Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258255
Omkring beslag så har jeg brugt et vogel 305 thin, og det hænger ca 6 cm fra væggen. Kabler er intet problem, udover strømkabler som rager 7 cm ud... men det kan en hammer jo ordne ;)
Ambilight er fint stadigvæk, omend hjørnerne er noget mørkere.. kan ikke udtale mig om lyd, da vi har en Playbar tilsluttet..
#258263
daniel.petersen skrev:Omkring beslag så har jeg brugt et vogel 305 thin, og det hænger ca 6 cm fra væggen. Kabler er intet problem, udover strømkabler som rager 7 cm ud... men det kan en hammer jo ordne ;)
Ambilight er fint stadigvæk, omend hjørnerne er noget mørkere.. kan ikke udtale mig om lyd, da vi har en Playbar tilsluttet..
Er det dine LED der hænge 6 cm fra vægen eller er det bagkanten, for det er da godt nok et kæmpe beslag i så fald.
Jeg har fået svar retur fra Phillips og de anbefaler ca 5 cm fra led til væg, så jeg tænker jeg køber et beslag der trækker det 2,7 cm ud, så passer det vel med de 5?, ja jeg har desværre ikke modtaget tvét endnu :-(

Forstår ikke helt det du skriver med strømkablet, stikker det 7 cm ud fra bagkanten, det kan vel ikke passe?
#258289
Strømstikket peger ud og ikke ned ad som de andre stik. Dvs at der skal være plads til at stikket er 2-3 cm ud fra tv’et. De 7 cm kommer af, at beslaget er tv’et sidder 6 cm fra væggen, men skulle der være plads til stikket skulle det siddet 7-8 cm fra væggen. Vi måtte lave et hul i væggen i stedet for.
#258318
daniel.petersen skrev:Strømstikket peger ud og ikke ned ad som de andre stik. Dvs at der skal være plads til at stikket er 2-3 cm ud fra tv’et. De 7 cm kommer af, at beslaget er tv’et sidder 6 cm fra væggen, men skulle der være plads til stikket skulle det siddet 7-8 cm fra væggen. Vi måtte lave et hul i væggen i stedet for.
Nej det var sku da tåbeligt, men meget vigtig info!!!
Tror du ikke det kan være der hvis mit beslag blive 2.7 cm?
Af Ehlz
#258609
Strømstikket er håbløst designet. Eneste årsag til at det er lavet som det er, må være for herved at sikre at højttaleren bag på tv´et ikke sidder klods op af væggen når tvét vægmonteres. Jeg køber et andet strømkabel i håb om at det kan afhjælpe problemet alternativt laver jeg et hul i min betonvæg :o
#258612
Ehlz skrev:Strømstikket er håbløst designet. Eneste årsag til at det er lavet som det er, må være for herved at sikre at højttaleren bag på tv´et ikke sidder klods op af væggen når tvét vægmonteres. Jeg køber et andet strømkabel i håb om at det kan afhjælpe problemet alternativt laver jeg et hul i min betonvæg :o
Jeg har købt en ophæng ved jem og fix til 98,- det reager 2,7 cm ud og det passer lige til strømstikket og gør at Ambilight komme langt nok ud fra vægen til at virke optimalt.
#260401
Tak for sammenligningen.
og ja de virker ikke langt fra hinanden disse to, og overvejede også begge, da de var de 2 billigeste OLED.
men uden at havde set phillips ved selvsyn, så syntes jeg kassen tyngede en hel del
jeg så jo gerne, at man kunne pille boksen af' så OLEDs fortryllende tynde-panel tog al fokus.
men sådan spiller klaveret ikke på disse modeller som danser rundt (tilbud) ikke langt fra 10k.
kassen virker markant større på phillips.
overvejede også A1, men for dyr og lader til at lide markant mere under ABL og tripper allerede ved 100nits af fx fuld hvid, som ikke er langt fra LG2016 som vist var helt nede omkring 80nits..hvor B7 ser ud til at kløjse i det ved 150nits fld skærm på deres 2017 modeller og et af de bedste 2017 OLED TV til lysstyrke uden for aggresiv ABL dimmer og med markant bedre color management CMS enf forrige års pendant, og vist også en anelse bedre end POS9002 kva lysstyrke & dimming..men om det har gang på land, eller jeg tolker informationerne efter for'godt'befindende, kva man selv har et B7 i transit fra EG weekendsalg... kan bestemt også tænkes..
Har i fået noget indtryk af seneste LGupdate 4.70.10 her fra slut october som ser ud til at håndtere lysere overgange fra black mere liniært, og vist også en en anelse bedre blur-håndtering..(eller er alle LGs 2017 modeller ude af hænde igen)

Billede

Billede

Billede
#260423
Hej Jesper,
Hvordan blev resultatet da du fik rettet indstillingerne?
Er du tilfreds med fodbold på tv'et?
Til Peter (og eventuelle andre interesserede)
Jeg har købt en Chromecast Ultra, for at kunne se Viaplay sport i 4K. Det ser super flot ud og jeg oplever ikke samme bevægelsesslør som på deres almindelige stream. Problemet ligger således i kildematerialet og ikke i skærmen.
#275400
Hejsa

Jeg er meget i tvivl. Har ikke hentet 873 i 65 tommer endnu men havde egentlig besluttet mig. For jeg havde ikke opdaget det med Dolby vision. Og jeg kan godt blive lidt irriteret over ikke at have standard tilgængelig - at måtte undvære noget jeg synes man bør få for 15.000 kr. Billigt for oled, men mange penge.

Kan godt lide tanken om ambilight med det lysende logo foran kan jeg ikke lide.

Hvordan er fejlhistorikken på de 2 skærme - nu hvor der gået lidt tid?

Primær brug er film (Netflix, ATV 4k (infuse og Apple)), fodbold, og Xbox.

Hvad ville I gøre?

Alle 3 vægter ca lige højt.

Vh
Kasper