2. nov 2017, 01:06
#260090
Hej, jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med brug af Power forsikring når skaden er sket.
For mig er skaden desværre sket for mit elsket LG OLED 55EA870VAEN
fik en møg irreteren burn-in fejl og flere pixelfejl i skærmen, derfor kontaktede jeg forsikringsskabet, da garantien jo dækker burn-in og pixelfejl
(skærmen er 1år og 11 md gammel)
Jeg købte skærmen til powers åbnings for 10.000 kroner
Værkstedet kom og hentede skærmen, og de har lavet et rep tilbud til forsikringen, men forsikringen har afvist dette tilbud og sagt at skærmen skal kasseres ØV
Forsikringen kontakter mig så idag og fortæller at de har afvist rep tilbudet, og at jeg skal have et erstatning tv. de siger at de har sendt besked til Power og der skal jeg bare henvende mig, for at finde ud af hvilket tv jeg skal have.
Dog ringer en sælger fra power en time senere, han fortæller at de har fået besked fra forsikringen, at jeg skal have et nyt tv.
Han fortæller mig så at, forsikringen har sagt at jeg kan shoppe for 10.000 kr
Her blev jeg desværre lidt forvirret! for på powers hjemmeside står der følgende, som jeg også blev oplyst af sælger da jeg købte forsikringen med.
"Vi vurderer, hvorvidt det er muligt at reparere dit produkt. Ved totalskade erstattes til identisk produkt. Er dette ikke muligt, erstattes til produkt med tilsvarende specifikationer."
Forsikringen vil nu ikke give et tv med tilsvarende specifikationer, men 10.000 kr, problemet er bare at jeg ikke kan få et tv med tilsvarende specifikationer, da jeg mener en af de vigtige specifikationen ved mit gamle tv, var at det var OLED.
og lige nu er det ikke muligt at købe et OLED til 10.000kr
Sælgeren i telefonen ville meget gerne "lukke handlen" meget hurtigt og tilbød mig et eller andet LCD tv og nærmest pressede mig i telefonen til at sige ja det tv. Hvilket jeg overhoved ikke ville sige ja til.
Forklarede også sælgeren at jeg ikke synes at et LCD eller QLED osv. overhoved kunne sammenlignes med OLED på bl.a. sort niveau osv.
Hvilket sælger også gave mig ret i, men han kunne kun finde et tv til 10.000 kr til mig, så jeg sagde at det ville jeg pt ikke, så jeg ville undersøge sagen og vende tilbage
Forsikringen vil heller ikke udbetale de 10.000 kr
(ophæve handlen)
Har nogen prøvet det samme?
ved en normal rep sag vil man kunne bruge købeloven og dens regler, men gælder dette også når det er en forsikringssag?
For mig er skaden desværre sket for mit elsket LG OLED 55EA870VAEN
fik en møg irreteren burn-in fejl og flere pixelfejl i skærmen, derfor kontaktede jeg forsikringsskabet, da garantien jo dækker burn-in og pixelfejl
(skærmen er 1år og 11 md gammel)
Jeg købte skærmen til powers åbnings for 10.000 kroner
Værkstedet kom og hentede skærmen, og de har lavet et rep tilbud til forsikringen, men forsikringen har afvist dette tilbud og sagt at skærmen skal kasseres ØV
Forsikringen kontakter mig så idag og fortæller at de har afvist rep tilbudet, og at jeg skal have et erstatning tv. de siger at de har sendt besked til Power og der skal jeg bare henvende mig, for at finde ud af hvilket tv jeg skal have.
Dog ringer en sælger fra power en time senere, han fortæller at de har fået besked fra forsikringen, at jeg skal have et nyt tv.
Han fortæller mig så at, forsikringen har sagt at jeg kan shoppe for 10.000 kr
Her blev jeg desværre lidt forvirret! for på powers hjemmeside står der følgende, som jeg også blev oplyst af sælger da jeg købte forsikringen med.
"Vi vurderer, hvorvidt det er muligt at reparere dit produkt. Ved totalskade erstattes til identisk produkt. Er dette ikke muligt, erstattes til produkt med tilsvarende specifikationer."
Forsikringen vil nu ikke give et tv med tilsvarende specifikationer, men 10.000 kr, problemet er bare at jeg ikke kan få et tv med tilsvarende specifikationer, da jeg mener en af de vigtige specifikationen ved mit gamle tv, var at det var OLED.
og lige nu er det ikke muligt at købe et OLED til 10.000kr
Sælgeren i telefonen ville meget gerne "lukke handlen" meget hurtigt og tilbød mig et eller andet LCD tv og nærmest pressede mig i telefonen til at sige ja det tv. Hvilket jeg overhoved ikke ville sige ja til.
Forklarede også sælgeren at jeg ikke synes at et LCD eller QLED osv. overhoved kunne sammenlignes med OLED på bl.a. sort niveau osv.
Hvilket sælger også gave mig ret i, men han kunne kun finde et tv til 10.000 kr til mig, så jeg sagde at det ville jeg pt ikke, så jeg ville undersøge sagen og vende tilbage
Forsikringen vil heller ikke udbetale de 10.000 kr
(ophæve handlen)
Har nogen prøvet det samme?
ved en normal rep sag vil man kunne bruge købeloven og dens regler, men gælder dette også når det er en forsikringssag?