Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Franskmanden
#257811
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Jeg vil melde mig i koret også.
Jeg har købt en UP970 og den kommer jeg til at sende tilbage igen. Da jeg testede den på de 22 UHD blu-ray jeg har, så fungerede kun 9 af dem uden kraftig mekanisk støj fra afspilleren.
Hvis man ligger hånden på afspilleren, så kan man mærke meget kraftige vibrationer.

Jeg havde læst om problemerne inden jeg bestilte, men jeg tog chancen da jeg gerne vil have Dolby Vision og jeg har ikke pengene til en Oppo 203
det skulle gerne være løst på den nye serie fra juli/aug produktionen læste jeg på forums ude i verden.
Derimod de første fra marts 2017 er med støj fejl? Du kan se prod. dato på kassen.
Aha - det er godt at vide.
Jeg kan se at mit eksemplar er fra april 2017.
I går gjorde jeg faktisk det at jeg bestilte en ny afspiller magen til. Så må jeg håbe at den er fra juli/august.

En bonus vil være at den nye afspiller er billigere end den første. Bestilte på Amazon i Tyskland til 218€ incl fragt til Frankrig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257818
Vi har en model til låns fra juni 2017, som larmer som en vaskemaskine. Så man skal i hvert fald ha en nyere, hvis der skal være hold i rygterne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257851
På avsforum som jeg mener så informationen sidst, er der delte meninger om den støj og nogle som mener LG værkstederne ordner deres afspiller, så det er ikke nødvendigvis prod dato, mener nogle der.

At de også nævner DV firmware'n er væk, synes jeg er en sørgelig nyhed for denne afspiller, så har den været rigtig meget dårligt igennem de seneste måneder.
Af Franskmanden
#257914
bbplayer skrev:På avsforum som jeg mener så informationen sidst, er der delte meninger om den støj og nogle som mener LG værkstederne ordner deres afspiller, så det er ikke nødvendigvis prod dato, mener nogle der.

At de også nævner DV firmware'n er væk, synes jeg er en sørgelig nyhed for denne afspiller, så har den været rigtig meget dårligt igennem de seneste måneder.
Hmmm
Jeg begynder at få en dårlig fornemmelse I maven!

Måske skulle jeg bare droppe LG UP970 (og dermed DV) og så købe en Sony X800 I stedet for.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257915
Franskmanden skrev:Hmmm
Jeg begynder at få en dårlig fornemmelse I maven!

Måske skulle jeg bare droppe LG UP970 (og dermed DV) og så købe en Sony X800 I stedet for.
Jeg valgte tidligt at afprøve samsung selvom jeg ikke nødvendigvis er tilhænger af dem, så lød dette til at fungere og ikke støje.

Sony har vist også fået gode anmeldelser, ellers er der Panasonic.
Jeg var næsten hoppet på panasonic, hvis det ikke var fordi den var lige en tand dyrere end jeg lystede som test at betale for, hvis nu altså den skuffede efter noget tid.
Af Franskmanden
#257929
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Hmmm
Jeg begynder at få en dårlig fornemmelse I maven!

Måske skulle jeg bare droppe LG UP970 (og dermed DV) og så købe en Sony X800 I stedet for.
Jeg valgte tidligt at afprøve samsung selvom jeg ikke nødvendigvis er tilhænger af dem, så lød dette til at fungere og ikke støje.

Sony har vist også fået gode anmeldelser, ellers er der Panasonic.
Jeg var næsten hoppet på panasonic, hvis det ikke var fordi den var lige en tand dyrere end jeg lystede som test at betale for, hvis nu altså den skuffede efter noget tid.
Jeg tror nok at det bliver Sony X800, hvis det viser sig at min LG nummer 2 har samme problemer, som den første.

Jeg kan godt lide Sony og jeg vil ikke betale for meget, da jeg med stor sandsynlighed kommer til at bytte den igen for en afspiller med DV.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257966
Franskmanden skrev:Jeg kan godt lide Sony og jeg vil ikke betale for meget, da jeg med stor sandsynlighed kommer til at bytte den igen for en afspiller med DV.
:) så skal man da helst slet ikke købe eller købe rigtig billigt istedet, som K8500 som jeg fik til 1288,- , det var en fair pris dengang.

Kan du slippe 1390 hos CDON lige nu, så mister du ikke så meget hvis den skal sælges igen når et alternativ med DV dukker op.
2890 er en pebret pris for noget du vil af med inden for en rimelig kort periode og nok med et større tab der.

Så hvis man ikke vil betale for meget, så må 2690 være alt for meget, hvis din næste UP970 ikke er god nok :) Mener jeg.

