Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
#258198
Hey
Det er en HDR film. HDR billedet taget med iPhone i HDR(på mobilen) tilstand og SDR billedet er taget som et normalt billede.
Jeg er bare overrasket over hvor meget jeg egentligt kan se i det hvide, når HDR er slået til. Jeg ville vise andre hvad de kan forvente med HDR, med et ikke specielt HDR-venligt tv. Jeg synes egentligt ikke der ryger noget katastrofalt i de mørke områder, så som sorte/grå nuancer. Jeg tror jeg gik frem og tilbage 10-20 fordelt over forskellige lyse og mørke scener, for virkelig at fokuserer på bestemte områder og hvilke "skader" der skete når jeg startede filmen i HDR.
#258200
Problematikken med HDR går også mere den anden vej: hvis du sætter ATV til at vise en SDR film imens den står til HDR i menuen.
Af Makaus
#258222
Ja, jeg har lagt mærke til især youtube videoer mister meget farve ved SDR->HDR. Men jeg prøvede også at sammenligne en Star Wars film på Netflix som er i SDR, kiggede efter mørke områder, som skygger og på hylder og sådan. Der var ikke den store forskel i de mørke toner. Det er primært farver som er meget mættede når de bliver tvunget ind i HDR farver, hvilket vel er klart.

Kan man ikke løse det ved at lege lidt med auto. kontrastforbedring, auto. sortkontrast, sætte farverne op eller lign? Eller er det helt generelt at man skal lade dem være slået fra. (De fjerner måske nogle andre detaljer i billedet?)
#258230
Problemet er jo, at det kun er på SDR du vil have den til ikke at vise udvidet farverum på. Så skal du bare ind og rode farverne tilbage igen når du så ser noget i HDR. Om du skal justere på TV'et eller om du skal justere på output fra ATV er vel lige besværligt?
Brugeravatar
Af Superbruger
#258251
Jeg har problemer med at ATV4K-fjernbetjeningen er langsom og ustabil. Nu har jeg prøvet 2 forskellige ATV4K herhjemme, og det virker som om der er et svagere bluetoothsignal fra fjernbetjeningen til ATV4K end der var på min ATV 4. gen. ATV4K står helt samme sted som mit gamle ATV (i et værelse ved siden af stuen sammen med alt det andet elektronik, der ikke behøver at være synligt), og jeg havde aldrig problemer med det gamle ATV. Andre der har samme erfaring?
Brugeravatar
Af bbplayer
#258266
Makaus skrev:Hey
Det er en HDR film. HDR billedet taget med iPhone i HDR(på mobilen) tilstand og SDR billedet er taget som et normalt billede.
Det kan også være det ene billede har fået for meget lys og det andet mindre, især hvid kan over eksponeres og det kunne godt se sådan ud her :)
Af radeck
#258593
Hej
Når jeg ser Netflix på mit Sony A1, så er der hul i gennem til hdr, men når jeg ser Netflix på ATV 4k er der ikke. Hvor aktiverer jeg deep Color eller hvad det hedder på Sony A1, bruger hdmi 3

På forhånd tak
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 103