Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257989
Supergris skrev:Det er skam ikke ment provokerende, blot informativt, og PeterD kan sagtens tåle noget gas (håber, han forstår det)...
:D

Ha ha. :D

Ja Supergris. Ordsprog er ikke min stærke sig, og så fifler jeg lidt med madlavning, når jeg ikke ser på fladskærme. <B

(Et hvert husholdning skal indeholde en kvalitetspande (Bare køb Ikeas til 129 kr.- Bedst i Søndagsavisen TEST) kartofler, bønner, En frossen bøf fra fryseren (smagen udvikler sig bedre i frossent kød,som tør langsomt op, FLØDE til sovsen, og god kvalitet i salt og peber)

Der skal nok en del gram salt til her. :s

Tak for feedback. Jeg har prøvet at informere trådstarter så meget om det mærke..for at se om der giver værdi for ham og andre brugere som tænker: "Hmm..Thats a lot of screensize for the bucks)

Personligt er jeg faktisk lidt nysgerrig om giver brugbar værdi og glæde hos køber, så for andre brugeres skyld og min egen, syntes jeg det er "sjovt/spændende/interessant" at se hvor meget disse "lidt ukendte mærker"/NoName giver af værdi i forhold til prisen..

Det er ingen hemmelighed at priserne på 55"nærmer sig 7000-8000 kr for et "Hr & Fru Danmark tv" (Nu er 55" næsten blevet hvermandseje). Men prisen er trods alt noget høj for en del mennesker og så er det klart med et prisskilt på 2499,- for et 55" kan virke interessant..

Så man skal også vurdere hvor mange " man får til prisen OG hvordan billedet er..

Det gode er at man kan returnere (inden 14 dage), hvis manselv ikke er tilfreds.
#258184
[email protected] skrev:Tænker os lidt selv at købe denne men overvejer os

https://www.power.dk/x/p-527695/?utm_so ... bningsfest
eller
https://www.power.dk/x/p-521499/?utm_so ... bningsfest
om det er en 49 eller 55" er ikke så afgørende. den skal bruge til se lidt fodbold - ps4 pro og børnetv.

Hvad er forskellen/bedst led eller lcd ?
Et LCD er et LED..

Eller "en LED bagbelyst LCD skærm"..

Der er 2 typer:

1. Bagbelyst LCD. Tykkere end kantbelyst tv, MEN zonestyret dioder, som kan slukke/tænde uafhængigt = Bedre kontrast og sortniveau end kantbelyst LCD. Local dimming?

Farverne er vel også bedre på bagbelyst da kant kommer lyst ind fra siden og kan være ujævn, hvis det er helt galt..

2. Kantbelyst LCD. Typisk tyndere og lettere da dioderne sidder i kanten. Smartere design? Lidt lavere strømforbrug?

...Og kantbelysning er ikke så dyrt at producere som bagbelyst, da dioderne sidder i kanten.

Så de billigste tv du ser vil typisk være kantbelyst.

Så det er samme tv, blot at baggrundsbelysningen er anderledes.
#258205
Supergris skrev:Ét LCD er IKKE nødvendigvis et LED, som du skriver, PeterD!
Mon ikke, du mente, "Et LED er et LCD", hvilket nemlig er korrekt?

LCD og LED er i princippet det samme, hvor lyskilden dog er forskellig...
Tak Supergris.

Det gør det ikke lettere når jeg bytter om på det.. :s

Et LED er et LCD. punktum.
#258208
Der er også denne Føtex og Bilka i øjeblikket. Et 49" XD7005 til 4999 kr

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3143288/TV ... ign-Priser.

Fodbold og PS?

"The 1080p input lag is quite low and is the same as the X750D, which is great. For most people, this will not be noticeable when playing game. To get the lowest input lag, set the picture mode to 'Game or 'Graphics'. The input lag stays low even in 4k."

Sports 7.9.

"The X700D has great motion handling. Fast moving objects only have a very short trail following them, which should be great for fast paced content" (Det kan være fodbold, Atletik osv)

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x700d

Sådan er designet. https://m.youtube.com/watch?t=267s&v=kb8iZxcgX_c
#258323
Så fik jeg endelig fjernsynet og har prøvet lidt af hvert på det nu.

Førstehåndsindtrykket var at det var lidt tykt og plastikagtig. Man kan ihvertfald godt mærke at det ikke er et af de dyrere tv'er. Jeg havde dog ikke forventet andet :P
Noget sjovt jeg lagde mærke til var at det ikke var muligt at fjerne strømkablet, men at det simpelthen sidder fast i fjernsynet. desuden er dette et normalt stik uden jord. Det virker meget billigt at lave sådan en konstruktion synes jeg, men det er ikke noget der generer mig. synes bare det var lidt sjovt

Fjernbetjeningen var som forventet meget klodset og billig af konstruktion. Men alle knapper virker og fjernsynet reagerer mod forventning meget hurtigt i menuen. Interfacet i menuen er faktisk meget fint. det er ganske simpelt og så er det på dansk! opsætningen af fjernsynet var færdigt efter 10 minutter.

