Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258620
Jeg har lige købt et Philips 55POS9002 tv, og kalibreret det i henhold til jeres anbefalinger.
Når jeg ser 4K materiale er det nogle rigtig flotte billeder, men når jeg ser HD eller SD format fra Canal Digital virker billederne uskarpe.
Jeg har en Canal Digital Entertainment boks som leverer signalet.
På vores gamle 40" Samsung var billederne knivskarpe.
Specielt SD fromatet er sløret/uskarpt på det nye Philips.
Er der noget der kan stilles på i Canal Digital boksen eller på Tvét.
#258622
Du er gået fra 40" til 55", hvilket i sig selv vil gøre det nemmere at spotte et dårligt billede. Har du husket, at vore indstillinger skal bruges på alle inputs? Og kan det tænkes, at dit gamle Samsung har kørt med en mere aggressiv billedprofil, hvor du måske har vænnet dig til kunstig skarphed?
#258627
Ove R skrev:Hvordan laver man indstillingerne på forskellige inputs

Det gamle Samsung kørte på standard instilling.
Skulle Canal Digital parabol ellers ikke have det bedste signal.
Ja det tager lang tid at komme igennem, først sætter du den på fx tv og tager ifs dag og nat og køre alle indstillinger igennem, derefter, fx din forstærker HDMI indput, Chromecast, dvd osv osv osv.Det skal man på alle tv også samsung :-)
#258632
Standard-profilen hos Samsung har både kunstig skarphed og dynamisk kontrast aktiveret. Det er klart, at du vil se en markant forskel på dét billede og billedet på en mere korrekt billedprofil. Du kan sagtens få samme kunstige skarphed ved at skifte til en af Philips' andre profiler
#258636
Torben Rasmussen skrev:Standard-profilen hos Samsung har både kunstig skarphed og dynamisk kontrast aktiveret. Det er klart, at du vil se en markant forskel på dét billede og billedet på en mere korrekt billedprofil. Du kan sagtens få samme kunstige skarphed ved at skifte til en af Philips' andre profiler
Kan en nyere boks far canal Digital gøre en forskel
#258793
Jeg har leget med mit nye POS 9002 i weekenden og oplever lidt forskellige udfordringer.

1: TV Pause
Tv pause virker men ikke som adviseret i manualen. Trykker jeg på pause sket der intet. Jeg skal derimod trykke på spol frem eller spol tilbage for at fremkalde menuen i bunden af tv´et. Når menuen er fremme kan jeg trykke pause. Andre der oplever det samme?

2: Ambilight + Hue
Jeg har tilknyttet 2 Hue pærer til mit ambilight setup og det fungerer upåklageligt når jeg ser tv eller lign. Når jeg slukker for tv´et så forbliver pærerne dog på den seneste farve tv´et udsendte inden jeg slukkede det. HVis jeg forsøger at slukke pærerne med min HUE app så slukker de kortvarigt for herefter automatisk at tænde på samme farve igen. Eneste måed at slukke på at ved at slukke kontakten eller tænde tv´et og sætte ambilight + hue funktionen til Off. Hvis jeg sætter funktionen til off returnerer pærerne til den tilstand de var i inden jeg tændte tvé t hvilket også virker logisk. Andre der har forsøgt sig med samme setup?

Tv´er kører på seneste opdatering

Ellers er jeg rigtigt godt tilfreds med min nyerhvervelse.

/Ehlz
#258794
Ehlz skrev:Jeg har leget med mit nye POS 9002 i weekenden og oplever lidt forskellige udfordringer.

1: TV Pause
Tv pause virker men ikke som adviseret i manualen. Trykker jeg på pause sket der intet. Jeg skal derimod trykke på spol frem eller spol tilbage for at fremkalde menuen i bunden af tv´et. Når menuen er fremme kan jeg trykke pause. Andre der oplever det samme?

2: Ambilight + Hue
Jeg har tilknyttet 2 Hue pærer til mit ambilight setup og det fungerer upåklageligt når jeg ser tv eller lign. Når jeg slukker for tv´et så forbliver pærerne dog på den seneste farve tv´et udsendte inden jeg slukkede det. HVis jeg forsøger at slukke pærerne med min HUE app så slukker de kortvarigt for herefter automatisk at tænde på samme farve igen. Eneste måed at slukke på at ved at slukke kontakten eller tænde tv´et og sætte ambilight + hue funktionen til Off. Hvis jeg sætter funktionen til off returnerer pærerne til den tilstand de var i inden jeg tændte tvé t hvilket også virker logisk. Andre der har forsøgt sig med samme setup?

