Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#260181
Anmeldelsen af Samsung The Frame er online. Det er et kombineret TV og digital fotoramme. Skærmen har 4K-opløsning, findes i 43-65 tommer og har Tizen-styresystemet med apps.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1509690202

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260182
Man må altså sige, at i tager en beslutning indtil i tager en anden her.

havde prisen ligget mere gunstigt ift. konkurrenterne, så havde vi kvitteret med en top-anbefaling.

og

Vi ser kun på billedkvalitet når vi uddeler vores reference-Award. Og her er Sony et mulehår foran på bevægelse. Vores Top Anbefaling får den ikke pga. prisen.


Giver i Top anbefaling når prisen er i bund, eller når prisen er i top? Jeg er lidt i tvivl da B&O eclipse som den anden kommentar er fra, ligger vist på 60k+ :)

edit: Jeg indrømmer gerne, når jeg tager fejl, måske misforstår jeg pointen med prisen kunne give en Top anbefaling og så kan den ikke :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260189
Prisen er for høj til en top-anbefaling for dem begge. Nævnte award vejer pris og overall performance mod hinanden og i begge tilfælde er der et mismatch, hvor performance/krone er for lav. De to modeller er i komplet forskellige ligaer, så et TV til 60.000 kr. kunne sagtens få en top-anbefaling hvis det virkelig leverede varen. Et TV i midtersegmentet kan ligeledes få prisen, hvis det blot leverer fornuftig kvalitet til få penge.

Jeg forstår ikke helt din kritik, så du må gerne uddybe. De to citater du bringer siger det samme.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260195
Min fejl, jeg kan bare ikke finde flere Top anbefalinger i forskellige tv pris segmenter, som du henviser til.

Og det var egentlig beslutningsgrundlagt som skifter , synes jeg. fra 20k+ til 60k+ Det er rigtig nok 2 meget forskellige kunde segmenter der også henvendes til og mon B&O som årets top anbefaling sælger, det vil jeg helt enig, nok heller ikke tro.
Af Lindberg47
#260212
Jeg savner fotos af skærmet på på væggen uden det er Samsungs PR-fotos, som ofte giver et forvrænget billede af virkeligheden.

Denne skærm handler om design, så det er lidt underligt I ikke tager fotos af den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260213
Vi har ikke haft den vægmonteret, så det er svært. Hvis vi skulle have beslag siddende, som kunne passe til alle de skærme vi tester, så ville væggen være total ødelagt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260218
Grunden til, at jeg ikke puttede billedet af TV'et på foden i anmeldelsen var, at det ikke helt ydede TV'et retfærdighed i de omgivelser det var placeret. Det endte med at se lidt rodet ud, fordi der var andre TV og møbler bagved.

Men det så således ud
Billede
Brugeravatar
Af bbplayer
#260220
I rette hjem, kunne den være flot :)

Man skal bare være lidt kreativ, så kan man få sin LG OLED til at stråle sådan og stadig have godt billede.

Som jeg har valgt LG OLED Philips HUE strips nu, best of both worlds. (sådan da, ikke just auto men!)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260223
65”-modellen ser stor ud på standen. Den ville bedre gå med 55 eller 43”. Den ville være fin til at stille i et hjørne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260231
Jeg tænker lidt folk kan komme rigtig langt uden at købe et samsung med en standard ramme på skærmen, og vælge et andet med ekstern box som altså også brugt her? Q serien?

https://new.framemytv.com/

Man kan jo også fortsætte med indbyggede tunere og kabler, det har de på den side der :)

Man kan komme langt med lidt visuelle billeder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260238
Jeg har svært ved at se, at det skulle være smartere og billigere. Ja, The Frame koster mere end eks. et MU7, men det har jo også en række ekstra features.

Kan vi ikke lige blive enige om, at 1700 USD for de gyselige tingester de sælger i dit link er en uendelig meget ringere løsning [FACE SCREAMING IN FEAR] ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#260240
Torben Rasmussen skrev:Jeg har svært ved at se, at det skulle være smartere og billigere. Ja, The Frame koster mere end eks. et MU7, men det har jo også en række ekstra features.

Kan vi ikke lige blive enige om, at 1700 USD for de gyselige tingester de sælger i dit link er en uendelig meget ringere løsning [FACE SCREAMING IN FEAR] ?
Det kræver man er kreativ, og ikke tænker økonomi og køber sig til en løsning, som du tænker her, så jo du har ret, det er dyrt men det var ikke pointen.
bbplayer skrev:Man skal bare være lidt kreativ, så kan man få sin LG OLED til at stråle sådan og stadig have godt billede.
Det var hvad jeg skrev først
Tilføjer gerne, link var til inspiration og hvordan andre gør eller ja, køber sig til det . Nogen går på loppemarked og køber en ramme til 150kr, nogle er smed og kan lave noget selv, andre er tømrer og så har en ven som maler. Mulighederne er mange, man behøver ikke tænke penge for at løse det som du gjorde, jeg så inspiration og selv om jeg ikke faldt pladask for deres valg.