Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#258637
radeck skrev:Mange tak, men det virker alligevel ikke, må tage kontakt til apple
Har du sluttet ATV direkte til dit TV eller via en receiver? Hvis det sidste er tilfældet, så prøv at tilslutte ATV direkte.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258640
Hvor langt er kablet og hvad sker der helt konkret når du prøver at smide 4K HDR over i? Hvad har du sat subsampling til? A1 understøtter kun 4:2:2.
Af loveduck
#258645
Så har jeg endelig modtaget mit Apple TV ? Det vil erstattet brugen af Android delen på mit X85C. Jeg er dog i tvivl om jeg skal bruge 50 eller 60 hz, når jeg bruger DR og TV2 Play appen. Any help? :)
Af loveduck
#258649
Torben Rasmussen skrev:De kører 50 Hz.
Tusind tak :-) Findes der et sted at se dette eller blot viden? Ellers kommer der sikkert flere spørgsmål hen ad vejen, så som HBO, Netflix, Twitch osv. :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#258657
loveduck skrev:
Torben Rasmussen skrev:De kører 50 Hz.
Tusind tak :-) Findes der et sted at se dette eller blot viden? Ellers kommer der sikkert flere spørgsmål hen ad vejen, så som HBO, Netflix, Twitch osv. :D
Du behøver bare tænde dit TV, og vide at europa sender i 50hz, så har du forklaringen der :) Alt andet ville være for dyrt for os forbrugere og licens betalere hvis de skulle have programmer hjem i flere varianter så f.eks 24hz i film også var til 4:3 og 16:9 med 50hz og 24hz osv... så det er lige til højrebenet, det må og er sikkert 50hz. da deres kilde bruger det.

Der er nok nogle egenoptagelser som gemmes i 24hz og konverteres, det er så nok ikke hvad som du ser på app'n.

Og sidst, der er andre som har meldt tilbage at programmer som er i 1080i, ser ud a.h.t på app'n fordi de sender samme stream på app, så du får flimmer i programmer pga. interlace mode.
Af lunddal
#258664
loveduck skrev:
Torben Rasmussen skrev:De kører 50 Hz.
Tusind tak :-) Findes der et sted at se dette eller blot viden? Ellers kommer der sikkert flere spørgsmål hen ad vejen, så som HBO, Netflix, Twitch osv. :D
HBO er 50Hz, så vidt jeg ved (selv om kildematerialet er 60Hz).

Netflix er en blanding.
Af lunddal
#258667
Torben Rasmussen skrev:Det står flere gange enten her i tråden eller i den der hører til anmeldelsen.

HBO: 50 Hz. Netflix: 60 Hz.
Netflix er ikke kun 60Hz. Der er flere film, som er i 25fps/50Hz.

En lille stikprøve viser, at samme film også er 25fps i iTunes, så det må være distributøren, der har valgt at levere europæiske udgaver med 4% speedup.

Specielt film fra Lionsgate ser ud til at være i 25fps.
Af steen6400
#258670
Hvis man ønsker at indstille ATV'en til at vise en Netflix film/serie i original frame rate kan man finde denne med fx Google Chrome: Start Netflix filmen der og tryk Ctrl-Alt-Shift-d, så vises den aktuelle frame rate samme med en masse anden statistik. Prøvede med den amerikanske serie Elementary, som overraskende er i 24Hz, og ikke 30/60Hz som forventet. Ville være dejligt hvis man automatisk kunne få dem vist korrekt.
Af bromberg
#258675
Jeg ved mit spørgsmål har været stillet før men kan ikke finde noget konkret så spørger igen:).

På atv 4k er hdr materiale noget udmattet og udvasket.
Jeg skulle mene jeg kører med High speed kabel og kører med samme indstillinger på hdmi 3 porten som alm tv (når den slår på hdr kilde).
Jeg har oled b6. Min xplay app viser fint hdr, mens Apple tv er meget kedeligt.
Min hdmi 3 port er sat til uhd også.
Nogle fif?
Brugeravatar
Af bbplayer
#258691
hdmi kabel gør ikke billede mat, det gør billede forsvinder :) Så det skal du ikke bekymre dig om lyder det til. Kabel er ikke problemet (endnu).

Jeg har C6 og når det er HDR, så er der ikke problemer, er det SDR -> HDR (android funktion) så begynder det er blive lidt farvelade agtigt, så jeg kunne mistænke at det du ser, ikke er ægte HDR men konverteret og derfor oplever du det problem.
Af bromberg
#258692
Det er test video via Infuse og de virker fint med xplay på b6.
Jeg kan også vise dem fint med min Samsung uhd afspiller. Det er tydeligt hdr, men lige så snart det er via Apple tv er det kedeligt farveløst.
Det er lg hdr videoer, så jeg er meget overbevist on det er ægte hdr, samtidigt med det ser fint ud på xplay og via uhd afspiller
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 103