Tv´er kører på seneste opdatering

Ellers er jeg rigtigt godt tilfreds med min nyerhvervelse.

/Ehlz
Ja jeg kunne heller ikke få mit til at Pause i weekenden, røv sygt.
Jeg syntes jeg har lagt mærke til at der kommer lidt knas på mit billede en gang i mellem?
#258796
carsten.pedersen skrev:
Ehlz skrev:Jeg har leget med mit nye POS 9002 i weekenden og oplever lidt forskellige udfordringer.

1: TV Pause
Tv pause virker men ikke som adviseret i manualen. Trykker jeg på pause sket der intet. Jeg skal derimod trykke på spol frem eller spol tilbage for at fremkalde menuen i bunden af tv´et. Når menuen er fremme kan jeg trykke pause. Andre der oplever det samme?

2: Ambilight + Hue
Jeg har tilknyttet 2 Hue pærer til mit ambilight setup og det fungerer upåklageligt når jeg ser tv eller lign. Når jeg slukker for tv´et så forbliver pærerne dog på den seneste farve tv´et udsendte inden jeg slukkede det. HVis jeg forsøger at slukke pærerne med min HUE app så slukker de kortvarigt for herefter automatisk at tænde på samme farve igen. Eneste måed at slukke på at ved at slukke kontakten eller tænde tv´et og sætte ambilight + hue funktionen til Off. Hvis jeg sætter funktionen til off returnerer pærerne til den tilstand de var i inden jeg tændte tvé t hvilket også virker logisk. Andre der har forsøgt sig med samme setup?

Tv´er kører på seneste opdatering

Ellers er jeg rigtigt godt tilfreds med min nyerhvervelse.

/Ehlz
Ja jeg kunne heller ikke få mit til at Pause i weekenden, røv sygt.
Jeg syntes jeg har lagt mærke til at der kommer lidt knas på mit billede en gang i mellem?

Årrr prøvede lige igen, pause virker fint på andre kanaler end DR´s tænker det er fordi de køre det HbbTV, men klart en bug i deres FW
#258804
carsten.pedersen skrev: Årrr prøvede lige igen, pause virker fint på andre kanaler end DR´s tænker det er fordi de køre det HbbTV, men klart en bug i deres FW
Ok, det var godt nok DR1 jeg forsøgte at pause, må lige se om det virker på andre kanaler senere i dag.
#258806
Efter den seneste opdatering virker hdmi-CEC ikke længere efter hensigten. Når jeg sætter Nvidia Shield i standby, vil TV'et vække den (og forstærkeren) igen efter få sekunder. Samme hvis jeg slukker med TV'ets fjernbetjening.

Håber at næste opgradering retter dette igen, for er da pænt irriterende at skulle slukke 2-3 gange før det forbliver slukket.
#258808
PeterM82 skrev:Efter den seneste opdatering virker hdmi-CEC ikke længere efter hensigten. Når jeg sætter Nvidia Shield i standby, vil TV'et vække den (og forstærkeren) igen efter få sekunder. Samme hvis jeg slukker med TV'ets fjernbetjening.

Håber at næste opgradering retter dette igen, for er da pænt irriterende at skulle slukke 2-3 gange før det forbliver slukket.
Det har jeg ikke problemer med, med min Yamaha forstærker.
#258869
Ehlz skrev:
carsten.pedersen skrev: Årrr prøvede lige igen, pause virker fint på andre kanaler end DR´s tænker det er fordi de køre det HbbTV, men klart en bug i deres FW

Bekræftet at hbbtv er skyld i at man ikke kan pause. Virker på de andre kanaler
#258895
carsten.pedersen skrev: Jeg syntes jeg har lagt mærke til at der kommer lidt knas på mit billede en gang i mellem?
Hej Carsten, det sker også hos mig. Jeg kan ikke umiddelbart konkludere noget omkring hvornår det opstår men det er som om opløsningen falder markant lokalt på skærmen i et kort øjeblik og synes ikke det er direkte relateret til hurtige bevægelser.

Jeg anvender Flatpanels indstillinger. Måske kan de løfte sløret for hvad det kan skyldes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36