Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLEORT
#258440
Hej,

Jeg skal have nyt tv. Jeg ligger på omkring de 55" +/-.

Jeg lurer på Panasonics EX600-model, men jeg synes, det varierer lidt, hvor gode anmeldelser den får. 6000 harmonerer bare rigtigt godt med mit budget.

Det klart vigtigste for mig er billedkvaliteten. Jeg ser rigtigt meget fodbold og almindeligt flow-tv på min tv-boks. Så diverse apps osv. er ikke det væsentligste. Det er billedet, brugeroplevelsen og den slags. Skal jeg presse budgettet og gå op i en EX700-model, eller er EX600 bedre til prisen?

Og kan I anbefale andre skærme, nu hvor I ved, hvad mit budget og mine præferencer er?

Jeg kan i øvrigt godt vente nogle måneder med at købe. Så hvis nogen har en idé om, at en anbefalelsesværdig model sættes ned henover det kommende stykke tid - f.eks. til black friday - vil jeg meget gerne høre om det.
Af Grandahl
#258441
Hvis du har 6000kr til rådighed og har tid til at vente til f.eks Black Friday ville jeg sætte bare højere end EX 600.

Jeg vil mene at dem der kunne være i spil for dig denne sorte dag ville kunne være:
Pana EX 700
Samsung MU7005
Sony XE8505
Og måske Sony XE 9005 hvis alt flasker sig med tilbudene.

Flere af disse er anmeldt her på siden, ellers Ian du evt se anmeldelser på rtings.com
På rtings.com hedder Samsung7005 dog 8000, da den hedder dette i USA.
Af PeterD
#258465
Desuden kan du finde anmeldelser på inputmag.dk,www.pocket-lint.com, hdtvtest.co.uk,expertreviews.co.uk, techradar.com.

Panasonic EX700s fordel i forhold til EX600 er det bedre local dimming system, og hurtigere processor samt metalkant. Mener også at du kan justerer EX700 fødder på flere måder end EX600 som er mere statiske.

Hvis du kan vente med at købe så falder skærmene vel med tiden indtil de nye kommer i marts, april måned (i butikkerne).Det er så knap 6 måneder.

Hvis billedkvaliteten er vigtig, så lad dig ikke falde for hurtige tilbud fra Power,Elgiganten med flere før du er helt sikker på om designet og skærmen og dets indre kvaliteter, er noget for dig for mange gange får man smidt tilbud i nakken fra butikkerne som ikke er den bedst mulige kvalitet til prisen..

PS. De fleste gode 55" skærme ligger på 7-8000 kr og så ruller vi derop af indtil OLED starter omkring de 12K..