Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#258466
Ja 9005 er helt sikkert skridtet op ift. 8505. Den væsentlig bedre på HDR hvis du får brug for det, den er bagbelyst hvor 8505 er sidebelyst. Det vil gøre 9005 mindre modtagelig overfor diverse “sygdomme” som LCD skærme til tider lider af, Clouding osv.

Jeg kan ikke råde dig for godt i diverse lydmuligheder, der er virkelig mange, jeg tror ikke du vil opnå de bedste råd fra mig. Men hvis du prioterer det højt kan det være at du skal spare nogle penge på tv og købe en Soundbar eller eller Samsung 7005.. jeg ville gå udenom pana 700, grundet menu der ligner et levn fra 90`erne, samt smart tv der er en død sild.. med mindre der kom et virkelig godt tilbud der, og du er ligeglad med det ovennævnte..

Man kan ikke med sikkerhed vide hvad der kommer på Black Friday, men virkelig mange tilbud kommer fra stort set alle forhandlere.. ofte starter det online udsalg Torsdag kl 24, jeg synes det er sjovt og spændende.. Man kan godt fange diverse knaldtilbud, jeg har tidligere fået nogle virkelig gode julegaver kønt der..
Af PeterD
#258467
Grandahl skrev:Ja 9005 er helt sikkert skridtet op ift. 8505. Den væsentlig bedre på HDR hvis du får brug for det, den er bagbelyst hvor 8505 er sidebelyst. Det vil gøre 9005 mindre modtagelig overfor diverse “sygdomme” som LCD skærme til tider lider af, Clouding osv.

Jeg kan ikke råde dig for godt i diverse lydmuligheder, der er virkelig mange, jeg tror ikke du vil opnå de bedste råd fra mig. Men hvis du prioterer det højt kan det være at du skal spare nogle penge på tv og købe en Soundbar eller eller Samsung 7005.. jeg ville gå udenom pana 700, grundet menu der ligner et levn fra 90`erne, samt smart tv der er en død sild.. med mindre der kom et virkelig godt tilbud der, og du er ligeglad med det ovennævnte..

Man kan ikke med sikkerhed vide hvad der kommer på Black Friday, men virkelig mange tilbud kommer fra stort set alle forhandlere.. ofte starter det online udsalg Torsdag kl 24, jeg synes det er sjovt og spændende.. Man kan godt fange diverse knaldtilbud, jeg har tidligere fået nogle virkelig gode julegaver kønt der..
Hvorfor skulle lyden på Samsung 7005 være bedre end LG,Sony og Panasonic..?
O-O
Af Grandahl
#258470
Der mangler noget tekst der, det er rodet ja..

Der skulle stå at hvis du priotere lyd højt kan du evt gå efter et billigere tv end 9005 og købe en soundbar eller lignede.. muligheder kunne her være Samsung 7005 eller Sony 8505.
Af Wendorff10
#258478
Grandahl skrev:Ja 9005 er helt sikkert skridtet op ift. 8505. Den væsentlig bedre på HDR hvis du får brug for det, den er bagbelyst hvor 8505 er sidebelyst. Det vil gøre 9005 mindre modtagelig overfor diverse “sygdomme” som LCD skærme til tider lider af, Clouding osv.

Jeg kan ikke råde dig for godt i diverse lydmuligheder, der er virkelig mange, jeg tror ikke du vil opnå de bedste råd fra mig. Men hvis du prioterer det højt kan det være at du skal spare nogle penge på tv og købe en Soundbar eller eller Samsung 7005.. jeg ville gå udenom pana 700, grundet menu der ligner et levn fra 90`erne, samt smart tv der er en død sild.. med mindre der kom et virkelig godt tilbud der, og du er ligeglad med det ovennævnte..

Man kan ikke med sikkerhed vide hvad der kommer på Black Friday, men virkelig mange tilbud kommer fra stort set alle forhandlere.. ofte starter det online udsalg Torsdag kl 24, jeg synes det er sjovt og spændende.. Man kan godt fange diverse knaldtilbud, jeg har tidligere fået nogle virkelig gode julegaver kønt der..
Pis... Jeg tror du har fået mig solgt til XE9005... Jeg kunne ikke tænke mig Panasonic EX700, da det som du siger er meget outdated i design. Hvis det skulle være andet end XE9005, så blev det nok XE8505, dog er det lidt svært at gå tilbage til nu når jeg har sat næsen op efter det andet...

