Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258496
Jeg fik også hængt mit op igår.
Jeg oplever lag/hakken i de ting jeg streamer fra det indbygget Chromecast og fra Plex, det er det som jeg bruger når jeg streamer, jeg har ikke problemer med den eksterne chromecast, TV er kablet, så det er jeg sku ikke helt tilfreds med.
Min kan heller ikke opdateres til nyt SW eller android 7 :-(
Desuden er der en del indstillinger i billede menuen jeg ikke kan bruger? Og nogle indstillinger de skriver her på siden at jeg skal sætte, findes ikke?
TV billede er blevet nogen lunde optimeret, men nå jeg streamer fra fx min server, er det nogle helt andre billede indstillinger det bruger, hvor alle mulige rådne filter er slået til, det har jeg ikke gennemskuet endnu hvor den jeg skal justere.
Hvad er det du har problemer med at pare?
Jeg har i øvrigt også problemer med de par Philips Android apps jeg har downloadet, jeg kan ikke få nogen af dem til at finde mit tv, heller ikke hvis jeg indtaster IP manuelt :-(
#258502
Torben Rasmussen skrev:Du skal justere billedet pr. kilde. Vore indstillinger er foretaget på en HDMI-kilde eller USB-mediet, så du har muligvis ikke samme håndtag til rådighed hvis du ser eks. TV.
Årrr så du mener det kan være derfor jeg mangler noget at kunne indstille? FX mangler jeg Advanced - sharpness Ultra Resolution.

Men syntes ikke jeg kan vælge en kilde at ændre, når jeg fx vælger medier fra min server, og jeg kan heller ikke vælge at juster nogen kilde når jeg bruger det indbygget chromcast?

Og hvad med Advanced - motion Motion styles Personal, skal man så ikke noget personal op?

Jeg forstår heller ikke hel det IFS, med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS?
Og når jeg vælger Billede, avanceret, farve, farvestyrring, er der et hav af indstillinger jeg ikke syntes i er komet ind på?

Kan det i øvrigt passe det ikke kan afspille fil i ISO format?
#258506
Nej, altså: Kilden er jo det input du pt. ser på. Den indbyggede Chromecast burde følge indstillingerne for eks. USB-afspilning, da man typisk ikke kan komme ind i menuerne når CC kører.

De avancerede indstillinger i CMS (Farvestyringen) deler vi ikke. De er for individuelle til at du kan genbruge dem på dit TV. Det samme gælder hvidbalancen - den bør du heller ikke kopiere.

ISO tror jeg ikke jeg har set et TV afspille endnu. Det er for specielt et format.
#258512
Vi kalibrerer kun mod SDR, og ikke HDR.

Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?

Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?

IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?
#258514
carsten.pedersen skrev:Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?
Du smider testmønstre i HDR ind i TV'et og kalibrerer.
carsten.pedersen skrev:Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?
Ja, du vælger ISF-profilen og så justerer du de parametre, som vi har angivet i tabellen i anmeldelsen - dog med undtagelse af "Custom Color temp".
carsten.pedersen skrev:IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?
Skærmene er ikke kalibreret ift. standarden. Jeg ved ikke hvordan du låser den, men det sker ikke når du justerer skærmen som vi gør.
#258524
Torben Rasmussen skrev:
carsten.pedersen skrev:Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?
Du smider testmønstre i HDR ind i TV'et og kalibrerer.
carsten.pedersen skrev:Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?
Ja, du vælger ISF-profilen og så justerer du de parametre, som vi har angivet i tabellen i anmeldelsen - dog med undtagelse af "Custom Color temp".
carsten.pedersen skrev:IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?
Skærmene er ikke kalibreret ift. standarden. Jeg ved ikke hvordan du låser den, men det sker ikke når du justerer skærmen som vi gør.
dog med undtagelse af "Custom Color temp UPS det ar jeg gjort og aner ikke hvad de stod ??
#258572
Jeg tillader mig at gentage et spørgsmål, som jeg havde fejlplaceret i en anden tråd. Når man nu har sovet i timen og har foretaget justeringer til "Color temp" i henhold til jeres info i anmeldelsen, hvad vil så anbefales at gøre i stedet? Skal man nulstille alle justeringer på ISF-profilerne? Skal man vælge en af de predefinerede profiler for color temp?

Jeg synes i øvrigt, at farverne ser godt ud med udgangspunkt i de custom color temp parametre, som er angivet i anmeldelsen. Er der nogen som har erfaringer på dette område?
#258591
''Det eneste problem jeg har, er dog at det virker som om, at billedet bliver strukket.. har ikke gjort det store ved det dog.


Er der nogle der har henvendt sig til Philips ang den let buet skærm?''

Står overfor at vil købe dette TV ville lige høre om der andre der synes at billedet bliver strukket?
#258608
fooaxe skrev:Ok, men det jeg henviser til er post #258257 hvor der bliver skrevet at billedet bliver strukket på tv'et måske vedkommen skulle have skrevet
om det er på den lodrette eller vandrette side.
Billedet bliver kun stukket, hvis han har valgt forkert billede format, sådan er det på alle tv.
Mt billede ser fint ud med de rigtige billede formater.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36