Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258450
Ja du skal stoppe ved hvidbalance indstillinger, dem skal du ikke have med.. De er individuelle fra skærm til skærm og de vil derfor ikke passe til din skærm.. hvis du har kopieret dem, så gå tilbage til fabriksindstillinger der.
#258451
Torben Rasmussen skrev:Ja. Hvidbalancen må du ikke kopiere, da dit eksemplar kan være komplet modsat, så du i stedet overjusterer.
Man skal lære noget hver eneste dag! :D

Det kan jo vise sig at være årsagen til problemet med den gullige farve på f.eks. undertekster.

I aften efter arbejde skal jeg straks ændre på det.

Spændende! :p

Mange tak
Senest rettet af Franskmanden 10. okt 2017, 15:15, rettet i alt 1 gang.
#258453
Jeg plejer egentlig at skrive i anmeldelserne af især OLED, at man ikke skal kopiere hvidbalancen, men det er Rasmus der har skrevet B7-anmeldelsen, så det er ikke kommet med. Vi vil nok overveje, at tilføje det som en permanent note før kassen med målinger.
#258454
Torben Rasmussen skrev:Jeg plejer egentlig at skrive i anmeldelserne af især OLED, at man ikke skal kopiere hvidbalancen, men det er Rasmus der har skrevet B7-anmeldelsen, så det er ikke kommet med. Vi vil nok overveje, at tilføje det som en permanent note før kassen med målinger.
Beklager for lån af emne
Gør det sig gældende for alle jeres kalibreringsforslag Torben? Vil det eksempelvis også frarådes at kalibrere efter "Custom Color temp" værdierne i jeres anmeldelse af Phillips 55POS9002, eller er det noget helt andet? Det har jeg gjort, uden dog at registrere nogle synlige problemer med farverne.
#258455
Torben Rasmussen skrev:Jeg plejer egentlig at skrive i anmeldelserne af især OLED, at man ikke skal kopiere hvidbalancen, men det er Rasmus der har skrevet B7-anmeldelsen, så det er ikke kommet med. Vi vil nok overveje, at tilføje det som en permanent note før kassen med målinger.
Det kunne være en god idé. Der kunne være andre "TV-dummies" derude. :p

Min LG B7 er mit første rigtige High-End TV, så jeg ved ikke en dyt om det emne.

Bare glad for at et forum som dette finds, hvor man kan søge hjælp.
#258543
jesper.vester skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg plejer egentlig at skrive i anmeldelserne af især OLED, at man ikke skal kopiere hvidbalancen, men det er Rasmus der har skrevet B7-anmeldelsen, så det er ikke kommet med. Vi vil nok overveje, at tilføje det som en permanent note før kassen med målinger.
Beklager for lån af emne
Gør det sig gældende for alle jeres kalibreringsforslag Torben? Vil det eksempelvis også frarådes at kalibrere efter "Custom Color temp" værdierne i jeres anmeldelse af Phillips 55POS9002, eller er det noget helt andet? Det har jeg gjort, uden dog at registrere nogle synlige problemer med farverne.
Ja, det gælder også POS9002
#258552
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg plejer egentlig at skrive i anmeldelserne af især OLED, at man ikke skal kopiere hvidbalancen, men det er Rasmus der har skrevet B7-anmeldelsen, så det er ikke kommet med. Vi vil nok overveje, at tilføje det som en permanent note før kassen med målinger.
Beklager for lån af emne
Gør det sig gældende for alle jeres kalibreringsforslag Torben? Vil det eksempelvis også frarådes at kalibrere efter "Custom Color temp" værdierne i jeres anmeldelse af Phillips 55POS9002, eller er det noget helt andet? Det har jeg gjort, uden dog at registrere nogle synlige problemer med farverne.
Ja, det gælder også POS9002
Tak for svar Torben.
Så må jeg igang med at rette tilbage :-) Min umiddelbare vurdering er dog, at farverne ser ganske godt ud, selv med denne fejl. Kan man ved et tilfælde være heldig at ramme noget godt? Og hvad vil jeres anbefaling være i forhold til at justere color temp? At vælge en af de foruddefinerede profiler? og i givet fald hvilken?
#258566
jesper.vester skrev:Tak for svar Torben.
Så må jeg igang med at rette tilbage :-) Min umiddelbare vurdering er dog, at farverne ser ganske godt ud, selv med denne fejl. Kan man ved et tilfælde være heldig at ramme noget godt? Og hvad vil jeres anbefaling være i forhold til at justere color temp? At vælge en af de foruddefinerede profiler? og i givet fald hvilken?
Det har Rasmus jo vist i anmeldelsen. Nu handler det her om et specifikt B7 og ikke POS9002, så skal vi holde tråden på sporet?
#258568
Kaktus-burger skrev:De anbefaler jo netop, at du IKKE justerer på hvidbalancen! Læser du ikke anmeldelserne og indlæggene herinde?
Jeg læser ivrigt med på såvel anmeldelser som på visse indlæg med relevans for dette emne. Og jeg er meget begejstret for den megen hjælp der er at hente. Jeg er dog, som ophavsmanden til denne tråd skriver, så meget en "TV-dummie", at sammenhængen mellem "Color Temp", som settings dimensionen hedder på min specifikke skærm, og hvidbalance åbenbart ikke havde brændt sig fast. Jeg håber ikke, at jeg dermed fik spoleret dit humør fuldstændigt.
#258569
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Tak for svar Torben.
Så må jeg igang med at rette tilbage :-) Min umiddelbare vurdering er dog, at farverne ser ganske godt ud, selv med denne fejl. Kan man ved et tilfælde være heldig at ramme noget godt? Og hvad vil jeres anbefaling være i forhold til at justere color temp? At vælge en af de foruddefinerede profiler? og i givet fald hvilken?
Det har Rasmus jo vist i anmeldelsen. Nu handler det her om et specifikt B7 og ikke POS9002, så skal vi holde tråden på sporet?
Naturligvis. Jeg forsøger mig i en tråd specifikt rettet mod den pågældende skærm.