Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dalgaard87
#258474
Hej.
Jeg købte et 65ks7005 tilbage i marts, og jeg er desværre i den situation, at det røg på gulvet og blev totalskadet.
Jeg gav 9.999kr for det, men det koster 11.999kr nu, så jeg får nok ikke mere end 8-9000kr af forsikringen.

Jeg har ikke råd til de sidste 2000kr til nyt af samme slags, så jeg vil lige høre jer, hvilket 65" tv til under 9000kr der er det bedste valg lige nu.

Jeg kunne godt gå ned i 55" i samme
model, men det er lidt surt at skulle gå Ned i størrelse:)
Af PeterD
#258486
Dalgaard87 skrev:Hvad så hvis vi tager 55" med? Er det så stadig ks7005 og ks8005 der fører?
Stadig fører hvad?

Mikrostutter? Spøg til side. Alle mærker har gode og dårlige sider:

Anyway vælger du Samsung så se på MU7005 til omkring 7777 hos Power og Elgiganten, omvendt koster XE8505 6888 i Elgiganten.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

Så havde jeg nok taget XE90 hvis det skal være under 10K.
Senest rettet af PeterD 10. okt 2017, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Af Dalgaard87
#258488
Jeg ledte efter nyt tv for noget tid siden, og der foreslog alle ks7005 eller 8005.
At det var det, der var bedst til prisen dengang. Derfor jeg spurgte om de stadig "førte" :)
Af Grandahl
#258489
KS 7005 og 8005 er 2016 modeller, de er vel udgået nu.. Så de nævnte modeller i 65” er mere eller mindre et skridt nedad stigen ja..

Hvis du kunne vente til Black Friday, er der mulighed for gode bud i 65”. Hvis du er vandt til 65” og har pladsen, ville jeg ikke gå ned i 55 “
Af claus.viborg
#258490
Ej hvor surt, har selv et 60 ks7000 og fuldstændig vild med det, ingen micro stutter, kan ikke se det, ingen blooming fra edge lit, kan frem provokeres ved dårlige settings, fantastisk sort niveau, fantastiske farver og hdr. Plus bruges som pc gamer monitor, laver stadig chicken winner dinner på det:) Tænker samsungs mu modeller bliver du ked af, taget i betrgtning hvad du kommer fra, ligeledes sonys modeller xe850 med peak brigthnes på 420nits (10% skærm areal), vil sige Sony X900E er minimum, med 820nits, dit gamle ks7000 ku levere 1400 nits, og de ekstra flotte dybe farver. Vil holde mig fra lg's ips panelere. Jeg ville holde ud til black friday, ville selv måske overveje det mindre oled b6 55 for 9-10k hvis der er flere derude, eller håbe på andre top modeller til en god pris i 65, men tror du vil ærge dig hvis du får noget der er dårligere især for 1-2000 sparet. plus tror også du vil savne de 65 tommer. Husk at holde øje hver weekend efter weekend tilbud diverse steder, power.dk - elgiganten. dk - komplett. dk osv. god jagt.
Af Dalgaard87
#258495
Jeg kigger efter tilbud hver dag:)
Grunden til jeg ikke ligger så meget efter 2017 mu7 modeller, er at jeg som du skriver har læst, at det er ringere end sidste års ks modeller.
Jeg har fundet et 55" ks7005 til 6000kr,ja det er godt nok brugt, men så er det i det mindste et godt og lækkert tv
Af Dalgaard87
#258498
Jeg ville ønske jeg kunne vente til black friday, men jeg har intet fjernsyn indtil så, og det kan jeg desværre ikke vente på.

Det kan også sagtens være det bliver sådan et, det er bare lidt ærgerligt at gå ned i kvalitet, som jeg har læst og forstået at jeg gør hvis jeg vælger det Sony tv
Af PeterD
#258500
[quote="Dalgaard87"]Jeg ville ønske jeg kunne vente til black friday, men jeg har intet fjernsyn indtil så, og det kan jeg desværre ikke vente på.

Det kan også sagtens være det bliver sådan et, det er bare lidt ærgerligt at gå ned i kvalitet, som jeg har læst og forstået at jeg gør hvis jeg vælger det Sony tv[/quote]

Well..Hvad bygger du dine oplysninger på?

Lad os få nogle konkrete tal på bordet..