Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260335
Hej flatpanels,

Jeg har indstillet mit LG B7 som vist i testen. Vi er begyndt at se Netflix via appen på TVet, og har set Stranger Things (nok irrelevant :) ). Når der i serien er panorering, så hakker billedet ret markant, udover dette kører det upåklageligt.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at imødegå dette? Som nævnt er alt slået fra af TrueMotion mv.

På forhånd tak.
#260523
Jeg har ikke prøvet med Bluray, da jeg ikke sat sådan en til. Det undrer mig bare hvorfor den hakker så voldsomt. Det er ikke fordi Netflix står og loader engang imellem, det kører som det skal - men når der kommer en panorering, så hakker billedet.
#260545
uggeren skrev:Jeg har ikke prøvet med Bluray, da jeg ikke sat sådan en til. Det undrer mig bare hvorfor den hakker så voldsomt. Det er ikke fordi Netflix står og loader engang imellem, det kører som det skal - men når der kommer en panorering, så hakker billedet.
Mange amerikanske serier er optaget med 24 billeder pr. sekund, som er den gængse standard for film. Ved panoreringer vil billedet derfor hakke lidt, idet 24 billeder pr. sekund ikke er nok til helt flydende bevægelse. Det samme er jo tilfældet, hvis man spiller et PC eller konsolspil, der kun kører 24 fps. Du kommer sikkert fra et LCD tv, hvor hakkeriet ikke er helt så tydeligt, fordi den højere responstid resulterer i lidt slør ved bevægelse.

Der er ikke så meget at gøre ved det, da det er sådan materialet nu en gang er optaget. Du kan evt. prøve at lege lidt med Trumotion indstillingerne (de-judder), men det vil blot resultere i den såkaldte "soap opera effect", hvor billedet kører unaturligt flydende som i en gammel sæbeopera fra 1980'erne.
#260554
Hov hov stop lige! Vil de sige at OLED ikke kan vise 24p flydende ligesom alle andre TV uden at bruge sådan noget kunstigt motion lort!?!? Jeg har altid deaktiveret den slags da det får alt til at se meget "TV" agtigt ud.
#260555
Toranaga skrev:Hov hov stop lige! Vil de sige at OLED ikke kan vise 24p flydende ligesom alle andre TV uden at bruge sådan noget kunstigt motion lort!?!? Jeg har altid deaktiveret den slags da det får alt til at se meget "TV" agtigt ud.
ingen TV kan da vise 24p flydende.. med mindre der netop bruges motion-teknik.
24 billeder i sekundet er ikke flydende.