Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#258482
Hejsa!
Jeg tænker på at købe http://www.pricerunner.dk/pl/2-3801797/ ... ign-Priser eller http://www.pricerunner.dk/pl/2-3878220/ ... ign-Priser, hvilket af dem det bliver, ved jeg ikke helt endnu.

Da lyden formentlig ikke vil være særlig god, er jeg på jagt efter noget eksternt, men jeg ved INGENTING omkring muligheder, priser osv. Derfor søger jeg noget hjælp til nogle gode muligheder.

Budgettet er desværre kun på omkring 2000,- håber dog på at der er nogle muligheder. Jeg er åben for både soundbar og andre højtalere. Hvis det slet ikke kan lade sig gøre at få noget ordentligt til de penge, må jeg vælge det billige TV og så ofre lidt mere på lyden

De skal bruges til musik og så film, serier osv. og de skal stå i et forholdsvist småt rum

Har i nogle forslag?

*Opdateret del*
Da der ikke er kommet nogle kommentarer, skal jeg så tage det som at der ikke findes nogle særligt gode muligheder til det lave budget? Hvis ja, så tror jeg at jeg tager XE8505 og så ofrer noget mere på lyden. Dette betyder så, at jeg har omkring 4000,- (afhængig af hvad jeg kan få TV'et til. Mit sammenlagte budget er omkring 10.000,-) Hvad ville det betyde i forhold til lyd? Som sagt, er jeg åben for alle muligheder og alt information. Evt. bare nogle ting som kendetegner de bedre lydmuligheder fra de dårlige, for jeg er, som sagt, helt på bar bund.

Måske burde det nævnes at jeg venter til Black Friday med at købe begge dele :D

- Simon
#258535
Læs nogle anmeldelser af nogle soundbars i den prisklasse som du har valgt. Og beslut dig derudfra. Der er ikke mange steder, hvor de er stillet frem så man kan lytte til dem. Husk at tjekke priserne på feks Amazon i Tyskland. Jeg købte Lg Sj8 på Amazon til 2500kr ca..incl fragt (levering på 3 dage) billigste jeg kunne finde den til i dk var 4400kr.
#258537
jesper.klaris skrev:Læs nogle anmeldelser af nogle soundbars i den prisklasse som du har valgt. Og beslut dig derudfra. Der er ikke mange steder, hvor de er stillet frem så man kan lytte til dem. Husk at tjekke priserne på feks Amazon i Tyskland. Jeg købte Lg Sj8 på Amazon til 2500kr ca..incl fragt (levering på 3 dage) billigste jeg kunne finde den til i dk var 4400kr.
Jeg har prøvet at kigge lidt efter nogle gode anmeldelser, men synes ikke lige at jeg kunne finde nogle. Har du evt. nogle gode sider eller links?

Wow ja, der var godt nok meget at spare der, det vil jeg helt sikkert kigge efter når jeg har fundet en model! :D

Den model du har købt (Lg Sj8) er det noget du synes jeg skal kigge på?

Mange tak for svar forresten :-)
#258538
Det er altid værd at se sig om efter brugt Hi-fi, hvis du kan finde plads til et minianlæg fra f.eks. Yamaha eller Sony. De kan i mange tilfælde være et godt, billigt alternativ til en soundbar, og behøver ikke fylde meget.

Ellers har jeg netop selv købt en LG SH6 på tilbud til 1200, som jeg synes spiller ganske udmærket, omend den ikke fungerer optimalt i forhold til sine trådløse funktioner med wifi, Google Cast osv.

Hvis du kan finde lignende tilbud eller udstillingsmodeller ved Elgiganten/Power osv. kan du få meget for pengene, og bestemt bedre end det, der er indbygget i fjernsynet :)