Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#258534
Jamen PeterD, Sony 8505 er kantbelyst, 9005 er bagbelyst. Den gamle KS7005 er da af bedre kvalitet billedmæssigt end 8505, det kan du da ikke betvivle.

Eller, det kan du jo kan jeg se.
Af Mfede
#258536
Du vildleder igen, PeterD.
Test af Sony XE85: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390
"Til den dyrere XE93 har Sony udviklet en ny type kant-LED-belysning, som kan arbejder i zoner, for at forbedre HDR-billedet. XE85 bruger derimod fuldstændig konventionel kant-LED, som simpelthen ikke er i stand til at gengive HDR af flere årsager."

Som tidligere nævnt, scorer KS8005/7005 76 i billedkvalitet her på Flatpanels mens XE85 scorer 70.

Hvis en person ikke har oplevet microstutter på en samsung-skærm vil personen med stor sandsynlighed heller ikke opleve på den næste samsung-skærm.
Af Dalgaard87
#258551
Jeg havde besluttet mig lidt på Sony, men bliver sku alligevel lidt i tvivl.
Det er godt nok noget billigere, og derved mere at spare, men gider heller ikke have et eller andet jeg bliver ked af og vil skifte hurtigt igen
Af PeterD
#258554
Dalgaard87 skrev:Jeg havde besluttet mig lidt på Sony, men bliver sku alligevel lidt i tvivl.
Det er godt nok noget billigere, og derved mere at spare, men gider heller ikke have et eller andet jeg bliver ked af og vil skifte hurtigt igen
Kan godt se at drengene (positivt ment :) ) forsøger at sælge dig en KS model, og det er fair nok..

Hvis du vælger at satse på HDR så vil det bedste køb være OLED, men som du skriver så er økonomien ikke til det lige pt.

Her er der lidt om det:
https://flatpanels.dk/flatforum/viewtop ... 3&start=20
Af Dalgaard87
#258556
Tænkte også lidt, at så må jeg sku bare nøjes indtil jeg får flere penge på hånden og kan købe andet tv igen.

Det fordi min kæreste lige pt er uden job, så pengene rækker ikke så langt lige nu desværre
Af Grandahl
#258557
PeterD hvordan pokker får du det vendt til at vi prøver at få solgt et Samsung tv? Den er udgået ? Det vi oppenerer imod er du igen igen igen kommer med falske/urigtige kendsgerninger, men som sædvanligt roder du rundt i det og fordrejer tingene til noget andet, i stedet for at forholde dig til det som det drejer sig om.. Det er bare så irriterende.
Af PeterD
#258559
Dalgaard87 skrev:Tænkte også lidt, at så må jeg sku bare nøjes indtil jeg får flere penge på hånden og kan købe andet tv igen.

Det fordi min kæreste lige pt er uden job, så pengene rækker ikke så langt lige nu desværre
Spørgsmålet er så ikke om man skulle sætte tæring efter næring lige pt.

Syntes personligt at det er en del penge at smide efter et tv, for det ER jo en slags luksus, og et 65" ER helt sikkert et luksus.

Kan man ikke lease et tv uden renter eller noget ligende?
Af claus.viborg
#258563
PeterD, er sikker på du må være sælger fra Sony eller får procenter. Selvom ratings, hdr / nits / ms / farve dybde / brugerflade er bedre til samme pris, argumenter du for Sony trofast... Mit valg blev truffet ud fra 100+ timers test, reveiws, forum sider med bruger oplevelser osv. derfor mit valg, er ikke loyal forbruger, men går efter det bedste min "pung" tillader. Er ikke ude på at få personen til at købe et ks, men da han tidligere kommer fra dette, og som jeg selv definere som et fantastisk tv. Derfor advare jeg imod og få noget der er ringere, især i 65. Jeg ville overveje oled i 55 til black f. eller minimum x900, men ville holde mig til maks 10k hvis det ikke er oled.
Det eneste jeg kan se skulle tale for Sony's modeller som du omtaler er deres bevægelses processor, men da vi ikke kan se micro stutter falder det lidt til jorden, mod alle de andre plusser, hdr / nits /ms / farve / brugerflade, som han havde i sit gamle ks.
Hvad er det bedste valg til en menneskelig pris, inden de lavere et oled uden burn in, højere nits og til at betale. Det var ikke et x80 - x85 da jeg købte mit ks for et par mdr siden, ligesom der blev reklameret for dengang og lidt som i dag, oplever ikke at du anbefaler "det" bedste, men lidt som power/elgiganten og deres anbefaling af lg's ips paneler. Derfor min tro på du er sony sælger eller har aktier i firmaet, beklager hvis jeg tager fejl :p.
Glæder mig til at høre om trådstarters valg med tanke omkring erfaring fra tidligere ks.
Kan du ikke købe et billigt brugt som du kan komme af med igen, så du kan vente til det rigtig kommer ned i pris.
ps. jeg har et tv i minimum 5 år+ og bruger mange timer foran det, så derfor jeg priotere det bedste jeg kan få for rimelige penge.
Af PeterD
#258567
Jamen jeg kan så fortælle dig at jeg slet ikke arbejder i tvindustrien og slet ikke har med skærme at gøre til dagligt. Hverken Sony, Panasonic, LG, eller Phiips..

