Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260116
Men du har jo ikke problemet hvis det var igennem en elektronik eller pludselig skade forsikring igennem dit eget forsikringsselskab, altså hvor du har din indboforsikring! Der vil man altid få tilsvarende, uanset hvor godt et tilbud man oprindeligt har købt til!
#260126
Kaktus-burger skrev:Er der ikke normalt afskrivninger på el-produkter som er forsikret via indboforsikringen?

Måske nogen steder - men normalt får man et identisk produkt uden afskrivninger (minus selvrisiko) i optil 4 år på elektronik forsikringen - sådan er det hos Lærerstanden/Bauta/Runa.
#260128
Huleboer skrev:Problematikken er jo ikke begrænset til forsikringssager.
Det samme gælder også helt almindelige reklamationer, hvor en tilbudsvare skal ombyttes, men enten ikke længere er tilgængelig eller sælges til samme lave pris som ved køb.
Det er ikke korrekt, der har på dette forum allerede været flere sager for LG og Samsung, hvor de har droppet at erstatte med samme skærm da denne var udgået. Og kunderne endte helt uden forsikring med en nyere skærm.

Måske var sagerne begge LG men de fik altså ikke en pris begrænset model, selvom de også der mødte lidt modstand fordi nyere skærme var dyrere. Så var forskellen på en tidligere OLED og nyere model meget lille og de fik nye OLED skærme, hvor prisklassen her er rimelig høj fra ny. måske derfor, da LCD skærme ikke ligger helt deroppe , udover QLED som forsøger.
#260136
Jeg er ikke jurist, men meningen med en forsikring er vel, at man hverken skal bedre- eller ringerestilles pga. en skade.
Købte man fx en BMW 330e den 15. september i år, blev den totaltskadet den 10. oktober i år, og forsikringen i øvrigt indeholder "nyvognsgaranti", så får man et køretøj, der koster 58.305 kr. mindre end det oprindeligt anskaffede...
#260150
Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.

Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.

Du rammer faktisk 100% korrekt

1. forsikring hos power udbetaler ikke pengene, så jeg evt kunne vente eller handle et andet sted. så pengene de tiltyder at jeg kan handle for er låst til power.

2. de ombytte ikke! de giver dig faktisk kun et tilgodebevis og ikke ikke på hvilket muligt gode produkt du kan have haft, fordi du fik et godt tilbud og stod flere timer i kø.

3. jeg skal købe noget for 10.000 kroner hos power, som jeg faktisk ikke ønsker!

4. KØB IKKE FORSIKRINGERNE!!!
#260152
nesbi90 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.

Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.

Du rammer faktisk 100% korrekt

1. forsikring hos power udbetaler ikke pengene, så jeg evt kunne vente eller handle et andet sted. så pengene de tiltyder at jeg kan handle for er låst til power.

2. de ombytte ikke! de giver dig faktisk kun et tilgodebevis og ikke ikke på hvilket muligt gode produkt du kan have haft, fordi du fik et godt tilbud og stod flere timer i kø.

3. jeg skal købe noget for 10.000 kroner hos power, som jeg faktisk ikke ønsker!

4. KØB IKKE FORSIKRINGERNE!!!

Men hvad stod der i forsikringsbetingelserne fra dengang da du tegnede forsikringen? Står der ligesom der gør nu, at der ikke erstattes mere end købsprisen?
#260154
thg skrev:Vil lige tilføje at lægger jeg et tv i indkøbskurven på power.dk så bliver jeg i kurven tilbudt denne forsikring og trykker på man linket for at se hvad den dækker, står der så faktisk: "Ingen afskrivninger – nyt teknisk tilsvarende apparat ved totalskade (dog højst den købspris, der fremgår af kvitteringen)"

Men om det har stået der da du tegnede forsikringen er jo ikke sikkert, så det må være forsikringsbetingelserne som du fik da du tegnede forsikringen som må være gældende!

