Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klaske
#259725
Jeg oplever det samme. O-O , har ellers investeret i et "monster-cable, black platinium til vejl.pris 1.499,-" men det hjælper tilsyneladende ikke.. Er der mon nogen som har løst dette??
Af MojoDK
#259726
Når jeg satte mit nye Belkin (anbefalet af Apple) kabel i mit LG OLED65B7V i HDMI port 2, så virkede det hele fint. Da jeg flyttede det over i HDMI port 1, så flimrede det igen. Jeg ændrede supsampling (tror det var 4.2.2) og har ikke haft problemer siden. Ved ikke om der kan være forskel på HDMI porte i et TV.
Af mousefarm
#259749
Efter opgradering af mit LG C7 med nyeste software, er der pludselig begyndt at komme en mystisk periodisk flimren på skærmen. Jeg kører Dolby Vision 60 Hz fra ATV 4K. Har prøvet at skifte til et andet HDMI kabel og en anden port på C7, men det har ikke hjulpet. Andre der oplever det samme? Det har kørt meget stabilt i over en måned.
Af Giffel
#259792
Jensen1990 skrev:Jeg oplever nøjagtigt det samme når jeg vælger 4K HDR 60Hz med supsampling 4.2.2 på mit Sony XE90. Hvis jeg i stedet vælger supsampling 4.2.0 er der derimod ingen problemer. Har du prøvet dette?
Troede også det var væk med subsampling 4.2.0 men i dag er det sket et par gange dog ikke så ofte som med 4.2.2.

Tror det må være et Apple tv problem da det jo opleves på flere forskellige mærker tv.
Af FlamingDemonFox
#259851
En del af de nye 4K HDR titler er i Dolby Vision formatet. Hvor meget vil de have indflydelse på billedetkvaliteten, hvis man sammenligner den samme film på en generation 7 OLED skærm med Dolby Vision og en generation 7 OLED f.eks fra Philips uden Dolby Vision. Begge fjernsyn bruger jo det samme LG Panel som udgangspunkt, så vil der være en synlig forskel hvis man afspillede den samme film på begge fjernsyn samtidig?
Af CSP
#259853
Ja for det er to forskellige måder at vise HDR på, den ene er dynamisk, den anden er statisk. Den synlige forskel varierer meget fra film til film, nogle er det meget synligt ved, andre knap så meget. I teorien burde DV være meget bedre en "Alm. HDR" i praksis er det dog ikke altid tilfældet.
Af mousefarm
#260037
To observationer omkring mine problemer med flimren.

1: Fik leveret Apples anbefalede HDMI kabel fra Belkin med 48 Gb båndbredde osv. = ingen forskel
2: Har lige opgraderet ATV 4K til nyeste tvOS 11.1 = ingen forskel

Er der nogen som har haft kontakt til enten Apple eller LG omkring dette problem? Og nogen der ved hvordan man nedgraderer sit C7?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17