Det er noget af et postulat at komme med som "ny bruger"..Det plejer at være Grandahl som trækker det kort.

Jamen min viden kommer fra forskellige testsider fra Europa. og ikke bare en eller to som ikke har ALLE producenter med.

Jeg har blot erfaringer med at Samsungs skærme ofte får problemer når 2 års garantien er udløbet, men hvis dette ikke er tilfældet så værsgo.

Jeg HADER butikker som anbefaler et mærke frem for et andet fordi de får provision.

I Elgiganten ville man hellere sælge et LG LCD TV end plasma fordi det tjente de mere på..og senest med SUHD i stedet for OLED..Det at de falder på halen for Samsungs Marketingsmaskine. Dét er ulækkert og det er dét jeg har imod dem.

Og jo, jeg kan sagtens anbefale alle skærme hvis du får meget pr. krone. Det har jeg jo netop gjort ved Sony/Samsung.
Til gengæld så breder jeg ofte paletten ud så jeg har 2-3 mærker at vælge imellem.

Det eneste jeg ikke ønsker er at folk KUN anbefaler ET mærke...HELE tiden og jeg ville ønske at se Philips tilbage på topscenen. Forhåbentlig får de bedre kvalitet i deres skærme så de kan konkurrere med de 4 andre store.

Og så den der generelle holdning fra uvidende personer: "Sælgeren sagde et mærke var bedst så derfor købte vi det. Jamen hvis sælgeren for penge for at anbefale det, så sælger det bedre."..

Og så har jeg et horn i siden på Samsung der forsøger med en masse smarte navne at overbevise forbrugerne om netop deres skærm..MicroLED, SUHD og en masse andet møj..Det er en almindelig LCD med de svagheder og styrker det nu engang har.

Nej..Væk med det!

Jo flere der leverer en god kvalitet, jo mere presses priserne.

Men det er klart at når man siger 65" under XX kroner, så ved man også at må gå på kompromis med noget for man kan ikke både blæse og have mel i munden. Derfor skriver jeg tit at man må spare mere op, hvis man ønsker den helt fede skærm.

Der er 4-5 gode spillere på tvmarkedet i dag. Forhåbentlig kommer de alle i spil.
Af PeterD
#258646
Dalgaard87 skrev:Hvad med ex700 panasonic?
Den foreslog han mig i power og kunne give mig til 7100kr i 58"?
Hvis du ikke skal bruge det til HDR skriver Rasmus:

"EX700 har en mere konventionel billedprocessor, som parret med et VA LCD-panel dog leverer god ydelse. Tv’et har relativ dyb sort, pæn gengivelse af bevægelse, meget lidt clouding/bleeding og pæn farvegengivelse efter små justeringer. Det område, hvor vi så den største forbedring, var på input lag, som nu er reduceret til imponerende 21 ms. Med andre ord; god allround billedkvalitet."-så længe du kan ignorere HDR."
Af Dalgaard87
#258651
Ja det blev til en Sony skærm. Ville have haft samsung, men det kunne jeg ikke få råd til.

Så er næste projekt, at kalibrere det.
Skal jeg lave en ny tråd eller kan jeg stills spørgsmål her i?
Der er lige nogle ting der driller under kalibrering