Dette er iøvrigt endnu en god årsag til ikke at tegne de dyre ekstra forsikringer og istedet tegne en elektronik og pludselig skade forsikring for småpenge i sit normale forsikringsselskab!
Jeg ved ikke hvor du kigger på powers hjemmeside, men jeg kigger her:
https://www.power.dk/checkout/power-care-forsikringer/

og det er her jeg har kopieret citatet fra.
Men ja, hvis man klikker ind på policen, son ligger i bunden af dette link, finder man en helt anden beskrivelse, som er en helt anden betydning

Men her skal det siger at jeg købte tvét i butikken, og fik fortalt det som stod på powers hjemsiden (ikke policen), sælgeren printede og det fra deres hjemme side til mig, som jeg har gemt sammen med fakturaen.
Jeg fik INGEN police udleveret.
Jeg modtag dog en police en uge efter købet pr mail fra securator.
Så jeg er ikke blevet gjordt opmærksom på securators beskrivelse ved købet.

Jeg kan godt forstå at securator henholder sig til policen.

Men power vil ikke henholde sig til hvad der står på deres hjemmeside!
og sender mig tilbage til Securator som siger af powers beskrivelse er HELT forkert.
#260156
thg skrev:
Torben Rasmussen skrev:Men lige et tillægsspørgsmål: Hvis TV'et er under 2 år gammelt, så skal det da ikke gå gennem forsikringen? Det er en reklamationssag og ikke en forsikringssag.

Mange producenter afviser vel netop ofte burn-in fejl og pixelfejl på reklamationsret...
Ja, præcis! Jeg har dog ikke haft kontakt med LG
Det må jeg prøve imorgen, da tvét er på LG normale værksted, kan jeg måske få lavet det om til en normal rep sag
#260159
jng skrev:Jeg er ikke jurist, men meningen med en forsikring er vel, at man hverken skal bedre- eller ringerestilles pga. en skade.
Den må du vende med de selskaber som stiller forsikring til rådighed, for jeg tror ikke de tænker som dig. Også når de dækker dig i 3-5 år, det er idag virkelig længe når skærme udgår og nye kan mere, så opnår man aldrig den samme skærm igen.
Ikke at glemme dem som har købt en OLED gen.1 til 30.000 og går idag, så tror de at de får en OLED gen. 3 til 30.000 , når den sidste pris på gen.1 var nede i 9997,- Jo, de bruger jo også historikker på skærme, når de vil erstatte, det gør almindelige forsikringsselskaber som udbetaler kontanter , de bruger pris database, så du får ikke 5000kr kontant, hvis din model nu kan købes for 2499,- så er det pengene du får udbetalt så du kan købe den samme 2 år efter.
#260439
Tak for debatten til alle.

Jeg har nu en afsluttende bemærkning til min sag.

Det kan faktisk betale sig at købe en forsikring, men mest på et åbningstilbud! ( hos power)
Ja, i læste rigtigt, jeg roser forsikringen :) he he

For efter at have henvendt mig til Power sælger og få et negativt svar, ang at få et tilsvarende OLED som erstatning, selvom og det står på der hjemmeside og på det papir jeg fik ved købet.

Derfor ville jeg høre hvad Powers direktør Jesper Boysen, synes om det, derfor skrev jeg personligt til ham.
Jeg fik svar fra Jesper i søndags, at han havde delt min besked med salgsdirektøren, som dog var på ferie, men han ville sørge for han ville kontakte mig om mandagen.

Mandag lidt over kl 10, kontakter Salgsdirektøren mig (fra hans ferie hehe)
Han oplyser at der er sket en fejl i min sag, at jeg selvfølgelig skal have udleveret et OLED tv med tilsvarende spefikationer, og tilbyder mig derfor et LG OLED55B7V.

Fejl er sket hos forsikring, oplyser han mig, for vare købt til åbningstilbud med forsikring, gælder der særligt regler ang forsikring!
Vare købt til åbningstilbud skal altid byttes til et tilsvarende produkt og ikke op til maks prisen på fakturaen!

Det er fordi at vare købt på åbningstilbud, er normalt kraftigt pris reduceret og man vil ikke kunne købe et tilsvarende produkt for maks prisen på fakturaen.

Så kort sag siger power salgsdirektør, at man ved ombytning får et tilsvarende produkt, uanset pris, hvis det er købt til åbningstilbud.

Powers salgsdirektør, siger de har en special aftale med forsikringen på åbningstilbud vare

Så nu afventer jeg bare mit nye OLED TV