Jeg prøver at vente og se om XE9005 kommer på tilbud på black friday, hvis ikke, så køber jeg XE8505 der (tror jeg)

Jeg tror jeg prøver at lave en anden tråd herinde med lyd :D
Af Esben T
#258492
Wendorff10 skrev:
Grandahl skrev:Ja 9005 er helt sikkert skridtet op ift. 8505. Den væsentlig bedre på HDR hvis du får brug for det, den er bagbelyst hvor 8505 er sidebelyst. Det vil gøre 9005 mindre modtagelig overfor diverse “sygdomme” som LCD skærme til tider lider af, Clouding osv.

Jeg kan ikke råde dig for godt i diverse lydmuligheder, der er virkelig mange, jeg tror ikke du vil opnå de bedste råd fra mig. Men hvis du prioterer det højt kan det være at du skal spare nogle penge på tv og købe en Soundbar eller eller Samsung 7005.. jeg ville gå udenom pana 700, grundet menu der ligner et levn fra 90`erne, samt smart tv der er en død sild.. med mindre der kom et virkelig godt tilbud der, og du er ligeglad med det ovennævnte..

Man kan ikke med sikkerhed vide hvad der kommer på Black Friday, men virkelig mange tilbud kommer fra stort set alle forhandlere.. ofte starter det online udsalg Torsdag kl 24, jeg synes det er sjovt og spændende.. Man kan godt fange diverse knaldtilbud, jeg har tidligere fået nogle virkelig gode julegaver kønt der..
Pis... Jeg tror du har fået mig solgt til XE9005... Jeg kunne ikke tænke mig Panasonic EX700, da det som du siger er meget outdated i design. Hvis det skulle være andet end XE9005, så blev det nok XE8505, dog er det lidt svært at gå tilbage til nu når jeg har sat næsen op efter det andet...

Jeg prøver at vente og se om XE9005 kommer på tilbud på black friday, hvis ikke, så køber jeg XE8505 der (tror jeg)

Jeg tror jeg prøver at lave en anden tråd herinde med lyd :D
XE9005 var for små to uger siden på tilbud i Power til 7777,- Det kan give en lille indikation om hvad du måske kan få det til igen til BF, eller hvis det kommer på bud igen før. Jeg købte selv Pana EX700 65" samme uge til 6999,- da jeg gerne ville have en større skærm og har ATV4k, så smart tv-delen spiller ikke nogen rolle.
#258494
Wendorff10 skrev:http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311841679

Her er en tabel over hvilke apps de forskellige producenter understøtter og der står "cast" ved mange hos Android. Hvordan fungerer det? og skal man købe sådan en boks for det?
Android TV har Chromecast Built-in, så der kan du caste direkte til TV'et. Android mangler desværre ret mange af de apps, som flere af de andre har fået med, så dér må man forlade sig på at caste indholdet i stedet.
Af Wendorff10
#258516
Torben Rasmussen skrev: Android TV har Chromecast Built-in, så der kan du caste direkte til TV'et. Android mangler desværre ret mange af de apps, som flere af de andre har fået med, så dér må man forlade sig på at caste indholdet i stedet.
Hvordan fungerer det?? Har aldrig prøvet sådan noget før, så måske du ville forklare, bare lige hurtigt, hvordan det virker.
Af Wendorff10
#258517
Jeg har lavet en anden tråd herinde med lyd og jeg har sagt at mit budget ligger på omkring 2000,-, dog er der ikke kommet nogle kommentarer.. Tror i at jeg skal tage det som at der ikke findes nogle gode løsninger til det budget?

Hvis det antagede er rigtigt, skulle jeg så måske tage XE8505 og så ofre nogle flere penge på lyd i stedet, eller mener i ikke at det vil være det værd?

Der er også en der har skrevet til mig omkring et gammel anlæg.
Han skriver således: "Hvis pengene er små men ønske om et stærk sæt så synes jeg du skal overveje logitech z5500, er udgået, men mit køre på 10 år og spiller fantastisk, 10 tommer bas, spiller højt og flot og godt til surround. thx og 5.1
Ret sikker på det overgår diverse soundbars til mange tusinde.
kan se de kan købes brugt til omtrent 1000.-
https://www.dba.dk/soeg/?soeg=logitech+z-5500"

Er dette noget jeg burde overveje, eller prøver han at tage mig ved næsen? Jeg er rigtig skeptisk over at det er så gammelt (og så er design jo også en mindre faktor)

Håber at i vil tage jer tid til at svare og tusinde tak for jeres super gode hjælp indtil videre!
Af Supergris
#258545
Z-5500 er ét af de bedste sæt, der nogensinde er lavet til prisen, og gør sig rigtig fint til film, men lyder knap så godt, når man hører musik.

