reelle men gearede til lejligheden som et værdiværktøj men dette er selvfølgelig ikke i relation til ovennævnte, men alene i ref til en rådden forskringsbranche, som er kuet af egeninteresser og en kynisk logik som ofte trumfer sund fornuft,..
men kva topic, så bør det maksimalt være den sum man selv lagde ved købet, som bør være udgangspunktet og ej mere..

-at de lader til at bytte med et LG B7V syntes jeg er god stil og jo markant mere lukrativt end hvis du havde fået rep eller stillet et brugt panel i det gamle, som jo er normen på meget andet forbruger-elektronik hvor de reperarer af "brugte" elementer, som også var tilfældet da jeg valgte at indlevere en Xperia Z2 tablet (opr.fra black friday event) til rep. (var ene og alene kva nogle dele af panelet havde skiftet farve ved hvid, men jeg skulle aldrig havde indleveret den' for efter jeg fik den tilbage så var displayet fint men der var syvhunrede andre forhold som nu drillede, og virker som om de har samlet et samsurium af indleverede produkter fra andre kunder og af det så samlet en frankenstein kreation kva det produkt jeg fik tilbage..selv batteriet kunne nu ikke æde mere end til 80% før original lader slukker strømmen og fra 0 til 15% var det totalt tomt i batteffekt, og skærmen kunne ikke slukke når der var strøm i, så den skal slukkes manuelt når den lader op.(alt i alt et makværk jeg fik tilbage, og skulle aldrig havde indleveret den til at starte med da jeg godt kunne leve med dele af displayet var gået i selvsving. (var hos elgiganten Nørrebro som vist sender den videre til et eller andt udliciteret værksted her i nabolaget). men tillykke med B7 er nok også er det bedste OLED-køb du kunne lave omkring de 10k ved et givent udsalg i disse tider..
Har selv købt et tilsvarende hos Elgiganten 9.8k lev. 11/11 ::l og netop samme dag hvor vi forhåbentlig skal give Irland rumpefuld i VM KO, så forhåbentlig dansk sejre og 1-0 til mig i OLED lotteriet :o )

btw hvad gav du for forsikringen og var det 5år (syntes ikke jeg noterede mig prisen i tråden)
Kunne være interessant at fornemme hvor meget disse <5år forsikringer egetlig ligger på ved forhandlinger (afhænger nok af lønsomheden af det man køber) men stadigvæk' da man tit for dem smidt i hovedet af sælgere og hvor man nærmest konsekvens bare siger nej, uden at tænke nærmere over det, men hvis tilbuddet er lavt nok, så kan det godt være udgiften værd, især dem på <5år, da det nærmest er tragikomisk så mange elektronik-produkter som stiller sutterne lige efter 2 år, som var der en indbygget timer..