Opsætning til PS4 fungerer problemfrit og billedet er rigtig fint synes jeg. Dog får jeg afprøvet et spil og lægger mærke til 2 ting. Det første er at lyden ikke har nogen dybde overhovedet. Det spiller egentligt okay i de høje toner og kan spille ret højt uden den store skratten. Men basmæssigt er der NÆSTEN INGENTING at komme efter. Jeg tror der er mere bass i min bærbar for at være ærlig. Dette er dog ikke noget problem i mit tilfælde, da jeg regner med at købe en soundbar inden længe. Derudover er billedet ret hakkende under bevægelse. Det er dog kun noget jeg lægger mærke til en gang imellem når jeg ser tv så det er ikke det store problem.

Billedet derimod synes jeg er rigtig fint efter lidt justering. De hvide farver kan blive meget hvide og de sorte er faktisk også rigtig gode. Farverne er også gode synes jeg. Så billedmæssigt er tv'et faktisk bedre end jeg havde forventet. Det står rigtig skarpt. specielt til den pris.

Kanalskift sker ret hurtigt. vil skyde på 3 sekunder fra hdmi 1 til hdmi 2. bruger dog ikke fjernsynet med antenne, så "normale kanaler" ved jeg ingenting om.

Jeg har hængt tv'et op på væggen på et vægophæng som kan dreje tv'et fra side til side. Noget jeg lagde mærke til når jeg gør dette er at der kommer et "fejlbillede" frem når jeg trækker lidt i tv'et. (har linket til billeder sidst i kommentaren). Det er dog kun noget der sker når jeg trækker og aldrig når det bare hænger. Er dette noget jeg burde bekymre mig om?

Derudover har jeg haft problemer med at tilslutte tv'et til computer via HDMI. kanterne fra computeren kommer enten ikke helt ud til kanterne i tv'et eller også kommer de ud over tv'ets kanter. Jeg har prøvet med forskellige zoomindstillinger, men det er uden held. Dog virker det nu på magisk vis efter jeg har sovet i nat og tilsluttet igen. Mærkeligt, men så længe det virker nu, er det vel fint nok...

Sidst men ikke mindst er jeg MEGET tilfreds med tv'et trods sine i min optik små skavanker. Til det jeg skal bruge det til, er det rigtig fint. Jeg er glad for jeg ikke gik ud og investerede evt. 5k på et tv i stedet.

Link til billeder: https://imgur.com/a/X5LEZ

Det skl lige siges at jeg ikke er den helt store fjernsynsnørd, så det jeg har nævnt skal i nok tage med "et gram salt ;)"
#258337
Tak for anmeldelsen!
Jeg har også næsten lige hentet mit 55" Finlux TV, og jeg synes godt nok man får meget TV for pengene.
Men jeg gad godt at se dine billed indstillinger, så jeg kan fintune mit TV.
Har du mulighed for at uploade nogle billeder af det? Det kunne være lækkert ☺️
På forhånd tak!
#258344
Fin m brugeroplevelser . “ Ret hakkende” under alm TV udsendelser er nok det mest bekymrende . For som du selv er inde på, så kan man altid optimere bla lyd, men også både remote og tuner - hvorimod den rå billedkvalitet er som den er .
#258349
Fedt!

1000 Tak for anmeldelse og ikke mindst billeder, Kasperk22.

Hvor ER det lækkert!!! :)

Håber du bliver glad for købet og at det vil virke uden problemer i de år man kan forvente af et tv.

Så kan det være der er flere folk som får øjnene op for Finlux i fremtiden..?


Gad vide hvem der leverer skærmpanelet i denne model?

Gad vide om de etablerede mærker skal til at se sig over skulderen nu/ sænke deres priser?
#258355
PeterD skrev:Der er også denne Føtex og Bilka i øjeblikket. Et 49" XD7005 til 4999 kr
Du er helt opmærksom på at tråden startede med et tv til 2500kr? og du er nu oppe og vende de 100% oveni?

Det er rigtig mange penge, hvis man går efter noget til 2500,- , så er det ikke kvaliteten man behøver nævne, og så er det jo tidligere nævnt godt nok, til den pris.

Køber du selv med et budget på 1000kr og så kommer du hjem og har betalt 2000kr for noget andet ;) Så er det jo en forklaring.
#258356
kasperk22 skrev:Link til billeder: https://imgur.com/a/X5LEZ

Det skl lige siges at jeg ikke er den helt store fjernsynsnørd, så det jeg har nævnt skal i nok tage med "et gram salt ;)"
Jeg ville nok tage det med et gran salt men den fejl og de striber ser ikke så godt ud men er det fordi du løfter i skærmen når den er tændt, er det jo mere et tegn på at konstruktionen måske ikke ligefrem er super god men rører du ikke ved tv, så overlever det måske.

Måske skal du prøve at tale med power, måske ikke?
#258358
Jeg syntes du skal tage kontakt med power. Om ikke andet så har du gjort opmærksom på at fejlen var der fra start , hvis det viser sig at det er en fejl.. Og ikke bare et tegn på at Det er hvad man får når man vælger finlux