Du skal huske på, det indeholder både surround-processor, forstærker og højttalere, så man får virkelig noget for pengene.
Ulempen er, at der kun er yderst begrænsede tilslutninger ( en optisk, en coaxial samt en analog).

Hvilken brugtpris der er rimelig, kan du jo få en ide om, ved at sammenligne med priserne i Den Blå Avis, som du selv linker til.

Jeg solgte selv et sæt til en kammerat for 1.200 kr. for 4 år siden, sammen med en projektor, så han har fået en fin lille hjemmebio i et værelse, og det kører stadig uden problemer, dog ville jeg selv være betænkelig ved at købe et sæt i dag, da det jo efterhånden har mange år på bagen.

Du skal gøre op med dig selv, om du blot ønsker god lyd, eller om du ønsker surround.
Det lader til, du ikke har noget imod, at købe brugt, og der er virkelig gode muligheder for at finde noget fornuftigt til beskedne penge...

Chromecast fungerer på den måde, at hvis du er inde med din telefon eller en tablet på Youtube eller bruger en app, der er understøttet af Chromecast, kan du trykke på en knap i hjørnet, hvorefter det bliver sendt op på skærmen...
Af Wendorff10
#258560
Supergris skrev:Z-5500 er ét af de bedste sæt, der nogensinde er lavet til prisen, og gør sig rigtig fint til film, men lyder knap så godt, når man hører musik.

Du skal huske på, det indeholder både surround-processor, forstærker og højttalere, så man får virkelig noget for pengene.
Ulempen er, at der kun er yderst begrænsede tilslutninger ( en optisk, en coaxial samt en analog).

Hvilken brugtpris der er rimelig, kan du jo få en ide om, ved at sammenligne med priserne i Den Blå Avis, som du selv linker til.

Jeg solgte selv et sæt til en kammerat for 1.200 kr. for 4 år siden, sammen med en projektor, så han har fået en fin lille hjemmebio i et værelse, og det kører stadig uden problemer, dog ville jeg selv være betænkelig ved at købe et sæt i dag, da det jo efterhånden har mange år på bagen.

Du skal gøre op med dig selv, om du blot ønsker god lyd, eller om du ønsker surround.
Det lader til, du ikke har noget imod, at købe brugt, og der er virkelig gode muligheder for at finde noget fornuftigt til beskedne penge...

Chromecast fungerer på den måde, at hvis du er inde med din telefon eller en tablet på Youtube eller bruger en app, der er understøttet af Chromecast, kan du trykke på en knap i hjørnet, hvorefter det bliver sendt op på skærmen...
Jeg har valgt, ikke at gøre noget ud af det med det der anlæg, da jeg synes det er for gammelt. Jeg er også gået lidt væk fra det brugte..

Jeg tror ikke jeg behøver surround, da jeg på ingen måde er vandt til det. Derimod vil jeg gerne have en god lyd og en dyb bass, det er bare svært at finde rundt i den jungle der synes jeg...
Af Supergris
#258565
Det er da ingen undskyldning, at du ikke er vant til det!
Så vil du jo blot blive endnu mere imponeret, når du får det ind i stuen, men det koster selvfølgelig lidt mere, hvis det skal være ordentligt!

Du skal gøre dig klart, hvad det er, du ønsker, da, som du selv er inde på, er mange muligheder.
Personligt, ville jeg aldrig kunne undvære surround, når jeg ser film.
Jeg har lige indkøbt nogle surroundhøjttalere og en center, til min kammerats søn, der havde en god surround-receiver og fronthøjttalere i forvejen.
Han er vildt glad for det, også selvom han ikke er vant til det.

Jeg vil nok anbefale dig, at gå den vej; altså købe en god surround-receiver og nogle fornuftige fronthøjttalere fra en start, så kan du udvide efterhånden, hvis du får lysten og pengene til det.

En surround-receiver har mange muligheder for tilslutning af både lyd og billed, så det er meget oplagt, at bruge den som samlingspunkt for alle dine enheder, som kan forbindes med HDMI...

Der er mulighed for nogle rigtig gode køb, da der er mange, der opgraderer lige nu, da der er kommet 4K, Atmos, DTS:X mm.