Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258382
bbplayer skrev:Man kan spørge sig selv hvad tankerne er bag udtalelsen i denne test.

WebOS er simpelt og velfungerende som et plus.
og
i en LG OLED test, er WebOS nu webOS opdateres ikke år-til-år som en negativ del.

Hvis platformen er den samme med visse plugin som er B&O only, så undrer det mig at det kan rykke på + og - her?
Vi kan jo opstille samme remse for plusser og minusser når det kommer til TV-delen, som på alle de øvrige LG-TV. Hvis du kigger på forfatteren til de tests du citerer, så står jeg bag den ene og Rasmus bag den anden. Der kan være lidt forskel på hvad der fremhæves, afhængigt af hvem der skriver det sammen.

Jeg ved ikke hvilke tanker du gør dig, men der er ikke nogen større konspiration bagved...
Af Gobbe
#258385
Når man betjener tv'et med Beoremote one er det så IR eller Bluetooth ?
Den "gamle" Beo4 er jo kun en IR remote kan den så benyttes ?
Hvad bruges Bluetooth delen til i en Beoremote one ?
Mvh
Morten
#258386
Forbindelsen til Eclipse er ren Blutooth. Hvis du har ældre B&O-enheder, så kan den dog stadig sende IR ud, men du kan ikke betjene Eclipse med en Beo4, da den ikke modtager IR.

Husk på, at alle indgange på TV'et skal vælge via displayet på BeoRemote One og det kan du ikke få synkroniseret med en Beo4.
#258389
LG's er som standard Blutooth, men selve LG-delen kan godt styres af en IR-betjening fra LG. Du er dog nødt til at pille TV'et af SoundCenter, da IR-modtageren sidder nede i bunden. Men som nævnt, så kommer du til at mangle nogle features hvis du styrer den via IR eller en LG-betjening i almindelighed.
Brugeravatar
Af bbplayer
#258390
Torben Rasmussen skrev:[Jeg ved ikke hvilke tanker du gør dig, men der er ikke nogen større konspiration bagved...
Nej, korrekt, du har forklaret det godt. Jeg var ikke opmærksom på 2 forskellige personers vurdering, og klart nok, i er vel ikke anderledes en 2 filmanmeldere hvor de ser samme film og giver forskellige stjerner :)
Det vil jeg huske, når jeg læser anmeldelserne.
#258396
Vi diskuterer jo scoren, men fordele/ulemper er en liste der sættes på til sidst og så prøver man at opsummere anmeldelsen. Så hvis fokus er lidt forskelligt i anmeldelserne, så vil der også være lidt forskel på hvad der ender i de to kasser.
Brugeravatar
Af bbplayer
#258400
Man kan vel betragte synspunktet omkring levetid på software, til at være i en position nu, hvor B&O forhåbentlig kræver mere af LG, og når de skal opdatere software for B&O , så vil der komme en variant til deres egne skærme når de alligevel går ud og opdaterer den. Hvis ikke LG forbedrer sig på det punkt med de 12-18 måneders levetid, så har B&O måske også sat sig selv i en følsom position hvis de ønsker at supportere skærmen i mere end 2 år frem.

Det vil tiden så vise. Sidst jeg så på UB serien, var de 1 år bagud med opdateringer, så de max 2 år, kan passe godt, UB er jo cirka 3 år gammel nu.
#258401
Nu har vi ikke kørt opfølgende artikler på B&O's software, men fordi de jo kører et custom build, så vil de ikke være 100% up-to-date i samme sekund, som LG udsender en ny firmware - selv hvis det er til ældre modeller. Jeg ved ikke i hvilket omfang ældre modeller hos B&O er blevet opdateret med ny softwareplatform.

Men trenden er jo desværre, at alle undtaget Android-baserede modeller må leve med den platform de leveres med. Der er ingen signaler om, at man vil til at ændre den praksis hos LG.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259650
Bang & Olufsen oplyser, at den seneste firmware fra LG også kommer til Eclipse. SoundCenter understøtter dog ikke Dolby TrueHD og der er heller ikke konkrete planer om at tilføje det.

Om Technicolor-profilen er unik for LGs TV, vides endnu ikke, men B&O holder os opdateret på sagen.
Af dan.samsøe
#260163
Så er det installeret på væggen :-) Fantastisk billede og lyd....

Et spørgsmål. Jeg har indstillet billedprofilen efter jeres anbefalinger og det er super. Men når man ser HDR eller Dolby Vision så skifter det automatisk over på en prædefineret billedprofil. Har I også ændret indstillinger på den?
Af dan.samsøe
#260166
Torben Rasmussen skrev:Nej, vi kalibrerer ikke HDR, da branchen stadig ikke er enig om hvad målet er.
ok det gælder også for Dolby Vision profilen?