Eller, lad være med at købe skiver som larmer, det er vist primært Sony UHD som går i støjsving på UP970. Så sparer du at købe en ny og forhåbentlig kan dv firmware findes derude på det store net.
Af Franskmanden
#258051
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Jeg kan godt lide Sony og jeg vil ikke betale for meget, da jeg med stor sandsynlighed kommer til at bytte den igen for en afspiller med DV.
:) så skal man da helst slet ikke købe eller købe rigtig billigt istedet, som K8500 som jeg fik til 1288,- , det var en fair pris dengang.

Kan du slippe 1390 hos CDON lige nu, så mister du ikke så meget hvis den skal sælges igen når et alternativ med DV dukker op.
2890 er en pebret pris for noget du vil af med inden for en rimelig kort periode og nok med et større tab der.

Så hvis man ikke vil betale for meget, så må 2690 være alt for meget, hvis din næste UP970 ikke er god nok :) Mener jeg.

Eller, lad være med at købe skiver som larmer, det er vist primært Sony UHD som går i støjsving på UP970. Så sparer du at købe en ny og forhåbentlig kan dv firmware findes derude på det store net.
Jeg kan ærlig talt ikke leve med at skulle fravælge film på UHD fordi der muligvis er et problem med afspille dem.
Jeg har pt 22 film (jeg begyndte at købe ind længe inden jeg fik udstyret) og kun 9 ag dem kan afspilles uden støj. Det er da noget hø!

Heldigvis er afspillerne ikke så dyre generelt i Tyskland (f.eks. så er LG UP970 lige faldes til under 200€ og X800 ligger til ca 300€), så det er ikke de helt store investeringer jeg arbejder i)

Den nye LG skulle komme på fredag og så må jeg se.
Brugeravatar
Af bbplayer
#258052
Franskmanden skrev:Den nye LG skulle komme på fredag og så må jeg se.
Det kan da være spændende, så lad os endelig høre hvis du springer på denne med det samme, den lanceres nok til en højere pris fra start, desværre.
Af Franskmanden
#258157
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Den nye LG skulle komme på fredag og så må jeg se.
Det kan da være spændende, så lad os endelig høre hvis du springer på denne med det samme, den lanceres nok til en højere pris fra start, desværre.
Med "den nye LG" mener jeg den nye LG UP970, som jeg har bestilt til at erstatte den der larmer.

Men jeg skal nok give en opdatering i denne tråd. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#258160
Franskmanden skrev:
bbplayer skrev:
Franskmanden skrev:Den nye LG skulle komme på fredag og så må jeg se.
Det kan da være spændende, så lad os endelig høre hvis du springer på denne med det samme, den lanceres nok til en højere pris fra start, desværre.
Med "den nye LG" mener jeg den nye LG UP970, som jeg har bestilt til at erstatte den der larmer.

Men jeg skal nok give en opdatering i denne tråd. :)
haha, misforståelser :)
Af Franskmanden
#258325
Så er der plads til en lille opdatering.

I dag fik jeg min LG UP970 - nummer 2 - og den fungere som den skal. Det er ikke den mest støjsvage afspiller jeg har oplevet, men den høres ikke når først filmen er i gang og surroundsystemet gør sit arbejde.

Denne afspiller er produceret i maj 2017, så jeg må have fået en af dem uden fejl på.
Til en pris på omregnet 1600 DKK, så kan jeg kun være tilfreds.

Nu skal jeg undersøge om den meget omtalte Dolby Vision update er lagt ind, men det er den jo nok ikke.
Eller der er måske slet ikke nogen DV update til UP970 endnu??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258338
Det kan ikke være en generel regel mht dato. Vores afspiller var fra juni og jeg nåede at gå rundt i køkkenet, for at finde den dims der larmede, før jeg opdagede at det var LG’en. Hvis de tidligere modeller har været værre, så har det været grelt!
Brugeravatar
Af bbplayer
#258357
Franskmanden skrev:Nu skal jeg undersøge om den meget omtalte Dolby Vision update er lagt ind, men det er den jo nok ikke.
Eller der er måske slet ikke nogen DV update til UP970 endnu??
Hvis den kan opdateres via USB, så kan du nok finde en ude på nettet, som er hentet fra LG's server. Da firmware er sikret med signatur og krypterings nøgle, så kan det ikke gå galt med virus eller lign.

Men! Der var nok en årsag til at de trak den tilbage, så måske er det værd at vente? Måske værd at se om andre nåede at prøve den firmware og bekræfte hvordan det virkede.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7